Saksbehandlere til eiendomsregisteret Skien
Skatteetaten
- Frist 19.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi trenger din ekspertise til å sikre datakvalitet på eiendomsopplysningene i Norge!
Det er stort fokus på eierskap og andre eiendomsopplysninger i disse dager og vitrenger flere på laget for å sikre at skatteetatens opplysninger har godkvalitet.
Vi ser etter dyktige og samarbeidsorienterte kollegaer som vil være aktivebidragsytere i dette arbeidet.
Hos oss får du mulighet til å bli en del av et stort fagmiljø med variert kompetansefordelt på flere lokasjoner. Du vil også få gode muligheter til å utvikle ogbygge din kompetanse innen skatt og eiendom. Vi er en engasjert gjeng som eropptatt av arbeidsglede og å bygge et lag. Høres dette ut som noe du har lysttil å være en del av?
Hva går jobben ut på?
I denne jobben får du behandle og kvalitetssikre opplysninger om eiendommer i Norge, det vil si opplysninger om eierskap, type eiendom og verdi.
I tillegg vil du
- ha dialog med skattepliktige både muntlig og skriftlig, for å avklare fakta i sakene
- kontrollere og vurdere endringer som blir gjort i skattemeldingen
- behandle henvendelser og klager fra skattepliktige rundt skatt på formue og grunnlag for eiendomsskatt
- være med å utvikle og forbedre våre arbeidsprosesser og eiendomsregisteret
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Du har høyere utdanning innen for eksempel økonomi, regnskap, eiendom, samfunnsfag eller jus. Utdanningskravet kan fravikes hvis du har særlig relevant erfaring.
Vi minner om at internasjonal utdanning og grader må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
I tillegg må du
- ha evne til å sette deg inn i komplekse saker, arbeidsmetoder og regelverk
- bruke klart språk og ha god formidlingsevne, både skriftlig og muntlig for å kunne ha god dialog med skattepliktige
- ha stor interesse for å ta i bruk digitale verktøy og utforske de muligheter som ligger i disse
Det er en stor fordel om du har erfaring fra saks- og/eller klagebehandling. Det er også en fordel om du har kunnskap innen skatte- og/eller eiendomsfaget, og kjennskap til Powerplattformen.
Hva ser vi etter hos deg?
Vi ser etter deg som tenker gode løsninger, er selvgående, strukturert og systematisk.
Du trives med å jobbe selvstendig samtidig som du er en lagspiller og jobber godt i team.
Det er til tider travelt hos oss, og du må derfor være god til å jobbe effektivt samtidig som du ivaretar god nok kvalitet. Du sprer arbeidsglede, deler din kunnskap, hjelper dine kollegaer og bidrar til at vi når våre mål i fellesskap.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som rådgiver eller seniorrådgiver, med en årslønn mellom 548 600 og 720 100 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Myren 12, 3718 Skien
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Økonomi og regnskap, Offentlig administrasjon, Eiendom
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Økonomi og regnskap / Revisjon, Økonomi og regnskap / Controller
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
regnskapsmedarbeider, regnskap, økonomi, controller, eiendom
- FINN-kode 359605928
- Sist endret