Sikkerhetsrådgiver
Sporveien Trikken AS
- Frist 11.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Unik mulighet for deg som har lidenskap for sikkerhet
Dette er en unik mulighet for deg som har lidenskap for sikkerhet og som ønsker å delta på utviklingen av Oslo som en bærekraftig grønn by.
Sporveien Trikken er inne i en veldig positiv utvikling med implementering av nye moderne høyteknologisk trikker. Dette skjer i en tid med store endringer i samfunnet som også påvirker mobilitetsmarkedet. Vil du være en del av organisasjonen som implementerer førerassisterte trikker som noen av de første i Europa?
Sporveien ønsker å bidra til en mer bærekraftig byutvikling og et grønnere samfunn. Vår visjon er Bærekraftig mobilitet for alle og samfunnsoppdraget er Mer kollektivtrafikk for pengene. Det vil si å frakte mest mulig fornøyde passasjerer dit de vil - enkelt, trygt og til minst mulig kostand for samfunnet og miljøet.
Sporveien Trikken søker nå en dedikert og dynamisk kvalitet- og sikkerhetsrådgiver. Du vil bl.a. bistå med etablering av risikostyring i prosjekter i, planlegge og gjennomføre risikoanalyser og jobbe tett med prosjekterende, entreprenører og leverandører.
Vi lover deg en spennende reise i en bransje i en spennende utvikling og med stor endring. Tar du utfordringen? Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke på stillingen.
Arbeidssted vil være Grefsen.
Dine arbeidsoppgaver vil blant annet være:
Sikkerhetsfunksjon (RAMS-rådgiver) i prosjekter. Herunder:
Bistå med å etablere risikostyring i prosjektene i tråd med styringssystemet
Planlegge og gjennomføre risikoanalyser
Bistå prosjektene med å kunne konkludere og dokumentere at endringen trygt kan tas i bruk
Følge opp trafikksikkerhetshendelser og bistå driften i sikkerhetsspørsmål, herunder
Registrere hendelser i avvikssystemet og foreslå tiltak samt følge opp disse
Planlegge og gjennomføre granskninger
Planlegge og gjennomføre analyser, utarbeide rapporter og beslutningsgrunnlag
Representere trafikksikkerhet i ulike møter
Følge opp arbeid i og ved spor (AVIS)
Planlegge og gjennomføre befaringer med entreprenør
Utstede AVIS-avtale med entreprenør
Følge opp entreprenør
Videreutvikle styringssystemet
Oppdatere og videreutvikle prosedyrer og rutiner, metode for risikoanalyser etc.
Vi ser etter deg med disse kvalifikasjonene:
Du har relevant høyere utdannelse, bachelor eller master. Dersom deler eller hele utdannelsen er gjennomført i utlandet må denne være godkjent av Nokut (www.nokut.no).
Det er ønskelig med erfaring innenfor en eller flere av disse områdene:
- Jernbaneprosjekter og sikkerhetsstyring
- Standardene EN50126, 50128 og 50129, ISO 9001 eller tilsvarende
- Analysearbeid herunder risikoanalyser
- Kjennskap til jernbanelovgivningen og vegtrafikklovgivning
- Kjennskap til sikring
For å lykkes i denne stillingen:
Du har en ryddig, strukturert og nøyaktig arbeidsstil. Du er analytisk, tenker helhetlig og evner å se ting i sammenheng. Vi forventer at du er initiativrik, selvgående og løsningsorientert.
Du trives med å samarbeide med andre, men fungerer også godt med egne oppgaver. Stillingen krever gode fremstillingsevner i både norsk og engelsk.
Det er viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Pålitelig, Engasjert og Samhandlende og kan være en tydelig kulturbærer av dette.
Hvorfor Sporveien:
Sporveien er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt
Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dyktige kollegaer og fagmiljøer, som legger vekt på trivsel, mangfold og humor
Gode muligheter for videreutvikling og kompetanseheving, og et stort internt jobbmarked
Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår
Trimrom og bedriftsidrettslag
I Sporveien har fast ansatte og familie, mulighet for å få fribillett inntil sone 2 på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus. Fribillettene fordelsbeskattes iht. regelverk for dette
Vi er stolte av vårt mangfold blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Vi er underlagt offentlighetsloven. Dette innebærer at offentlige søkerlister vil bli utarbeidet (§ 25).
Sporveien AS samarbeider med Semac som er en ekstern leverandør om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Dersom du ønsker mer informasjon om stillingen ber vi deg kontakte Trafikksikkerhetssjef Trikken Tor-Erik Schjelderup - telefon 957 59 313
Om arbeidsgiveren
Konsernet har 3700 ansatte og hovedkontor på Tøyen i Oslo. Forventet befolkningsvekst og miljøfokus innebærer at kollektivtrafikk er et betydelig satsingsområde i årene fremover.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Storoveien 25, 0487 Oslo
- Bransje: Bygg og anlegg, Konsulent og rådgivning, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Rådgivning, Sikkerhet
Nøkkelord
RAMS, Risikostyring, Risikoanalyser, Analysearbeid, Avviksforebygging
- FINN-kode 359848874
- Sist endret