Vi søker en engasjert og dyktig Produkteier for Ascent, vårt nye apoteksystem som vil forbedre apotekenes hverdag. Din hovedoppgave vil være å lede, drive og koordinere systemutvikling slik at de forretningsmessige behov ivaretas. Du vil proaktivt foreslå utviklings- og forbedringstiltak, og være den som sikrer implementering av disse. Vi ønsker å bli utfordret på eksisterende prosesser, og håper du kan bidra til å utvikle morgendagens løsninger for våre apotek.
Du vil samarbeide med et team av dyktige og dedikerte fagpersoner fra ulike avdelinger, og vil få ansvar for å sikre vellykket planlegging, testing, implementering og oppfølging av Ascent som et ledd i vår forretningsutvikling.
I rollen vil du være bindeleddet mellom forretning, leverandør og IT-teamet, og sikre at systemet effektivt møter virksomhetens behov, herunder den standardiserte løsningen, egenutviklet del av denne løsningen, samt løsning og grensesnitt mot blant annet SAP og EIK. Som Produkteier for Ascent vil du støtte vår norske forretningsstrategi ved å sikre at Ascent er egnet til formålet og støtter vår vekst og konkurranseevne. Rollen vil endres over tid, vi vil nå være i en overgangsfase med prosjekt og utrulling, men vil gå til stabil forvaltning nærmeste år.
Stillingen er organisert i Business Solutions Management avdelingen under IT og rapporterer til Head of Business Solutions.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Helhetlig ledelse av Ascent
- Endringshåndtering
- Leverandørkontakt og samarbeid
- Utarbeidelse av brukerhistorier
- Testing og verifisering av releaser
- Arkitektur og sikkerhet
- Budsjettoppfølging
- Kommunikasjon og samarbeid
Vi ser etter deg som er forretningsorientert og som har kommersiell teft, og som har et sterkt driv for å forstå og forbedre. Vi tror den rette kandidaten er flink med folk og evner å engasjere, motivere, og sette retning på tvers av forretningsområder. For å lykkes i stillingen er det viktig med en analytisk tilnærming til oppgaveløsning, for å muliggjøre å finne de beste helhetlige løsningene. I tillegg til dette tror vi du er strukturert, har god planleggingsevne og kan samarbeide godt med ulike type mennesker. Vi ser gjerne at du tidligere har hatt lignende ansvar, som konsulent eller i en større organisasjon.
Erfaring og kompetanse- 2 - 7 års erfaring innen IT/digitalisering fra enten teknisk eller forretningsmessig perspektiv. gjerne fra POS-systemer i detaljhandel
- Høyere utdannelse innen et beslektet felt
- Erfaring innen IT-prosjektledelse og/eller innenfor følgende områder; forretningsanalyseferdigheter, kunnskap om endringsledelse, erfaring med kvalitetssikring
- Språk: Norsk og engelsk
Hvorfor skal du jobbe hos oss?- Muligheten til å lede viktige prosjekter i en spennende bransje
- Internasjonalt samarbeid og kompetanseutvikling i verdens største selskap i sin bransje
- Inngå i et dynamisk og proaktivt miljø med ambisiøse og hyggelige kolleger
- Konkurransedyktige betingelser
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Personalrabatt i våre apotek
- Nye og moderne hovedkontor i Økern Portal rett i nærheten av T-bane, buss, restauranter,
- Hybridløsning med mulighet for hjemmekontor
Er du interessert i å vite mer om stillingen? Kontakt våre rådgivere i AC for en uforpliktende samtale; Sissel Brodtkorb på 412 20 913 eller Ole Fredrik Kirkebye på 918 05 777. Vi ser frem til å høre fra deg!