Head of Platform
Eika Gruppen AS
- Frist 28.7.2024
- Ansettelsesform Fast
Head of Platform
Eika IT Infrastruktur, Drift og Anskaffelser jobber for å skape gode kundeopplevelser - både for de interne brukerne i Eika og bankkundene. Det gjør vi med godt lagspill, solid håndverk, og ikke minst respekt og omsorg for kunder, interne brukere og hverandre.
I dag består vi av 18 personer innenfor områdene Plattform, Infrastruktur & Drift og Anskaffelser. Vi er nå på utkikk etter en lagspiller som kan lede vår Plattformavdeling.
Vi søker deg som mestrer å være en effektiv, løsningsdyktig leder av vår avdeling, samtidig som du bidrar til å finne enkle, gode og varige løsninger i et komplekst systemlandskap. Du vil få et overordnet ansvaret for å ha kontroll på verdikjeder og at plattformen videreutvikles og forvaltes effektivt. Du er en dyktig Prosjektleder og har erfaring med å utarbeide strategier, videreutvikle målbilder, estimeringsmodeller og budsjetter. Trives du med å være et bindeledd og en prosessdriver mellom utviklere, forretningssiden, arkitektur, sikkerhet og compliance - da er du den vi leter etter.
Stillingen krever at du har erfaring fra digital samhandling/digitale plattformer og digital innovasjon.
Solid erfaring fra utvikling og forvaltning av digitale løsninger, samhandling, portaler og dokumenthåndtering i større organisasjoner. Du må ha kunnskap innen M365, SharePoint, Teams, Kunstig Intelligens (KI) og andre samhandlingsløsninger.
Vil du i tillegg beskrive deg som en Pålitelig, Engasjert og Modig som lagspiller – som er våre kjerneverdier – da bør du lese videre!
Som «Head of Platform» vil du lede en avdeling med engasjerte og kompetente medarbeidere som ønsker å utvikle seg og utforske ny teknologi!
En typisk arbeidsdag vil blant annet bestå av å
- Være overordnet ansvarlig for plattformavdelingen og utvikle denne sammen med nøkkelressurser i avdelingen
- Være Prosjektleder i anskaffelsesprosesser og videreutviklingsprosesser samt sikre at disse utføres iht. gjeldende retningslinjer
- Rådgi forretningen ved valg av løsninger og sørge for at det leveres kvalitativt gode tjenester/ på plattformen iht. Eika Gruppens målbilde.
- Bidra til å utvikle avdelingen innenfor områdene:
- • digital arbeidsplass
- • identitet- og tilgangsstyring
- • samhandling
- • kunstig intelligens
- • datamodellering-, beskyttelse og Compliance
- • lokal IT Support
Vi tror at din kunnskap og erfaring for å lykkes i rollen innebærer
- Utdannelse fra universitet eller høgskole
- 3 til 5 års erfaring med digital samhandling/digitale plattformer og digital innovasjon
- God forretningsmessig forståelse
- Prosjektledererfaring
- Kjennskap til digitale plattformer og digital innovasjon
- God erfaring med kontraktsoppfølging etter kjøp av tjenester
- Erfaring med utarbeidelse av konkurransegrunnlag, tilbudsevaluering og forhandlinger
Vi tenker at du også har personlige egenskaper som
• God kommersiell teft
• Strukturert og god gjennomføringsevne
• Initiativtaker og en god lagspiller
• Analytisk og har evne til å se en problemstilling fra flere perspektiv og tenke helhetlig
• Motivert for å tilegne deg ny kunnskap
• God til å lytte og formidle informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk
Vi tilbyr
Eika Gruppen er en attraktiv arbeidsplass med engasjerte og kompetente medarbeidere med en visjon om å styrke lokalbankene slik at de kan være en drivkraft for vekst og utvikling for kundene og lokalsamfunnet. Vi er stolte over at vi i flere år har ligget på topp i arbeidsglede sammenlignet med andre i finansbransjen.
Vi anser mangfold blant våre medarbeidere som en styrke og vi jobber kontinuerlig for at alle skal føle psykologisk trygghet og oppleve at det er rom for å være seg selv. I tråd med dette har vi inngått et partnerskap med ODA, som er Nordens ledende nettverk for kvinner i tech og signert Kvinner i Finans Charter. Vi tar også vårt samfunnsansvar alvorlig og jobber for et mer bærekraftig næringsliv og miljø. Eika Gruppen har signert FNs prinsipper for bærekraftig bankdrift, er medlem av UNEP FI og alle våre lokasjoner er miljøtårnsertifiserte.
Hos oss får du:
- En spennende og sentral stilling som gir store muligheter for personlig og faglig utvikling
- En organisasjon i kontinuerlig utvikling med ambisiøse mål og et viktig samfunnsoppdrag
- Fokus på kompetanseheving og utvikling
- Konkurransedyktig lønn med svært gode pensjonsordninger (7-20%)
- Gode sosiale ordninger som gunstige lånebetingelser og forsikringsordninger
- Moderne lokaler
- Muligheter for hjemmekontor
- Spennende og varierte aktiviteter gjennom bedriftsidrettslaget i Eika
- Pusterom med Eika Pustepause som tilbyr kulturelle innslag i løpet av året
- Ikke minst får du jobbe sammen med engasjerte, morsomme og hyggelige kollegaer med kloke hoder, varme hjerter og et genuint driv for den jobben de gjør
Ønsker du å få et innblikk i hvordan det er å jobbe i Eika? Om du tar en titt på vår profil på Instagram (Eikagruppen) eller LinkedIn- kan du bli bedre kjent med gode lagspillere i hele Eika Alliansen!
Om arbeidsgiveren
Eika Alliansen består av selvstendige lokalbanker, Eika Gruppen og Eika Boligkreditt. Bankene er fordelt over store deler av landet og nyter høy tilfredshet blant sine kunder. Samarbeidet i Eika sørger for stordriftsfordeler til bankene, som igjen bidrar med økonomisk vekst og trygghet for privatkunder og næringslivet.
Eika Gruppen er eid av bankene og har som visjon å styrke lokalbanken. Eika Gruppen sin kjernevirksomhet er å bidra til effektiv bankdrift gjennom gode og kostnadseffektive produkt- og tjenesteleveranser. Inkludert en komplett plattform for bank-infrastruktur og fagkompetanse #veddinside.
- Sektor: Privat
- Sted: Parkveien 61, 0254 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT
- Stillingsfunksjon: IT drift og vedlikehold / IT-support, IT utvikling / AI / Maskinlæring
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
plattform, innovasjon, AI, Maskinlæring
- FINN-kode 359861520
- Sist endret