Internasjonal Brand Manager
TINE Gruppa
- Frist 11.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å bygge TINEs Merkevarer Internasjonalt?
TINE har internasjonale ambisjoner og har bygget opp en solid virksomhet også utenfor landets grenser. Konsernområdet TINE International omsetter for ca. 4.4. milliarder kroner og har ansvar for å sikre vekst i internasjonale markeder, styrke TINEs internasjonale merkevarer, og utvikle nye inntektsstrømmer for konsernet.
Marketing en del av konsernområdet, og leder arbeidet med å bygge TINEs globale merkevarer og portefølje i blant annet USA, Australia, Europa og Asia. Vi er derfor nå på utkikk etter en International Brand Manager, som vil eie viktige ansvarsposter i TINEs internasjonale satsing.
Som Brand Manager i TINE International vil du bidra til å bygge sterke globale merkevarer, lede konsept- og porteføljeutvikling på tvers av markeder, samt kartlegge og følge opp vekstmuligheter globalt. Dette vil innebære alt fra innhenting og analyse av relevant markedsdata, til strategisk og operasjonell utvikling av TINEs globale portefølje og merkevarer. I alt er dette en nøkkelrolle for å sikre realisering av internasjonale ambisjoner i en av Norges sterkeste merkevarebedrifter.
Stillingen rapporterer til Direktør Marketing i TINE International og er lokalisert i Oslo. Du samarbeider med et tverrfaglig team i Oslo, kollegaer i datterselskaper i USA og UK samt lokale Sales Manager i øvrige respektive markeder. Utover dette vil du samhandle med andre avdelinger i TINE, og ikke minst sitte tett på markedene. I denne sammenheng må noe reiseaktivitet påregnes.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å proaktivt utvikle globale produkt- og emballasjekonsepter iht vekststrategier og innovasjonsplaner.
- Prosjektledelse knyttet til utvikling av nye produkter, design- og emballasjeløsninger fra TINE International, inkl. utarbeide business case og beslutningsunderlag.
- Utarbeide innsiktsfundament som oppsummerer viktigste kunde-, forbruker- og shopperinnsikt, samt konkurransesituasjon i markedene.
- Utvikle «Go To Market» pakker med salgs- og markedsmateriell for nylanseringer i samarbeid med relevante markeder.
- Briefing og oppfølging av byråer ifm. utvikling av markedsmateriell og design, med fokus på å bygge mental tilgjengelighet og distinkte merkeelementer for merket/produktene.
- Bidra til utvikling av merkevare- og kommunikasjonsstrategi for TINEs globale merkevarer, inkl. posisjonering, merkearkitektur, og merkets visuelle identitet.
- Bidra til å sikre tydelig merkevareidentitet på tvers av alle markeder gjennom å sikre etterlevelse av Brand Guidelines og rammeverk.
- Bidra i utvikling av porteføljestrategier for TINEs Internasjonale satsning.
- Tilstrebe lønnsom kompleksitet, gjennom fokus på enhetlige løsninger på tvers av markedene.
- Støtte relevante markeder med gjennomføring av markedsaktiviteter. Forstå effekt av gjennomførte tiltak, og løpende vurdere/justere plan og strategi.
- Støtte relevante markeder i utvikling av vekststrategi neste 1-3 år.
Kvalifikasjoner
- Minst 3 års erfaring med merkevarebygging, innsikt, konseptutvikling, og porteføljeutvikling innen FMCG, med gode resultater.
- Utdanning på Masternivå fra anerkjent institusjon med gode karakterer.
- Fordypning i marketing, strategi, entreprenørskap eller lignende.
- Erfaring fra internasjonalt selskap. Fordel med arbeidserfaring utenfor Norge.
- God forbrukerforståelse og evne til å bygge sterke konsepter med appell på tvers av landegrenser
- Erfaring med å utvikle datadrevet beslutningsunderlag
- Du snakker og skriver både norsk og engelsk flytende
Personlige egenskaper
- Analytisk og evne til å omsette innsikt til handling
- Solid forretningsforståelse, samt strategisk og konseptuell teft
- Tar selvstendig initiativ, er nysgjerrig og tørr utfordre etablerte sannheter
- Evne til å identifisere og utnytte kommersielle muligheter for konsernet
- Brennende interesse for marketingfaget, innovasjon og nyskaping
- Systematisk, effektiv og strukturert med sterk drivkraft for å lykkes
- Sterk relasjonsbygger som evner å etablere og utvikle tillitsfulle relasjoner og bygge sterke team
- Evner å navigere og forstå en internasjonal setting og ulike kulturer
- Gode formidlings- og forhandlingsevner
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling.
Du får en fleksibel arbeidshverdag ved TINEs hovedkontor på Kalbakken, en 10-minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige lokaler med bl.a. kaffebar, god kantine, komplett treningsrom og parkeringsmuligheter for bil og sykkel.
Finner du stillingen interessant, så søk i dag via vårt rekrutteringssystem. Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med en av kontaktpersonene under. Relevante attester og vitnemål lastes opp sammen med søknaden.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.
Om arbeidsgiveren
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av litt over 9000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Fjordland, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Storbritannia, samt TINE Irland. TINE Gruppa har ca. 5300 ansatte og en omsetning på nærmere 25 milliarder kroner.
- Sektor: Privat
- Sted: Bedriftsveien 7, 0950 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Markedsføring og annonsering, Butikk og varehandel, Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, Forretningsutvikling og strategi, Analyse
- Arbeidsspråk: Norsk, Engelsk
Nøkkelord
internasjonal, brandmanager, brand, innovasjon, global
- FINN-kode 359979409
- Sist endret