Rådgiver sosiale medier
Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité
- Frist 15.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver sosiale medier
Norsk idrett har vært og er et eventyr. Idretten bidrar til å bygge samfunnet, identitet og folkehelse. I dag inspirerer idrettsheltene våre stadig flere barn og unge til å bli med, bygge lag, være i aktivitet og konkurrere.
Vi vil at idretten skal være et sted å høre til – for alle. Og vi vil vise frem dette, og mye annet, på sosiale medier. Derfor ser vi etter en dyktig rådgiver og innholdsprodusent som vil ta på seg kapteinsbindet for å kommunisere på vegne av norsk idrett i sosiale medier.
En stilling som rådgiver og innholdsprodusent hos oss vil være midt i blinken for deg som er god til å engasjere og inspirere andre på digitale flater. Som ser mulighetene til å fremme budskapene og verdiene våre, og fange de magiske øyeblikkene. Det gjelder både de store idrettsprestasjonene som vi gleder oss over, men også idrettsgleden som oppleves i det små.
Så vi spør deg: Er du vår nye ekspert på sosiale medier? Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité er en av Norges største merkevarer. Som rådgiver og innholdsprodusent vil du ta ansvar for innholdsproduksjon i våre sosiale mediekanaler. Du vil jobbe med prosjektledelse og innholdsproduksjon av markedskampanjer i tett samarbeid med samarbeidspartnerne våre. Og du blir med på et lag som skal gjøre norsk idrett enda bedre – for alle.
Stillingen inngår i virksomhetsområdet Samfunnskontakt og idrettspolitikk og rapporterer til Kommunikasjonssjef i NIF.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for sosiale medier – prosjektledelse, innholdsproduksjon, publisering (organisk og betalt) og analyse
- Gjennomføre og analysere resultater av markedskampanjer og virksomhetskommunikasjon i NIFs sosiale mediekanaler.
- Faste møtepunkter med NIFs fagressurser og våre samarbeidspartnere for aktuelle prosjekter/kampanjer.
- Rådgivning og utvikling av effektive og digitale kommunikasjonstiltak i våre sosiale mediekanaler, herunder opplæringstiltak for egne kollegaer og for øvrige organisasjonsledd i norsk idrett (særforbund og idrettskretser)
- Bidra med utvikling av verktøy som effektiviserer NIFs digitalkommunikasjon
- Representere NIF på en god måte som formidler organisasjonens verdier i handling, holdning og budskap.
Kvalifikasjoner
- Erfaring med prosjektledelse, innholdsproduksjon og evaluering av kommunikasjon i sosiale mediekanaler, herunder utarbeidelse av kommunikasjonsplaner og målretting av kommunikasjon og budskap
- Evne til å kommunisere i flere sosiale mediekanaler mot et bredt felt av interessenter
- God på historiefortelling innenfor tekst, video og bildebruk, tilpasset ulike sosiale mediekanaler
- Erfaring med enkel videoredigering
- Strukturert i hvordan du løser din arbeidshverdag
- Nysgjerrig på teknologiutvikling og tilegner deg raskt ny kunnskap
- Ønskelig med kjennskap til ulike Adobe produkter (eks.Photoshop, Premiere og InDesign)
- Erfaring fra frivillig organisasjon og kjennskap til idretten er en fordel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
Utdanningsretning
- Kommunikasjon
- Markedsføring
Utdanningsnivå
- Høgskole / Universitet
Personlige egenskaper
- Strukturert, analytisk og effektiv
- Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Gode samarbeidsevner
- Lagspiller
- God på relasjonsbygging
- Glad i idrett
Språk
- Norsk
- Engelsk
Vi tilbyr
- Store faglige utfordringer, varierte oppgaver og utviklingsmuligheter
- Et trivelig og stimulerende arbeidsmiljø
- Lønn etter avtale
- Pensjonsordning, pt. i Statens Pensjonskasse
- Forsikringsordninger
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- NIF er en IA-bedrift
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Sognsveien 73, 0854 Oslo
- Bransje: Idrett og trening
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, Design, Rådgivning
Nøkkelord
Rådgiver, Sosiale medier, Markedsføring
(1/4)
- FINN-kode 359987200
- Sist endret