Rådgiver skoleskyss
Ruter
- Frist 11.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver skoleskyss
Ruter har ansvaret for å sikre ca. 27.000 skoleelever i sitt trafikkområde rett til gratis skoleskyss. Reisene foretas med vårt ordinærerutetilbud, med skolebusslinjer eller med minibuss og taxi til 300 skoler i Akershus. Skoleskyssordningen administreres av Ruters skoleskyssavdeling på vegneav Akershus fylkeskommune.
Elevenes søknader om skoleskyss avgjøres i tråd med opplæringslovensbestemmelser og fylkets retningslinjer. Saksbehandlingen er underlagtforvaltningsloven og bestemmelser om personvern.
Vi i avdeling skoleskyss er en fin gjeng på 8 personer som nå trenger en rådgiver for å bidra til det viktige samfunnsoppdraget vi har. Du vil føle på et godt samhold og at du gjør en forskjell i hverdagen til mange skolebarn i vårt distrikt.
Arbeidsoppgaver
- Informere og veilede om skoleskyss og rettigheter til skoler/kommuner/elever
- Opplyse om regelverk og bruk av web-løsninger til skoler
- Behandle søknader iht. lovverk og retningslinjer og saksbehandle ihht. forvaltningsloven
- Håndtere andre oppgaver i avdelingen som f.eks. å utarbeide statistikker og oppmålinger
- Vurdere spørsmål rundt rettigheter i samarbeid med juridiske tjenester og ha kontakt med ulike offentlige myndigheter
- Bidra med utvikling og digitalisering av saksbehandlingsrutiner og systemer for skoleskyss
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdannelse – gjerne innen juridiske fag og da særlig forvaltningsrett
- Relevant erfaring innen saksbehandling
- Kunnskap om forvaltningsloven
- Grunnleggende kjennskap til juridisk metode
- Interesse for og forståelse av rettighetslovgivning
- Kjennskap til offentlighets- og opplæringsloven
- Gode digitale ferdigheter og erfaring med MS Office-programmer
Personlige egenskaper
Du vil nok lykkes best i stillingen hvis du kan sette deg raskt inn i varierte problemstillinger og være komfortabel med korte tidsfrister. Trives du med å ta initiativ og ta ansvar, er det en stor fordel. Gitt vårt arbeidsoppdrag med behandling av personsensitiv informasjon må du ha god arbeidsmoral og sette etikk og upartiskhet i høysetet. Vi ser etter deg som kan jobbe godt sammen med det fine teamet vårt, så en person som er omgjengelig og har lett for å samarbeide med andre vil gli godt inn hos oss. Samtidig er dette en stilling hvor du også vil måtte arbeide en del på egenhånd. Som rådgiver er det viktig å kunne utnytte potensialet i digitale tjenester og uttrykke deg godt både skriftlig og muntlig. Vårt arbeidsspråk er norsk.Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen.
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler.
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, i så fall vil vi kontakte kandidatene først. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i våre rekrutteringer.
Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Jarl P. Eliassen, og lurer du på noe ang. selve prosessen kan du kontakte Kirsti Skogen (se kontaktinformasjon).
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er ca. 340 ansatte i Ruter og ca 100 ansatte i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronningens gate 40, 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kolletivtrafikk, skoleskyss, saksbehandling, juss, forvaltningsrett
Annonseinformasjon
- FINN-kode 360392593
- Sist endret