Rådgiver bestillingstransport
Ruter
- Frist 04.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver bestillingstransport
Ruters skal gjøre det enkelt for alle i Oslo og Akershus å komme seg frem. Mobilitetstilbudet vårt består i dag av rutesatte kollektivlinjer(tog, T-bane, trikk, buss og båt), mikromobilitet (sykkel og elsparkesykkel) ogbestillingstransport. Bestillingstransporten brukes for å møte behovene tildefinerte kundegrupper og geografiske områder.
Målet er å favne alle – ogsåuavhengig av økonomi og funksjonsevne. Vi utfører lovpålagtebestillingstjenester for særskilte grupper i Oslo (tilrettelagt transport -TT)og i Akershus (tilrettelagt skoleskyss). Andre bestillingstjenester i dag eraldersvennlig transport i Oslo, og bestillingslinjer i Akershus.
Nå trenger vi deg som vil være med å utvikle og forbedre Ruters bestillingstransport. Det betyr at du vil jobbe med å øke kundetilfredsheten oglegge grunnlag for mer effektive tjenester. Du vil være med å gi flere godegrunner til å la bilen stå og heller reise sammen, gjennom attraktivbestillingstransport.
Arbeidsoppgaver
- Være en pådriver og koordinator for å gjøre bestillingstjenestene bedre for kundene og mer kostnadseffektive
- Sette kvalitetsmål for bestillingstjenestene og følge opp disse
- Gjøre analyser og skaffe oss innsikt om tjenestene fra ulike datakilder
- Bidra med å legge rammer og langsiktige ambisjoner for tjenestene i forbindelse med anskaffelse av kontrakter til transporttjenestene
- Ha dialog med interessenter og med samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse
- Minimum 3 års arbeidserfaring
- Erfaring med systematisk forbedringsarbeid
- Analytisk og datainteressert
- Erfaring med bruk av datainnsiktsverktøy, slik som Power BI eller andre analyseverktøy
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, komfortabel med å formidle kunnskap og analyser, delta i diskusjoner og høyttenkning
Personlige egenskaper
Du vil nok lykkes best i stillingen dersom du trives med å samarbeide og som bygger relasjoner med kolleger for å løse oppgavene. Det vil også være en fordel om du kan ta initiativ og jobbe selvstendig.
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen.
- Sentrale lokaler ved Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninge
- Fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, i så fall vil vi kontakte kandidatene først. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i våre rekrutteringer.
Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Prosjektleder Pernille Aga, og lurer du på noe ang. selve prosessen kan du kontakte HR-rådgiver Kirsti Skogen (se kontaktinformasjon).
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er ca. 340 ansatte i Ruter og ca 100 ansatte i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronningens gate 40, 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Analyse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
rådgivning, analyse, power BI, kollektivtransport, forbedringsarbeid
- FINN-kode 360400843
- Sist endret