Spennende prosjekt hos kunde
Systemingeniør, 3. linje support
Vi søker en dyktig og operativ ressurs til vårt 3. linje team, for teknisk administrasjon, vedlikehold og optimalisering av kundens TV-tjenesteproduksjon. Stillingen innebærer faglig og operativ kapasitet til større prosjekter og initiativer, samt eierskap til systemer og komponenter. Du vil være en viktig del av ett tverrfaglige leveranseteam.
Ansvarsområder: - I denne stillingen vil du ha ansvaret for den tekniske driften og eierskapet til systemene og plattformene som seksjonen administrerer. Dette innebærer å utføre og lede hendelsesbasert saksbehandling, samt å bistå med avansert teknisk problemløsning i tverrfaglige team. Du vil følge opp og fornye SLA-avtaler med leverandører, samt drive med kapasitetsplanlegging basert på relevante parametere.
- Dine arbeidsoppgaver vil også inkludere utarbeidelse av budsjettunderlag og gjennomføring av budsjettposter for den aktuelle teknologiavdelingen, samt revisjon og forbedring av prosesser, rutiner og teknisk dokumentasjon.
- Du vil utarbeide rapporter som identifiserer forbedringsområder, sikre tilstrekkelig ytelse og stabilitet for tjenesteløsninger, systemer og applikasjoner, og identifisere utfordringer for å foreslå og implementere nødvendige tiltak. Planlegging og gjennomføring av utgivelser vil også være en del av dine oppgaver, i tillegg til å holde deg oppdatert på teknologiske trender og utviklinger. Du vil bidra til å løse utfordringer og håndtere hendelser i leveransen av TV-tjenester, samt veilede junior systemingeniører.
Formell kompetanse og erfaring: - Utdannelse: Relevant høyere utdanning, gjerne på bachelor- eller masternivå (omfattende erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning).
- Erfaring: Relevant erfaring innen drift og vedlikehold av større IT- eller komplekse tekniske systemer, eller bakgrunn som utvikler, nettverksingeniør eller tilsvarende.
- Videoinnhold: Fordel med kunnskap om behandling av videoinnhold.
- Linux: Erfaring med konfigurasjon og drift av Linux-baserte miljøer.
- Prosessutvikling: Forståelse og evne til å bidra til utvikling av prosesser og rutiner rundt utvikling, drift og forvaltning.
Oppstart: Asap
Varighet: ut 2024 til å begynne med
Om MDESiden MDE Group ble etablert i 2007, har vi hjulpet mange tusen arbeidstakere og bedrifter med å finne hverandre. I dag består MDE Group av 12 selskaper som tilbyr konsulent- , bemannings- og rekrutteringstjenester, regnskapstjenester, offshorepersonell og rådgivning.
MDE Shift er vårt fyrtårn når det kommer til rekruttering og innleie av IT-spesialister. Målet vårt er å bidra til verdiskaping ved å rådgi og tilrettelegge slik at arbeidstakere med IT-kompetanse og virksomheter finner hverandre – basert på kompetansebehov og egenhet. Vi tror at når de rette menneskene kobles sammen, så skapes det verdier!