Kvalitetsanalytiker
Sandefjord kommune Seksjon boligkontor og tjenestekontor
- Frist 04.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Kvalitetsanalytiker seksjon Bolig og tjenestekontor
Sandefjord kommune dreier tjenestene ved økt innsats på frivillighet, forebygging, egenmestring, teknologi, tverrsektoriell innsats og nye måter å gi tjenester på.
Er du en fremoverlent person med driv som vil arbeide med utarbeidelse av rutiner og prosedyrer internt i seksjonen alltid med både lovverk og samhandlende tjenesteområder i fokus?
Trives du med å arbeide med tall og statistikk, og gjøre fremvisninger i grafer og tekst som viser utviklingstrekk i helsetjenestene?
Har du god forståelse for helseøkonomi og trives du med å gi veiledning til ledere om hvordan vi kan arbeide på enda smartere måter?
Seksjonen Bolig og tjenestekontor (BTK) er under omstilling og videreutvikling, og vi vil organisere ressursene innen områdene kvalitet, juss og kompetanse.
Denne høsten skal vi videreutvikle seksjonen og legge til rette for økt profesjonalitet, målarbeid og faglig spissing. Samarbeid med innbyggere, interne ressurser og utøvende enheter står sentralt, sammen skal vi møte samfunnsutviklingen i tråd med de politiske og administrative beslutninger som ligger til grunn.
Du blir kvalitetsanalytiker i en sentral seksjon som har direkte påvirkning på tjenesteproduksjonen i de utøvende enhetene. Du bli del av et lederteam bestående av juridisk rådgiver, enhetsleder og seksjonsleder.
Seksjonen forvalter helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven, pasient- og brukerrettighetsloven samt annet relevant lovverk.
Prioriterte oppgaver:
Utarbeidelse og revidering av interne rutiner og prosedyrer som bidrar til å sikre lovverk som tilligger fagområdet
Systematisk innhenting av tallmateriell fra ulike fagsystem
Utarbeidelse av statistikk og oversikter som sikrer god innsikt som underbygger dreiningen av helsetjenestene
Utarbeidelse og iverksetting av driftsmessige effektiviseringstiltaki samforståelse med enhetsleder
Opplæring av ansatte
Lederstøtte
Kvalifikasjonskrav:
Relevant høyere utdanning fra høgskole eller universitet
Relevant videreutdanning innen helseøkonomi, forvaltning, metode, statistikk e.l. Bred uformell kunnskap med gode resultater kan erstatte formell videreutdanning.
God forståelse for relevant lovverk
Bred, praktisk kunnskap om bruk av digitale verktøy, eksempelvis Excel, fagsystemet CosDoc og hjelpeverktøy som Spider, IKOS o.l.
Svært gode kommunikasjonsferdigheter
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Førerkort klasse B
Personlige kvalifikasjoner:
Du har høy arbeidskapasitet og håndterer å ha mange baller i luften samtidig
Du er en analytisk systematiker
Du skaffer deg raskt oversikt
Du evner å ta gode faglige beslutninger i nært samarbeid med samhandlende ressurser og enheter
Du har gode samarbeidsevnerog evner å se løsninger fremfor hindringer
Du er strukturert og ansvarsbevisst
Du utviser lojalitet til beslutninger, retningslinjer og bestemmelser
Vi tilbyr:
En spennende, nyopprettet stilling innenfor et fagfelt med offentlig interesse og innenfor et fagområde av høy samfunnsbetydning.
Deltakelse i seksjonens lederteam
Faglig fokus og et godt arbeidsmiljø
Mulighet for betydelig påvirkning på seksjonens retning og utvikling
Faglige og personlige utviklingsmuligheter
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Fleksibel arbeidstid med mulighet for noe hjemmekontor
Lønn:
Stillingen er plassert i kommunens lønnsregulativ stillingskode 8530 i henhold til gjeldende tariffavtale.
Som ansatt er du medlem av Sandefjord kommunale pensjonskasse. Sandefjord kommune har en av markedets beste pensjonsordninger og betaler inn over 10 % av den enkeltes bruttolønn. Den ansatte trekkes 2 % i pensjonsinnskudd.
Andre opplysninger:
Gjensidig prøvetid er 6 måneder.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju. For stillinger der det erkrav ompolitiattest, må godkjent attest fremvises før ansettelse.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Om arbeidsgiveren:
Sandefjord kommune har ca. 66000 innbyggere og 5000 ansatte. Kommunalområdet for helse, sosial og omsorg (HSO) er det største kommunalområdet og har i underkant av 2600 ansatte og 1800 årsverk. Området er per i dag organisert i 7 seksjoner. Sandefjord kommune legger stor vekt på en fremtidsrettet omsorgstjeneste og en aktiv integrerings- og inkluderingspolitikk. Vi legger mye arbeid og engasjement i å samarbeide godt med næringslivet og frivillig sektor.
Er dette en stilling som gir deg lyst til å flytte til Sandefjord?
Bor du ikke i Sandefjord og tenker at dette er interessant for deg, så legger vi ved et par linker til aktuell informasjon om Sandefjord kommune, i tillegg til at du har link til kommunens egne nettsider tilgjengelig i utlysningen.
Tenk stort, tenk Sandefjord
Sandefjord kommune | Facebook
Foresatteportalen i Sandefjord kommune
Sandefjord kommune på YouTube
Om arbeidsgiveren
Sandefjord ligger sentralt i Vestfold og kun en times tid fra Oslo. Det er særdeles gode forbindelser til inn- og utland via fly, tog, buss og båt. Kommunen har flott natur, et aktivt kulturliv og er et godt sted å bo. Se gjerne www.sandefjord.kommune.no for mer informasjon.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhuset Sandefjordsveien 3, 3208 Sandefjord
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Analyse
- FINN-kode 360542139
- Sist endret