Er du interessert i økonomi og offentlige anskaffelser?
Stavanger kommune
- Frist 04.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du interessert i økonomi og offentlige anskaffelser?
Har du økonomibakgrunn og erfaring med eller er interessert i offentlige anskaffelser? Eller er du nyutdannet med pågangsmot og er en som lærer fort?
Vi skal ansette i to stillinger og det kan være at vi leter etter akkurat deg.
Vi kan by på to spennende og utfordrende stillinger, trivelige kollegaer og et godt arbeidsmiljø. Den ene stillingen skal være mer rettet mot analyse av innkjøpsdata og systemansvar og den andre stillingen skal i hovedsak ha oppgaver knyttet til avtaleoppfølging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser.
For stilling 1:
Vi søker deg som vil jobbe med analyse og rapportering av innkjøpsdata, utarbeide konkurransegrunnlag, gjennomføre anskaffelsesprosesser, følge opp avtaler, ha ansvar for E-handel, ha systemansvar for ett av våre systemer, gi opplæring, veiledning, rådgivning og delta i avdelingens øvrige aktiviteter.
For stilling 2:
Vi søker deg som vil jobbe med avtaleoppfølging, utarbeide konkurransegrunnlag, gjennomføre anskaffelsesprosesser, være med å følge opp kommunens seriøsitetsbestemmelser, ha ansvar for våre maler og rutiner i kvalitetssystemet (TQM), gi opplæring, veiledning, rådgivning og delta i avdelingens øvrige aktiviteter.
Det er viktig at du/dere kan jobbe selvstendig og være forberedt på at ingen dager er like.
Litt om oss: Vi skal gjennom gode og effektive anskaffelsesprosesser legge til rette for at fellesskapets midler brukes på en økonomisk og kvalitativ god måte. Vi skal sikre at anskaffelsesregelverket overholdes, vi skal gjøre gode klima- og miljøvalg, bekjempe arbeidslivskriminalitet og utnytte handlingsrommet for innovasjon og nytenkning.
Vi håper du søker– og skriv gjerne om du søker på stilling 1 eller 2 eller begge.
Arbeidsoppgaver
Stilling 1:
- Analysere og lage rapporter av innkjøpsdataknyttet til eksempelvis avtalelojalitet, innkjøpsmønster og mulige gevinster
- Bidra inn i omstillingsprosjekt knyttet til innkjøpsanalyse
- Ha systemansvar for innkjøpsanalyseverktøyet KMD, eller eventuelt konkurransegjennomføringsverktøyet Mercell
- Ha ansvar for E-handelssystemet
- Utarbeide og kvalitetssikre konkurransegrunnlag
- Gjennomføre anskaffelsesprosesser og følge opp en avtaleportefølje
- Delta i felles driftsoppgaver for avdelingen, herunder løpende utforming av kommunens reglement og strategier knyttet til anskaffelser, utarbeide og kvalitetssikre maler med mer
Stilling 2:
- Koordinere avtaleoppfølging og ha ansvar for å utarbeide rutiner og maler knyttet til avtaleoppfølging
- Utarbeide og kvalitetssikre konkurransegrunnlag
- Gjennomføre anskaffelsesprosesser og følge opp en avtaleportefølje
- Gi kommunens virksomheter opplæring, veiledning og rådgivning knyttet til anskaffelser
- Delta i oppfølging av kommunens seriøsitetsbestemmelser
- Ha ansvar for dokumentene i dokumentmodulen i vårt kvalitetssystem (TQM)
- Delta i felles driftsoppgaver for avdelingen, herunder løpende utforming av kommunens reglement og strategier knyttet til anskaffelser, utarbeide og kvalitetssikre maler med mer
Kvalifikasjoner
- Utdanningskrav: bachelorgrad innen økonomiske fag, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Gode Excel kunnskaper, og en fordel om du kan Power BI
- Ønskelig med kunnskap om og erfaring med regelverket om offentlige anskaffelser
- Ønskelig med erfaring fra konkurransegjennomføringsverktøy (vi benytter Mercell)
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Personlige egenskaper
- Du kan håndtere flere oppgaver parallelt. Dette gjelder både arbeid med større anskaffelser og ad hoc-oppgaver som oppstår underveis.
- Du legger vekt på høy kvalitet i arbeidet ditt og trives med selvstendige arbeidsoppgaver.
- Du tar initiativ og har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.
- Du legger vekt på å ha en sunn balanse mellom jobb, familie og fritid.
Vi tilbyr
- Interessante oppgaver med mulighet til å påvirke kommunens anskaffelser
- Faglig utvikling i spennende tverrfaglig miljø
- Trivelige og engasjerte kollegaer
- Gode velferdsordninger, bl.a. KLP pensjonsordning, forsikringsordninger, hjem-jobb-hjem og fleksibel arbeidstid
- Arbeidsplass i moderne lokaler i Stavanger sentrum, innendørs sykkelparkering og garderober, kantine, treningstilbud og kunstforeninger
- Lønn etter avtale. Stillingskode 853000
Om arbeidsgiveren
Stavanger kommune er, med sine 11 000 ansatte, en av regionens største arbeidsgivere.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke. Vi er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Vi jobber for heltidskultur med mål om å ansette i hele stillinger.
Som ansatt i Stavanger kommune får du utgjøre en forskjell for kommunen og innbyggerne og blir en del av en spennende storbyregion.
Vi bygger fellesskap ved å være nære, åpne og nyskapende
Offentlig søkerliste:
Stavanger kommune praktiserer prinsippet om meroffentlighet. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge tungtveiende grunner for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova §25.
Politiattest:
Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse for stillinger der det er påkrevd iht. lovverk.
Vedlegg:
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å bruke Vitnemålsportalen. Utdanning utført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (eller NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Olav kyrresgate 21, 4005 Stavanger
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Analyse, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
offentlige anskaffelser, rådgiver, analyse, avtaleroppfølging, Power BI
meta.heading
- FINN-kode 360814491
- Sist endret