Konsulent/seniorkonsulent- IT support
Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI)
- Frist 11.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du å bidra til et viktig samfunnsoppdrag og være med på en spennende digital reise?
Konsulent/seniorkonsulent- IT support
Om stillingen
Kriminalomsorgens visjon er «Straff som endrer». Vår ambisjon er å gi domfelte muligheten til å bli digitale borgere, og bidra til at de får en bedre tilbakeføring til samfunnet.
Kriminalomsorgen står foran en stor omstilling i måten å levere IT-tjenester til etaten. Direktoratet skal de neste årene innføre flere moderne IT-systemer og har en viktig rolle med å levere en sikker, kostnadseffektiv og fremtidsrettede IT-løsninger. Vi trenger flere medarbeidere med på laget som kan bidra til moderniseringen - kan dette være noe for deg?
Seksjon IKT Fellestjenester består i dag av ca 45 medarbeidere fordelt på teamene IKT Brukersenter, Kontrollsentralen og IKT Infrastruktur og applikasjonsforvaltning.
Sammen med seksjon DigIT utvikler, drifter og supporterer vi IT-systemene og besørger IT teknisk sikkerhet til kriminalomsorgen med ca. 8.000 brukere.
IKT brukersenter er den viktige kontaktflaten ut mot brukerne, og vi har også ansvar for logistikk, innkjøp og noen spesialfunksjoner. IKT brukersenter består totalt av 23 dyktige og trivelige medarbeidere samt tilkallingsvikarer. 13 av disse arbeider ved Kontrollsentralen som er en 24/7/365 tjeneste. Det største fagsystemet er Straffegjennomføring med Elektronisk kontroll (EK) og alt teknisk knyttet til EK supporteres gjennom brukersenteret.
En av våre dyktige medarbeidere går nå over i annen stilling internt, og vi søker nå en ny dyktig medarbeider som skal betjene våre brukere, og bidra til stabil og sikker IT drift ved vårt dagtidsbemannede IKT brukersenter.
Arbeidsoppgaver
- Daglig bemanne IKT brukersenter sin SPOC funksjon (Single Point of Contact)
- Registrere og håndtere IT henvendelser i vårt sakshåndteringsverktøy
- Feilsøke, gi veiledning og håndtere brukeradministrasjon i AD/Exchange/Azure/Citrix/Print m.m.
- Følge opp og dokumentere henvendelser i henhold til SLA
- Utarbeide dokumentasjon og skrive brukerveiledninger
- Ved anledning delta i IT prosjekter og andre oppgaver
- Andre oppgaver etter behov og interesse
Utdanning og erfaring
Du må ha
- For konsulent: fullført videregående utdanning (gjerne IKT fagbrev), samt 2 års relevant erfaring.
- For seniorkonsulent: relevant høgskole- eller universitetsutdanning innnen IT på bachelornivå. Formell utdanning kan erstattes av lang og relevant arbeidserfaring.
- Erfaring fra IT support/brukerstøtte
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, norsk og engelsk
Det er ønskelig at du har
- Erfaring med håndtering av telefoniløsninger og sentralbordfunksjoner
- Erfaring med blant annet Office365, Azure, Citrix, Teams og Confluence
- Kjennskap til ITIL Best Practice og eventuell sertifisering
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Nøyaktig og har evne til å arbeide systematisk og samvittighetsfullt
- Evne til å håndtere mange baller i luften på en gang
- Evne til å oppsøke kunnskap og løsninger på eget initiativ
- Godt humør og pågangsmot
Vi kan tilby
- En spennende stilling i en etat med et viktig og utfordrende samfunnsoppdrag
- Et godt arbeidsmiljø med mange hyggelige kolleger i lokaler sentralt i Horten
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger
- Mulighet for trening i arbeidstiden
Stillingen avlønnes som konsulent med stillingskode 1065, ltr. 42-55 (kr 448.900-540.500 pr. år), eller som seniorkonsulent med stillingskode 1363, ltr. 54-65 (kr 532.200-635.400 pr. år), avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. Det blir trukket 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Det vil for øvrig bli gitt opplæring i Kriminalomsorgsdirektoratets løsninger.
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her. (https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling)
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til seksjonssjef Tone Lie på mobil 92292323.
Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Langgt. 2-6, 3187 Horten
- Bransje: Helse og omsorg, Politi og sikkerhet, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, IT drift og vedlikehold / Drift/Operations, IT drift og vedlikehold / IT-support
- FINN-kode 361405755
- Sist endret