![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2024/9/vertical-0/17/9/371/045/489_4bb763de-7a18-4925-90ef-e44d6361dc8e.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2024/9/vertical-0/17/9/371/045/489_4bb763de-7a18-4925-90ef-e44d6361dc8e.jpg)
2017
29 530 km
690 cc
67 hk
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
*30K service er tatt hos AMD i Oslo høst 2024*
Selger min utrolig pålitelige, fullspecede 690 enduro r 2017, ettersom jeg ikke får brukt den nok lenger. Her har jeg gjort alt av nødvendige oppgraderinger, så her har du en ktm som faktisk ER "ready to race"!
Originale fjærer i demperne er byttet ut med stivere fjærer, tilpasset førere rundt som veier ca 95-105kg på baderomsvekta. Det er tatt høyde for at man i tillegg bruker fult kjøreutstyr + baggasje for opplevelsesturer i skogen.
Sykkelen går som et lite h*lvete og jeg blir stadig overrasket over hvor kapabel den er. 2017-modellen fikk fra KTM en kraftig oppgradering fra årene før og har oppgraderinger i motor, bremser, vibrasjoner, demper etc.
Jeg har brukt mye tid og kjærlighet på å forsikre meg om at sykkelen skal holde over 100k kilometer, planen var egentlig å kjøre den selv i mange år fremover. Men nå har denne planen altså snudd. Olje har jeg byttet mye hyppigere enn service manualen tilsier, rundt 2-5k km mellom hvert skift.All plast er byttet til sort, originale fra KTM. Ser mer unik og mye bedre ut (i mine øyne). All original plast medfølger om ønskelig.
Gjorde sykkelen klar for tur til Romania, men grunnet skade i gjengen ble turen kansellert. Som forberedelser gjorde jeg en ordentlig overhaling av meste av sykkelen. For å nevne noe: Jeg byttet clutch-slave til oppgradert OEM versjon og bleedet clutchen. Tok full service og noe rebuild av dempere hos Back Country MC, linken er byttet og smurt og det er tatt 30k service hos AMD i Oslo. Dekkene er det masse morro igjen på og går for å være en av de bedre setupene av dekk til offroad herjing.
Noen skjønnhetsriper og strips må man regne med på en slik sykkel. Historie bak enhver. Sykkelen er kjørt godt inn så her er det bare å hoppe på og klemme inn gassen.Sykkelen er fullspecet med ekstrautstyr, anslått verdi samlet er rundt 50-60k.
Oversikt ekstrautstyr (garantert noe som gikk i glemmeboken her):
Dempere: Nye fjærer, satt på hos mrexx i Drammen. Nylig kjørt full service og rebuild på disse. Originale fjærer kan medfølge om ønskelig.
Luftboks: Den originale luftboksen med papirfilter er elendig så byttet ut med foam filter og ekstra plass under setet fra RADE/GARAGE. Genialt for å ta med en ekstra slange og litt verktøy.
ABS-dongle: et absolutt must - gjør at du kan skru av abs bak, men fortsatt ha abs foran. Litt tryggere å få panikk når noe plutselig kommer ut i veien foran deg på grusen;)
Bensin-lokk: Originale lokket går ned i sykkelen (idiotisk) så nesten umulig at det ikke kommer jord/skit nedi når man fyller etter skogsbesøk. Derfor byttet ut til en som går opp av sykkelen med skrulokk. Helt konge. Originale medfølger om ønskelig.
Wings potte: Sykkel og motor fortjener skikkelig grom lyd. Original medfølger.
Lowered rally pegs: Et MUST for alle over 185. Sitter lavere så man får bøyd beina mer behagelig i sittende stilling og mye større ståflate enn de bittesmå vanlige pegsene. Originale medfølger om ønskelig.
Skid-plate: Tykk og solid plate under for å beskytte motor. Spraylakkert sort.
Bakbrems: Mer solid og tilpasset lavere pegs.
Girpedal: OEM for KTM 500, rett og slett en bedre pedal som nesten eliminerer fake neutral problemet helt.
02-eliminator: Must have upgrade, kjører smudere på lavere turtall.
Handguards: Originale er i plast og ryker med en gang. Har satt på noen robuste i metall som beskytter sykkelen og tåler mye.
Sort plast og 2019+ mudguard: Rent estetisk, men verdt å nevne. Originalt fra KTM og satt på nye fairingen forran for et mer agresivt utseende.
Lithium batteri: Betydelig lettere enn originalt.
Adventure spec rally tower: Billig-versjonen av et tårn, men funker fjell. Selv bruker jeg en iPad Mini for navigasjon.
Styreholker: Bedre holder enn originalt, mindre vibrasjoner.
KM-stand vil endres ettersom den brukes sporadig.Jeg har enduristan tankbag og 20 liters softbager som kan selges om ønskelig. Samt diverse kjøreutstyr og annet om man skulle trenge. Pris på dette kan diskuteres.
Kjøretøyets serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på kjøretøyet i henhold til fabrikkens retningslinjer.
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.