Fagkoordinator

Arbeidsgiver
NAV Arbeid og ytelser Kristiania
Stillingstittel
Fagkoordinator
Frist
06.08.2024
Ansettelsesform
Fast

Beskrivelse

Ved NAV Arbeid og ytelser Kristiania har vi ledig stilling som fagkoordinator på fagområdet lønnsgaranti.

Formålet med lønnsgarantiordningen er å sikre arbeidstakere utbetaling av lønn, feriepenger og annet arbeidsvederlag ved arbeidsgivers konkurs. Våre hovedoppgaver er å informere brukere, behandle søknader og sikre statens regresskrav i boet. Vi har også tett samarbeid med bobestyrere. Avdelingen består i dag av 21 medarbeidere I Kristiania. NAV har også en lønnsgarantiavdeling i Sarpsborg.


NAV Arbeid og ytelser Kristiania er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen uføretrygd, barns- og nære pårørendes sykdom, sykepenger, samt lønnsgaranti som er en garantiordning. Kontoret har ca.150 medarbeidere og er organisert i 7 avdelinger. Vi holder til i moderne lokaler på Tøyen i Oslo. NAV Arbeid og ytelser har store ambisjoner om å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme virksomhetsstrategiens ambisjon om pålitelig forvaltning. Fagkoordinatorrollen vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.



Arbeidsoppgaver

  • Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsleder, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem.
  • Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til fagområdet både for nyansatte, og i forbindelse med endring av lovverket
  • Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
  • Delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområdet og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten
  • Bidra med implementering av kvalitetstiltak som følger av kvalitetskontroller og kvalitetsrapporter
  • Delta i faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområde til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og implementeres i egen enhet
  • Saksbehandling

Kvalifikasjoner

  • Juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap
  • God forvaltningsrettslig kompetanse
  • Gode generelle kunnskaper og ferdigheter innen IT
  • God muntlig og skriftlige kommunikasjonsevner
  • Erfaring fra å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
  • God ytelsesfaglig kompetanse kan være en fordel
  • Kjennskap til lønnsgaranti og/eller konkurs og arbeidsrett som fagområde kan være en fordel

Personlige egenskaper

  • Gode pedagogiske evner og god på formidling
  • Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og helhetlig tankegang
  • Løsningsdyktig
  • Initiativrik og med stor gjennomslagskraft
  • Gode samarbeidsevner, herunder evne til å arbeide i team
  • Strukturert, selvstendig og fleksibel evne til nytenkning

Vi tilbyr

  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø
  • Stillingen lønnes som seniorrådgiver kode 1364. Lønnsrammen er kr 615.700 - kr 708.000, ltr 63-71. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
  • Fleksitid og mulighet for trening i arbeidstiden.
  • Mulighet for hjemmekontor inntil 40% av arbeidstiden.

Kontaktinformasjon

Niels Rahr Schmidt, avdelingsleder, 95782943, niels.rahr.schmidt@nav.no

Arbeidssted

Hagegata 23

0653 Oslo

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver: NAV



Referansenr.: 4839014560

Stillingsprosent: 100%

Fast

Søknadsfrist: 06.08.2024


Sektor
Offentlig
Sted
Hagegata 23, 0653 Oslo
Stillingsfunksjon
Saksbehandler, Rådgivning, Kontor og administrasjon
FINN-kode
361457573
Sist endret
16. juli 2024 01:04