Fagkoordinator
- Arbeidsgiver
- NAV Arbeid og ytelser Kristiania
- Stillingstittel
- Fagkoordinator
- Frist
- 06.08.2024
- Ansettelsesform
- Fast
Beskrivelse
Ved NAV Arbeid og ytelser Kristiania har vi ledig stilling som fagkoordinator på fagområdet lønnsgaranti.
Formålet med lønnsgarantiordningen er å sikre arbeidstakere utbetaling av lønn, feriepenger og annet arbeidsvederlag ved arbeidsgivers konkurs. Våre hovedoppgaver er å informere brukere, behandle søknader og sikre statens regresskrav i boet. Vi har også tett samarbeid med bobestyrere. Avdelingen består i dag av 21 medarbeidere I Kristiania. NAV har også en lønnsgarantiavdeling i Sarpsborg.
NAV Arbeid og ytelser Kristiania er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen uføretrygd, barns- og nære pårørendes sykdom, sykepenger, samt lønnsgaranti som er en garantiordning. Kontoret har ca.150 medarbeidere og er organisert i 7 avdelinger. Vi holder til i moderne lokaler på Tøyen i Oslo. NAV Arbeid og ytelser har store ambisjoner om å sikre solide fagmiljøer som skal imøtekomme virksomhetsstrategiens ambisjon om pålitelig forvaltning. Fagkoordinatorrollen vil være viktig i dette arbeidet, og for å kunne ivareta en slik rolle vil det være helt nødvendig at fagkoordinator selv deltar aktivt i saksbehandlingen. Det vil kreves god oversikt over hva som til enhver tid rører seg på området, forståelse for hvilke faglige avklaringer som må foretas, samt evne til å bidra til løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Bistå med faglig rådgivning i egen enhet både mot kollegaer og avdelingsleder, samt sikre godt fungerende faglige arenaer internt, slik at problemstillinger kommer opp og løftes frem.
- Utarbeide opplæringsmateriell knyttet til fagområdet både for nyansatte, og i forbindelse med endring av lovverket
- Holde samlinger og opplæring av enheter/ansatte i andre deler av NAV og hos samarbeidspartnere
- Delta i arbeidsgrupper og utredninger på tvers av resultatområdet og opp mot direktoratet på bestilling fra styringsenheten
- Bidra med implementering av kvalitetstiltak som følger av kvalitetskontroller og kvalitetsrapporter
- Delta i faglige nettverk og sikre at det som blir avtalt er innenfor myndighetsområde til fagnettverket. Avklaringer skal tas med tilbake og implementeres i egen enhet
- Saksbehandling
Kvalifikasjoner
- Juridisk embetseksamen/Master i rettsvitenskap
- God forvaltningsrettslig kompetanse
- Gode generelle kunnskaper og ferdigheter innen IT
- God muntlig og skriftlige kommunikasjonsevner
- Erfaring fra å holde presentasjoner for større og mindre forsamlinger
- God ytelsesfaglig kompetanse kan være en fordel
- Kjennskap til lønnsgaranti og/eller konkurs og arbeidsrett som fagområde kan være en fordel
Personlige egenskaper
- Gode pedagogiske evner og god på formidling
- Samhandle og kommunisere tydelig basert på god virksomhetsforståelse og helhetlig tankegang
- Løsningsdyktig
- Initiativrik og med stor gjennomslagskraft
- Gode samarbeidsevner, herunder evne til å arbeide i team
- Strukturert, selvstendig og fleksibel evne til nytenkning
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver kode 1364. Lønnsrammen er kr 615.700 - kr 708.000, ltr 63-71. Høyere lønn kan vurderes for spesielt kvalifiserte søkere.
- Fleksitid og mulighet for trening i arbeidstiden.
- Mulighet for hjemmekontor inntil 40% av arbeidstiden.
Kontaktinformasjon
Niels Rahr Schmidt, avdelingsleder, 95782943, niels.rahr.schmidt@nav.noArbeidssted
Hagegata 230653 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4839014560
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 06.08.2024
- Sektor
- Offentlig
- Sted
- Hagegata 23, 0653 Oslo
- Stillingsfunksjon
- Saksbehandler, Rådgivning, Kontor og administrasjon
- FINN-kode
- 361457573
- Sist endret
- 16. juli 2024 01:04