Fast rådgiver i avdeling oppvekst
Direktøren og stabsfunksjoner
- Frist 12.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Fast rådgiver i avdeling oppvekst
I avdeling oppvekst har vi ledig en fast 100 % stilling som rådgiver fra 1 januar 2025.
Dette er muligheten for deg som vil jobbe for å styrke oppvekstsvilkårene til barn og unge.
Du vil få være med på å bidra til gode faglige rammebetingelser for politikkutforming i et spennende fagmiljø som jobber forebyggende, helhetlig og tverrsektorielt for å gi barn og unge like muligheter.
Om avdelingen
Stillingen er for tiden lagt til avdeling oppvekst.
Avdelingen har ansvar for koordinering og oppfølging av handlingsplaner og strategier, og skal være en pådriver på oppvekstfeltet i samhandling med ansvarlige myndigheter.
Avdelingens arbeid retter seg spesielt mot kommuner og sivilt samfunn.
I tillegg har avdelingen fagansvar for det statlige familievernet.
Avdelingen har et særskilt ansvar for og skal være pådriver for å fremme gode oppvekstsvilkår for barn, unge og deres familier, styrke det forebyggende arbeidet og motvirke barrierer for inkludering, medvirkning og deltakelse.
Arbeidsoppgaver
Hva får du jobbe med hos oss?
I denne stillingen vil du få arbeide med et bredt spekter av avdelings ansvarsområder sammen med andre.
Blant annet vil du jobbe med å styrke ungdomsmedvirkning på systemnivå i ulike sektorer, og på forskjellige forvaltningsnivå.
Du vil bidra inn i vårt arbeid med å styrke ungdomsmedvirkning i kommuner sammen med offentlige aktører og sivilt samfunn.
Du vil bidra inn i arbeidet med å arrangere konferanser, nettverk og samlinger på feltet.
Du vil få ansvar for å følge opp Bufdirs ansvar med å være sekretariat for Fritidserklæringen.
Fritidserklæringen er en intensjonsavtale der staten, KS og frivillige organisasjoner har forpliktet seg til å jobbe sammen for å sikre at alle barn får delta i en fritidsaktivitet, uavhengig av sosioøkonomisk bakgrunn og andre barrierer.
Videre vil du bidra inn i øvrige oppgaver i oppvekstavdelingens portefølje, inkludert koordinering av diverse planer, høringer og strategier og andre administrative driftsoppgaver.
Kvalifikasjoner
Hva slags bakgrunn har du?
Vi ser etter deg som har
- høyere utdanning på mastergradsnivå, fortrinnsvis innen samfunnsfag
- relevant faglig kompetanse og erfaring med ungdomsmedvirkning og/eller fritidsfeltet
- overblikk på området og kjennskap til relevante aktører
- erfaring fra arbeid med koordinering av prosesser og arrangementer (konferanser e.l.)
- minst 2 års erfaring fra offentlig forvaltning, gjerne fra direktorat
- God forståelse av direktoratsrollen og forvaltningens rolle i samfunnet
Personlige egenskaper
Hvilke personlige egenskaper har du?
Du
- er god til å samarbeide med andre, både eksternt og internt
- har solid skriftlig og muntlig framstillingsevne
- kan håndtere, koordinere og systematisere tekst
- er positiv, fleksibel, håndterer korte frister og til tider et stort arbeidspress
- er strukturert og har evne til å jobbe selvstendig
- er god til å dele kunnskap
Vi tilbyr
- Stillingen er plassert i statlig lønnsregulativ i stillingskode 1434 som rådgiver, p.t. kr 550 000 - 650 000 pr. år. Lønn vurderes etter utdanning og erfaring.
Hva får du hos oss?
- Fast stilling i 100%
- Godt faglig miljø med god støtte fra kollegaer, med meningsfulle arbeidsoppgaver.
Del av et hyggelig og sosialt miljø.
Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Informasjon til deg som søker
Les dette før du søker!
Gis oss et godt bilde av deg!
Når vi velger ut kandidater, er det viktigste for oss å vite at du kan gjøre jobben godt om du får den. Når du fyller ut informasjonen om deg selv, er det viktig at du beskriver hva du har gjort tidligere, konkrete resultater du har oppnådd og andre ting du synes er relevante. Da får vi et så rettferdig bilde av deg og kvalifikasjonene dine som mulig.
Er du en ressurs vi ikke vet om?
Vi mener at et bredt spekter av medarbeidere gjør at vi får nye tanker og perspektiver og kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere som kan ulike ting, som har ulik bakgrunn, og som har opplevd ulike ting i livet. Inkludering og mangfold er en styrke, og vi ønsker oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Med en slik bakgrunn kan du være en verdifull ressurs og tilføre oss viktige impulser vi ikke har, og vi kaller inn minst én kvalifisert søker innenfor hver av de tre kategoriene. Får du jobben, legger vi naturligvis til rette for deg om du trenger det.
Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
Søknader med CV og vitnemål må lastes opp elektronisk
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Søkerlisten er offentlig
Det er viktig med åpenhet og gjennomsiktighet i forvaltningen. Derfor blir alle som søker en stilling hos oss satt opp på den offentlige søkerlisten. Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0663 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
- FINN-kode 362158473
- Sist endret