

Ny pris! Fin eldre klassiker, skal vekk på grunn av plassmangel på brygga
1991
29 fot
Innenbords
10
Pris
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre båten din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Norsk klassiker fra 1991 med motorer fra 2005 (ca 975t) Skroget på denne modellen er et Windy-skrog. Innredningen består av et dobbelt førersete på styrbord side med ny kjøleskuff under setet. På passasjersiden er det et enkelt sete med stuverom under fotplaten samt et par skap under setekonsollen. Bak i båten er det en sosial salong med mange sitteplasser og et stort bord som kan legges ned og benyttes til sengeplass. For noen år siden ble det sydd nye lyse setetrekk av samme firma som opprinnelig lagde dette for Draco.. Under alle putene er det stuverom. LED downlights i targabøyle. Båten er for øvrig utstyrt med en praktisk port i akterspeilet som gjør ombordstigning svært enkel. Porten er utstyrt med et stuverom som er praktisk til oppbevaring av fortøyningstau. Nedenunder finner man med inngang på babord side en stikkabin på tvers av båten med en stor dobbeltseng. På babord side er det inngang til badet med toalett og vask med varmt og kaldt vann. Slangen kan trekkes ut for å kunne ta en enkel dusj hvis man ønsker. I salongen som som for få år siden ble trukket opp i lekkert lyst Alcantara stoff er en sittegruppe med nedsenkbart bord slik at man evt. kan benyttte dette som en stor seng. Man vipper da opp den runde ryggputen. Lekkert lakkert treverk og flotte mørkeblå tepper i salongen. Pentry er også plassert nede i båten, og er utstyrt med oppvaskkum med varmt og kaldt vann, samt gasskomfyr med to bluss og stekeovn. Båten har gått i ferskvann på Mjøsa siden 2013 og til 2020. Den har hvert år blitt konservert og fremstår som pen i forhold til alder. Skroget er uten skader. Kalesjen er kjøpt ny i 2022. I 2005/2006 ble det satt inn 2 stk. nye Volvo Penta D3 motorer med EVC, og disse har nå gått ca. 1200 timer. Motorene har i alle disse år fått årlig normal vår- service: Oljeskift og filter, luftfilter, Racor diesel grovfilter samt Volvo diesel fin-filter. Ekstra sett med filter ligger i båten. Det ble byttet turbo på den ene motoren i 2017. SX-drevene som for øvrig har fire-bladet stålpropeller har fått sjekket eller byttet olje hvert år. Med kombinasjonen av to motorer og baugpropell er båten meget enkel å manøvrere under alle forhold. Det oppstår dessverre jevnlig, en feilkode "electric engine fault" når man gir på for å komme opp i plan. Babord motor mister da midlertidig turtall, men kommer tilbake etter få sekunder, og kan nullstilles. Denne feilen er feilsøkt og forsøkt utbedret samtidig med at begge motorer og drev er grundig servet og gjennomgått. Feilen er ikke funnet men man mistenker turbo, til tross for fint trykk. Jeg har derfor valgt å ikke bytte denne, men lever med feilkoden, siden vi oftest ligger og lunker i lav fart. Dette gjenspeiles i den lave prisantydningen. Båten ligger nå i opplag i Strømstad og kan besiktiges på land. Båten vil bli klargjort og sjøsatt omkring påsketider, eller etter avtale med evt. kjøper.
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1540 VestbyLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.