IT Prosjektkoordinator
Nasjonalt Kommunesamarbeid for 110-Sentralene IKS (NKS110)
- Frist 29.8.2024
- Ansettelsesform Fast
Har du erfaring med IT prosjekledelse og vil hjelpe oss med bedre prosjektkoordinering?
Rollebeskrivelse:
Vi søker en engasjert og dyktig prosjektkoordinator med erfaring innen IT-prosjektledelse til vårt team. Som prosjektkoordinator hos NKS110 vil du være en nøkkelperson i gjennomføringen av våre prosjekter, og bidra til å sikre effektive og sikre løsninger for nødmeldingstjenestene.
Ansvarsområder:
- Koordinere og følge opp IT-prosjekter fra start til slutt.
- Samarbeide med prosjektledere og tekniske team for å sikre prosjektleveranser.
- Bidra til utvikling og implementering av nye teknologiske løsninger.
- Sikre at prosjektene følger tidsplaner og budsjetter.
- Dokumentere og rapportere fremdrift og resultater til ledelsen.
- Være en brobygger mellom leverandører og IT, samt sikre samarbeid på tvers av organisasjonen.
- Presentere relevant informasjon til ledere og andre interessenter.
- være innovativ og bidra til å finne nye prosjekter
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:
- Minimum 5 års erfaring med prosjektledelse eller prosjektkoordinering innen IT.
- Sertifisering innen agil metodikk og øvrig prosjektsertifisering som Prince2 er ønskelig.
- Minimum utdanning på bachelornivå er ønskelig, men relevant erfaring kan kompensere.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
- Evner til å samarbeide, kommunisere og presentere relevant informasjon til ledere og andre interessenter.
Praktikaliteter:
- Rollen krever at du kan sikkerhetsklareres på nivå hemmelig.
- Vi er i ferd med å etablere et hovedkontor i Oslo-området, men hybrid/hjemmekontor vil være mest utbredt spesielt i den første tiden. Du bør være bosatt i østlandsområdet/Oslo-området.
- All dokumentasjon og kontrakter er på norsk skriftlig, men mye kommunikasjon med leverandører foregår på engelsk, derfor bør du beherske begge språk godt, muntlig og skriftlig.
- Rollen er en særlig uavhengig stilling som har tillegg for vaktuken etter regulativer og en ekstra ferieuke, ellers fast lønn etter avtale.
Vi tilbyr:
- En utfordrende og meningsfull jobb i en organisasjon med stor samfunnsbetydning.
- Muligheter for faglig utvikling og sertifiseringer.
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kolleger.
- Mulighet til å bli med i oppbyggingen av et selskap som er unikt i norsk sammenheng.
- Konkurransedyktig lønn og pensjonsordning i KLP
Lyst til å bli enda bedre kjent med oss? Ta en titt her: https://nks110.ansetter.no/
Send din søknad og CV via linken og du vil høre fra oss
For mer informasjon om stillingen, kontakt med Lisa Pahapill eller Frid Aulund
Ansettelsesprosess: NKS110 følger kvalifikasjonsprinsippet ved ansettelse. Dette betyr at den best kvalifiserte søkeren vil bli valgt basert på en helhetsvurdering av formelle og reelle kvalifikasjoner i forhold til stillingens krav og oppgaver.
Om arbeidsgiveren
Hos oss får du jobbe med spennende verktøy og moderne teknologi som har en betydning for liv og sikkerhet. NKS110 (Nasjonalt kommunesamarbeid for 110-sentralene IKS) spiller en sentral rolle i å koordinere de tekniske løsningene og programvare for 110-sentralene i Norge.
Vi skal bistå i anskaffelse, forvaltning, drift, implementering og opplæring, som sikrer at 110-sentralene kan levere best mulige tjenester til befolkningen, når det virkelig gjelder. Våre løsninger må være topp moderne, med høyeste standard for informasjonssikkerhet.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronning Eufemias gate 8, 0191 Oslo
- Bransje: IT, IT - programvare, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: IT drift og vedlikehold / Drift/Operations, Koordinering, Prosjektledelse
Nøkkelord
PRINCE2, Agile metoder, Prosjektledelse, IT prosjektledelse, Prosjektkoordinasjon
- FINN-kode 363104993
- Sist endret