Tjenesteleder
Bærum kommune
- Frist 21.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Lyst til å lede og utvikle tjenesteområdet Eiendomsdrift?
Som tjenesteleder Eiendomsdrift vil du lede og koordinere et tjenestested som understøtter kommunens virksomhet ved å bidra med strategisk verdibevarende drift og vedlikehold, samt bidra til å utvikle og forvalte kommunens behov for funksjonell og kostnadseffektiv eiendomsdrift.
Å lede eiendomsdrift er en spennende og utfordrende lederstilling som gir mulighet for å utvikle, sette standard og ambisjoner for videre utvikling av tjenesteområdet. Du får stort ansvar med gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Vi legger vekt på at du som leder er involverende, har god målforståelse, viser engasjement og retning, og er et godt forbilde som tar medarbeiderne på alvor.
Tjenesteleder Eiendomsdrift rapporterer til kommunalsjef Eiendom, og inngår i kommunalsjefens ledergruppe. Stillingen krever en strategisk helhetstenkning og vil være en viktig bidragsyter inn i ledergruppen. Stillingen kan også utvides til å omfatte flere fagområder innen eiendom. Du vil i rollen som tjenesteleder jobbe tett på både politikk og offentlighet.
Bærum kommune Eiendom har med sine ca. 370 ansatte ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Eiendom forvalter ca. 1 000 000 m2, og har et investeringsbudsjett på ca 1,5 mrd. årlig. Vi har høye ambisjoner om at våre bygg skal være klimakloke og bygges/driftes kostnadseffektivt.
Mer informasjon om Bærum kommune Eiendom, se: www.baerum.kommune.no
Alle vitnemål/attester må være vedlagt søknaden.
Vi forvalter store verdier på vegne av Bærums innbyggere - bli med og sett spor!
Arbeidsoppgaver
- Lede, videreutvikle og profesjonalisere et spennende tjenesteområde som er i utvikling
- Ansvar for drift og vedlikehold av eiendomsporteføljen iht strategier, planer, regelverk og budsjetter
- Økonomi-, budsjett- og personalansvar for eget ansvarsområde
- Videreutvikling og oppfølging av rutiner og prosedyrer
- Ta i bruk teknologi og fremtidsrettede driftsformer
- Være pådriver for en fremtidsrettet og bærekraftig utvikling og drift av kommunens eiendomsportefølje
- Initiere, lede og gjennomføre utviklingsprosesser
Kvalifikasjoner
For å lykkes må du ha:
- Høyere utdanning innen relevante fagområder, eksempelvis tekniske fag, økonomi og ledelse, minimum bachelornivå. Relevant arbeidserfaring kan helt eller delvis kompensere for utdanningskravet.
- Minimum 5 års relevant erfaring som leder for en større driftsorganisasjon med personal- og budsjettansvar
- Erfaring og kjennskap til eiendomsdrift, god kunnskap og forståelse for FDVU, lovkrav og verdibevarende vedlikehold
- Kjennskap til offentlig virksomhet
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
For å lykkes i jobben har du følgende personlige egenskaper:
- Strategiske egenskaper, samt initiativrik og løsningsorientert
- Evne til å forstå det store bildet i utviklingen av en moderne kommune
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner både innad og utad
- Utviste evner til å bygge relasjoner og opparbeide kontaktnett
- Fleksibilitet og gode mellommenneskelige egenskaper
- Gode evner til å lede, engasjere og involvere
- Modig, målrettet og ambisiøs – må ha gjennomføringsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
Foruten viktige og samfunnsnyttige oppgaver, får du følgende i denne rollen:
- Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver
- Nye flotte lokaler med hyggelig kantine, sentralt beliggende i Sandvika
- Treningsfasiliteter gjennom bedriftsidrettslaget
- Sykkelparkering og fine garderobefasiliteter
- Gode forsikrings- og lånebetingelser
- Offentlig tjenestepensjon
- Fleksibelt arbeidssted
- Elbil-pool og elsykler
- Lønn etter avtale
Om arbeidsgiveren
Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i. Bli med og sett spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Arnold Haukelands plass 10, 1338 Sandvika
- Bransje: Eiendom
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
- FINN-kode 363253521
- Sist endret