Seksjonsleder plan og utbygging
Statens vegvesen
- Frist 13.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Motiveres du av vårt samfunnsoppdrag?
Seksjonsleder plan og utbygging
Om stillingen
Er du engasjert, motivert av vårt samfunnsansvar og vil være en sentral bidragsyter i vår avdeling Drift og vedlikehold øst? Da er du kanskje den vi søker!
Vi ser etter deg som motiverer og inspirerer andre. Du får frem det beste i dine medarbeidere og leder våre dyktige medarbeidere videre inn i fremtiden.
Plan og utbygging øst 1, er en av 6 seksjoner i avdelingen, og har ansvar for det geografiske området Innlandet, Østfold og deler av Buskerud. Som seksjonsleder vil du spille en viktig rolle i lederteamet i avdelingen.
Kontorsted er fortrinnsvis Lillehammer, men andre kontorsteder innen seksjonens område, kan vurderes.
Utbedring og utvikling av eksisterende vegnett er viktig for trafikksikkerhet og framkommelighet. Dette skal vi gjøre med fokus på miljø og bærekraft. Våre prosjekt er bl.a. større strekningsvise vegprosjekter, mindre kollektiv- og trafikksikkerhetstiltak og gang- og sykkelveger.
Ditt hovedansvar
- være en tydelig og samlende leder med personalansvar for 24 dyktige medarbeidere
- håndtere seksjonens prosjektportefølje, budsjett, økonomi, HMS og kvalitet
- samarbeide med interne og eksterne parter, inkludert media
- utvikle vegbyggingsfaget på en miljøvennlig og bærekraftig måte
Kompetansekrav
Vi ser etter deg som har utdannelse fra høgskole- eller universitet, minimum 3 år. Omfattende og relevant ledererfaring eller erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
Førerkort kl. B er et krav og du må regne med noe reiseaktivitet.
Det vil være en fordel om du har
- kjennskap til ett eller flere av fagområdene du skal lede
- ledererfaring
Vi trenger en leder som er:
- samlende og motiverende, med evnen til å arbeide godt sammen med andre og bidra til et helsefremmende og positivt arbeidsmiljø
- tydelig og strukturert, som kan jobbe selvstendig, har stor gjennomføringsevne og leverer resultater
- dyktig til å balansere operativt og strategisk arbeid, med en bevissthet om samfunnsansvar
trygg i kontakt med media, vegbrukere og andre
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknaden
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Statens vegvesen er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Cato Løkken, tlf. 99204570.
Om arbeidsgiveren
Gjennom arbeid og tilsyn med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og utvikling av digitale tjenester sikrer vi trafikantene og næringslivet en tryggere, enklere og grønnere reisehverdag. Virksomheten vår er organisert gjennom Vegdirektoratet og seks divisjoner.
Noe av det viktigste vi gjør for samfunnet og miljøet er å ta vare på det vegnettet vi allerede har. I divisjon Drift og vedlikehold har vi ansvaret for løpende helårlig drift av riksvegene, inkludert ferjer.
Vi vedlikeholder og utvikler vegnettet, planlegger og gjennomfører utbedringsprosjekter. Drift og vedlikehold har rundt 880 medarbeidere over hele landet, og en årlig omsetning på om lag 16 milliarder kroner.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Industrigata 1, 2619 Lillehammer
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Ledelse
- FINN-kode 363254082
- Sist endret