Markedssjef, 18 mnd. vikariat
Klassekampen AS
- Frist 12.8.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Klassekampen søker leder til markedsavdelingen
Som markedssjef i Klassekampen leder du en avdeling med fem medarbeidere og er en del av Klassekampens ledergruppe. Vi trenger en person som er faglig sterk og som har erfaring fra markedsføring og kommunikasjon. Du er villig til å tenke nytt og å utfordre måten vi jobber på. Som en del av avisas ledergruppe vil du være sentral i å utvikle Klassekampen og dens avtrykk i tiden fremover.
Ansvarsområder:
- Organisere og utvikle kampanjer rettet mot avisas lesere og andre eksterne målgrupper, både gjennom avisa og i eksterne kanaler
- Overordnet ansvar for Klassekampens egne arrangementer og vår tilstedeværelse på eksterne konferanser og festivaler
- Utviklingen av Klassekampens digitale markedsstrategi og merkevare
- Budsjett og personalansvar for avdelingen
- Statistikk og analyse
Du må:
- Ha svært god forståelse for digital markedsføring, sosiale medier og søk
- Kunne digital annonsering og annonseringsplattformer
- Ha god språkforståelse og teft for effektiv kommunikasjon
- Være en ryddig og sikker prosjektleder
- Kunne lede, motivere og engasjere. Tidligere ledererfaring er en fordel
- Gjerne ha erfaring fra avis, men dette er ikke et absolutt krav
En god kandidat har også interesse og forståelse for det særegne avisprosjektet Klassekampen.
Vi kan tilby et godt arbeidsmiljø med svært motiverte kolleger, et bredt ansvarsområde, faglige utfordringer og en mulighet til å gjøre en stor forskjell i den norske medieoffentligheten – det har aldri vært viktigere enn nå.
Stillingen rapporterer til administrerende direktør og vi holder til på Grønland i Oslo.
Om arbeidsgiveren
Klassekampen er en radikal, riksdekkende dagsavis. Vi har hovedkontor i Oslo sentrum og lokalkontorer i Bergen, Trondheim og Tromsø.
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: Grønland 4, 0188 Oslo
- Bransje: Markedsføring og annonsering, Medie- og innholdsproduksjon, PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, PR og informasjon, Ledelse
Nøkkelord
markedsføring, innholdsmarkedsføring, markedsplaner, digital marketing, kommunikasjonsstrategi
- FINN-kode 363256290
- Sist endret