Selger en tøff og rask moped!
Denne har jeg skrudd masse på, ble kjøpt som reprasjonsobjekt. Så og si alt på mopeden har blit byttet/fikset.
Alt av lys, bremser, gir, og el-start fungerer som det skal. Den bruker tid på å starte avhengig av vær, temperatur, og hvor lenge den har stått i ro, slik som di aller fleste mopeder. Er jo såklart mulig å starte på gir om det trengs for eksempel i når det er kaldt.
Den har i mitt eie veltet stillestående 1 gang, og kresjet i liten fart 1 gang. Begge gangene skjedde relativt kort tid etter at jeg kjøpte den og ikke var stort erfaren med å kjøre mopeden, men har etter det fikset opp i kåpene som ble skadet. (utenom sprekken som kom av at jeg skrudde til litt for hardt som vist på bildet)
Den går veldig godt! klarer litt mer enn 80 km/t (speedometeret stopper på 80, men mopeden kan gå litt raskere) Akselererer også veldig bra, men kunn på 7 000 - 7 500 omdreininger og oppover i og med at jeg har byttet reed ventilen, sylinder/stempel, veiv og eksos. Gjør du bånn gass under 7 000 - 7 500 omdreininger, vil den bruke litt tid på å komme seg opp i fart og akselererer betydelig dårligere.
Mopeden bør læres å kjøre på trygg grunn hvist man er uerfaren, slik som med alle individuelle motorsykler, biler og mopeder.
Jeg synest set er en utrolig gøy moped å kjøre! Spesielt når det drar godt og kjører raskt!
Siden jeg har brukt masse tid og penger på den, så selges den med et litt tungt hjerte. Men får ikke brukt den så ofte som jeg ønsker, og den tar plass hjemme.
Alt som jeg har fikset/byttet:
- Ny sportssylinder + stempel (sportssylinder = litt bedre komprimering, fortsatt 50cc)
- Ny eksos, plombering er tatt utav, men medfølger (har også sertifikat på eksosen som medfølger)
- Nytt forsterket veiv med lager (trimmveiv)
NB: Tåler å bli kjørt på 11 500 omdreininger omtrendt, men må unngås å gjøre dette gjevnlig eller å holde omdreiningene der i lange perioder!!!
- Ny cdi med bryter (vist på, kjører ikke mopeden mer en 45 - 50 km/t)
- Ny reed ventil
- Nytt innsug
- Ny tenningsspole
- Ny tennplugg
- Nytt batteri
- Ny spenningsregulator
- Nye pakninger på motor
- Byttet olje på motor
- Nytt luftfilter
- Nye simmeringer på motor og frammgaffler
- Ny demper bak
- Byttet olje på frammgaffler
- Byttet og luftet bremsevæske
- Nytt drev, framme og bak
- Nytt kjede
- Byttet dekk, helsesongsdekk framme og bak
- Byttet kalipper, framme og bak (inkludert klosser)
- Byttet ventil til dekk, bak
- Ny nøytralindikator
- Behandlet bakdekk mot korrosjon med lakk
- Byttet lys, framme og bak
- Fikset bakerste fortvilere
- Ny bremseskive bak
- Ny speedometersensor
- Nye hendler
- Ny tanklås, setelås og tenning + 2 nøkler
- Ny bak-bremsepumpe
- Renset hele kjølesystem (var full i rust)
- Ny selvsmørende clutchwier
- Nye carbonfiber-lameller
- Ny tankkran
- Alle kåper er pusset, sparklet og lakkert etter mitt beste
- Ble vasket for ikke så lenge siden
Orginaldeler som medfølger + ekstra/reservedeler:
- Bakdekk med bremseskive og drev (er en god del mønster på dekket igjenn som vist på bilde)
- Cdi (orginal)
- Ny forgasser, fungerer men er noe galt med
- 2 bakdrev + 2 fremdrev (alle drev er forskjellig i forhold til tenner)
- Sylinder som går, men er noe galt med
- Pinnbolter (gamle, men kan brukest som reserve om det måtte gjørest)
- 2 ekstra kjeder, forskjellig lengde
- Hendler (orginal, men bøyd)
- Pakninger
- Dysesett
- Veiv (orginal)
- Reed ventil og innsug (orginal)
- Spenningsregulator (original)
- Tenningsspole (orginalt)
- Lyspærer framme (2 ekstra)
- 3L blandingsolje
- 150ml ish motorolje
- Kjedespray, nesten full
Den har gått en del km, men igjenn, har iblant byttet stempel og sylinder + masse annet. Så den skal holde mye lengre!
Oljetanken er koblet av forgasseren, så må blande oljen direkte i tanken. Det følger med 3L olje som vist på bildene og ovenfor
Blandingsforhold 10L bensin : 200ml olje (2%)
Anbefales helst å ikke kjøre om vinteren, på grunn av temperatur og is så klart, men også på grunn av saltet på veien som får alt til å ruste kjappt!
Kan også, for best mulig oppbevaring unngås å kjøre når det regner.
Mopeden selges som den står
Kontakt meg for mer informasjon
Pris kan diskuterest!