3 rådgivere i Forbrukerrådets veiledningstjeneste
Forbrukerrådet
- Frist 18.8.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med forbrukerrettigheter?
Vi er forbrukerens foretrukne partner
Forbrukerrådet er en synlig, tydelig og uavhengig interessepolitisk aktør som ivaretar forbrukernes rettigheter og perspektiv, og styrker deres muligheter til å utøve forbrukermakt. Økonomisk ulikhet gir økt sårbarhet for flere. Den digitale utviklingen og overgangen til et bærekraftig samfunn påvirker alt forbruk. Forventningene til Forbrukerrådets veiledning og digitale tjenester endres. I dag bistår vi blant annet over 50.000 forbrukere direkte i kanalene telefon og e-post.
Enheten for veiledning har ansvar for en til en veiledning til forbrukeren, og har som ambisjon å være forbrukerens foretrukne partner når det kommer til forbrukerspørsmål. Enheten består av ca. 15 veiledere, og er en del av avdelingen forbrukertjenester som i tillegg består av enhet for digitale tjenester og enhet for teknologi. Forbrukeren møter stadig nye utfordringer i et mer digitalt og internasjonalt samfunn. Det betyr at vi i Forbrukerrådet må tilpasse oss og levere veiledning til forbrukeren der de trenger det. Vi i Forbrukerrådet går raskt i retning av å bli en datadrevet organisasjon, og veiledningstjenesten er en viktig bidragsyter for å sikre god datakvalitet og utnyttelse av våre data.
Vi søker etter 3 engasjerte og positive rådgivere i enhet for forbrukerveiledning, som brenner for å hjelpe den enkelte forbruker og som trives i til tider hektiske arbeidsdager med varierte forbrukerhenvendelser. Du ønsker å bidra til å effektivisere tjenesten og samtidig være pådriver for kvalitet og utvikling av vårt tjenestetilbud. Du har også interesse for og erfaring med å jobbe innovativt og se nye muligheter.
Arbeidsoppgaver:
- besvare forbrukerhenvendelser i våre kanaler (primært på telefon og e-post) innenfor rammene av gjeldende rett og Forbrukerrådets retningslinjer
- veilede forbrukere i bruk av Forbrukerrådets løsninger for selvbetjening og hjelp til selvhjelp.
- bidra til å utvikle Forbrukerrådets veiledningstjeneste i tråd med Forbrukerrådets strategi og digitale utvikling.
- være innsiktsdrevet i alt man gjør og bidra til at Forbrukerrådet gjør de rette prioriteringene.
- tenke tverrfaglig og bidra faglig på tvers i organisasjonen
Vi søker deg som:
- har høyere relevant utdannelse, relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- har relevant arbeidserfaring
- har erfaring med bruk av CRM-system
- har en utpreget serviceinnstilling og brenner for å skape gode opplevelser for forbrukeren
- har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
- trives med å veilede over telefon
- bidrar til å nå Forbrukerrådets mål om å hjelpe så mange forbrukere som mulig
- bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
Vi tilbyr:
- et kompetent og engasjert fagmiljø
- mulighet for å hjelpe forbrukere og bidra til en forbrukervennlig samfunnsutvikling
- mulighet for personlig og faglig utvikling
- en spennende, fast stilling i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
- moderne lokaler i Oslo sentrum
- fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- trening i arbeidstiden (en time i uka)
lønn som rådgiver med en årslønn fra kr. 550.000,- til kr. 630 000,- avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kundeservice, PR og informasjon, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Veiledning, forbrukerrettigheter, juss, avtalerett, førstelinje
- FINN-kode 363554822
- Sist endret