Virksomhetsleder i 100 % fast stilling ved Nordbyen bokollektiv
Gjøvik kommune Sykehjemstjenester
- Frist 15.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Vi søker deg som er fremoverlent og faglig engasjert med ønske om å bidra til utvikling i tjenesten
Virksomhetsleder ved Nordbyen bokollektiv går nå av med pensjon og vi søker etter en ny virksomhetsleder.
Stillingen er organisert inn under sykehjemstjenesten og vil inngå i et lederteam med 12 virksomhetsledere tilknyttet øvrige sykehjem/omsorgssentre i kommunen.
Beskrivelse av arbeidsstedet:Nordbyen omsorgssenter inneholder et dagsenter, et produksjonskjøkken med egen kafè, to sykehjemsavdelinger, en hjemmetjenesteavdeling og et bokollektiv.
Bokollektivet består av 24 boenheter i et flott bygg med moderne teknologi.
Arbeidsoppgaver:Virksomhetsleder har et helhetlig fag- og lederansvar for sin virksomhet og skal handle i tråd med Gjøvik kommunes ledelsesprinsipper.
- Har personal- og arbeidsgiveransvar for virksomheten og skal utføre dette i hht vedtatte mål og retningslinjer
- Er ansvarlig for en effektiv organisasjon i et godt arbeidsmiljø og aktiv medbestemmelse fra ansatte
- Ha økonomi- og driftsansvar i tråd med de rammer som er gitt og i hht gjeldende økonomireglement
- Er ansvarlig for utarbeidelse og oppfølging av virksomhetens lønnsbudsjett
- Skal sørge for at ansatte er faglg oppdatert og at tjenesten er i tråd med samfunnsutviklingen
- Skal sørge for kvalitetssikring med fokus på helhetlige tjenester og koordinering og samarbeid til beste for tjenesteytere og tjenestemottakere
- Skal sørge for brukermedvirkning og pårørendesamarbeid
- Dokumenterer i hht gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer
- Er pådriver for faglig utvikling og etisk refleksjon
- Har ansvar for å søke råd/bistand og veiledning når det er behov
- Har ansvar for egenutvikling og nytenkning innen faget og i arbeidet
- Er pådriver for et inkluderende godt arbeidsmiljø
- Sykepleier med ledelseskompetanse og erfaring
- Erfaring med og interesse for tjenester til personer med demens og velferdsteknologi er ønskelig
- Innsikt i drift og ledelse av hjemmebaserte heldøgnstjenester
- Erfaring innen økonomistyring og budsjettarbeid
- Generell kompetanse i bruk av dataverktøy er nødvendig
- Personlig egnethet, evne til nytenkning og fleksibilitet vil bli tillagt stor vekt
- Kompetanse/erfaring på lov og avtaleverk som regulerer arbeidslivet
- Erfaring med arbeidstidsplanlegging med utgangspunkt i heltidskultur vil være en fordel
- Evne til selvstendig og målrettet arbeid samt gode samarbeidsevner
- Krav om godkjent politiattest
Vi søker en positiv, raus og inspirerende person, med god relasjonskompetanse, og evner til å utvikle tjenesten.
Vi kan tilby:- Selvstendig stilling med stor mulighet til å påvirke virksomhetens og tjenestens videre utvikling
- Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
- Nødvendig opplæring, oppfølgingssamtaler og veiledning i prøvetiden
- Relevante kurs og opplæring på våre fagsystemer
- Engasjerte og faglig dyktige medarbeidere
- Lønn etter avtale
- Gode pensjonsordninger
- GK har bedriftsidrettslag som tilbyr ulike aktiviteter og fordeler, bl a hytteutleie
- Gjøvik kommune er vertskommune for Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester og er generelt opptatt av fag og kompetanseutvikling
Til sist men ikke minst kan vi tilby en stilling i en virksomhet med engasjerte og dyktige medarbeidere, godt kollegialt miljø både internt på senteret men også i virksomhetsledergruppen og i hele sektoren.
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Om arbeidsgiveren
Våre ansatte leverer kvalitetstjenester, med bakgrunn i god kunnskap og erfaring.
Vi arbeider aktivt med kompetanseutvikling for våre ansatte, med visjonen "Universitetsbyen Gjøvik - ledende i bærekraftig vekst og utvikling". Vi søker engasjerte medarbeidere, med bred kompetanse, som ønsker en inkluderende arbeidsgiver med rom for utvikling.
Kommunens verdier: Kompetanse - engasjement - respekt.
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Sykepleier
Nøkkelord
Sykepleier-med-ledelsekompetanse-og-erfaring, erfaring-innen-økonomi-/budsjettarbeid, god-relasjonskompetanse, evne-til-å-utvikle-tjenesten
- FINN-kode 363586384
- Sist endret