Rådgiver arkiv
Vann- og avløpsetaten
- Frist 25.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver arkiv
Vann- og avløpsetaten (VAV) søker etter en ny medarbeider til Dokumentasjonsseksjonen, Kundeavdelingen. Seksjonen har 12 ansatte, og har fagansvar for arkiv.
Vi ønsker oss deg som har erfaring fra å jobbe med arkiv og system. Stillingen vil ha ansvaret for opplæring i sak- og arkivsystemet, for tiden Acos WebSak. Den som ansettes vil bli en del av vårt supportteam som håndterer brukerstøtte og brukeradministrasjon.
Vann- og avløpsetaten er en spennende etat, med mange fagmiljøer. Vi ser en sammenheng mellom god brukeroppfølging og kvaliteten i arkivdanningen. Dokumentasjonsseksjonens rolle er å bidra til gode dokumentasjonsprosesser for ulike fagmiljøer, forstå ulike brukerreiser og formidle mulighetene som finnes i WebSak. Vi ønsker oss derfor en motivert og initiativrik medarbeider, med god systemforståelse og god formidlingsevne. Vi søker deg som har kompetanse og engasjement for fagområdet arkiv. Du må like å formidle og presentere for større grupper, både i fysiske samlinger og digitalt ved bruk av Teams.
VAV ønsker å ta i bruk mer elæring og/eller videobasert læring. Du vil få ansvaret for å følge opp dette for sak- og arkivsystemet.
Arbeidsoppgaver
• Ansvarlig for opplæring/kurs i WebSak
• Delta i et team med jobbrotasjon på daglige driftsoppgaver: brukerstøtte, brukeradministrasjon og veiledning av saksbehandlere
• Delta i arbeidet med forbedringstiltak og endringer innen fagområdet arkiv/ dokumentasjonsforvaltning
• Bidra til at arkivtjenesten driftes etter Oslo kommunes retningslinjer og gjeldende lovverk
Kvalifikasjoner
• Minimum utdanning på BA-nivå fra universitet eller høgskole
• Relevant arkivfaglig utdanning
• Relevant arbeidserfaring fra tilsvarende oppgaver kan i enkelte tilfeller kompensere for utdanningskravet
• Gode IKT kunnskaper, erfaring med bruk av Teams
• Meget gode norskkunnskaper, muntlig, skriftlig
Personlige egenskaper
• Strukturert, selvdreven og mulighetsorientert
• Høy gjennomføringsevne og resultatorientert
• Evne til å håndtere parallelle arbeidsoppgaver
• Sterk lagspiller med evne til å dele kunnskap og erfaringer med andre kollegaer
• God formidlingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
• Arbeid i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
• Hytter til utlån
• Fleksibel arbeidstid
• Trening i arbeidstiden
• Lønnstrinn 40 til 45 som tilsvarer kr.627.300 til kr.685.700, avhengig av kompetanse og erfaring
Om arbeidsgiveren
Vann- og avløpsetaten (VAV) forvalter samfunnskritisk infrastruktur til en verdi
av nærmere 100 milliarder kroner. Hver eneste dag benytter mer
enn 700 000 innbyggere seg av våre tjenester. VAV har 650 ansatte som er avgjørende for å sikre innbyggerne nok drikkevann av
høy kvalitet, og for å håndtere avløpsvannet slik at byens miljø, vassdrag og
fjord blir ivaretatt på en god måte.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre
ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er
kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn,
seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig
søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Herslebs gate 5, 0561 Oslo
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Arkivar og bibliotekar, Kontor og administrasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Arkiv, Opplæring, Websak, Kurs
meta.heading
- FINN-kode 364267320
- Sist endret