![Oslo kommune logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/2024/7/vertical-0/31/7/363/442/467_f3bce80e-758c-470b-ab40-dadfc7b76f4f.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2023/1/vertical-5/10/4/518/f33/80-/90f/5-1/1ed/-a8/ff-/a70/d15/c49/1d4_868959229.jpg)
Teknisk koordinator
Oslo kommune
- Frist 19.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Teknisk koordinator
UKEs Servicesenter er kontaktpunkt for Oslo kommunes virksomheter innen IKT-tjenester og betjener i hovedsak IKT 1.linje og systemforvaltere. Som 2.linje teknisk koordinator ved UKEs Servicesenter vil du bidra til førsteklasses support og systemdrift i Oslo kommune. Du vil håndtere og koordinere bestillinger, feilsituasjoner og brukerstøtte når virksomhetene i kommunen har behov for bistand fra kommunens leverandør av felles IKT-tjenester.
Sammen med dyktige og engasjerte kolleger i Utviklings- og kompetanseetaten, og hos våre samarbeidspartnere og leverandører, får du mulighet til å bidra inn i et stort og profesjonelt miljø. Vi søker kolleger som evner å kombinere høy aktivitet med teknisk forståelse, nøyaktighet, utpreget serviceinnstilling og et godt kundefokus.
Som teknisk koordinator vil du håndtere henvendelser fra kommunens virksomheter. Arbeidshverdagen vil bestå av håndtering av alt fra store og små bestillinger og ulike feilsituasjoner. Du vil representere bredden i et stort og variert IKT-miljø, men vil også få mulighet til å fordype deg innen tjenestene vi leverer.
Felles arbeidsprosesser og leveranser er viktig for en effektiv kommune. Dette bidrar vi til gjennom opplæring, kunnskapsdeling og forbedringsarbeid.
Arbeidsoppgaver
- Behandle henvendelser fra Oslo kommunes virksomheter på UKEs IKT tjenesteportefølje
- Koordinere hendelser og bestillinger, og bidra til god sakshåndtering mellom virksomhetene i Oslo kommune, UKE
og UKEs leverandører - Saksbehandle i vårt service management verktøy, men også kommunisere med kundene i våre samhandlingsverktøy
- Bidra til kontinuerlig bruk og oppdatering av kunnskapsbasen
- Håndtere informasjon og varsling ved planlagte endringer og større feilsituasjoner
- Bidra til å forbedre og forenkle felles prosesser og rutiner
- Bidra til opplæring og utvikling av kompetanse
- Delta i rullerende vaktordning 08.00 til 20.00 på hverdager
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på bachelornivå. Relevant fagutdanning og lang erfaring, kan unntaksvis
kompensere for utdanningsnivå - Generelt god fag-, tjeneste- og systemforståelse innen IKT-området
- Erfaring med IKT og service- og supportfunksjon
- Kjennskap til ITIL rammeverk og erfaring med beste praksis
- Operativ erfaring fra større driftsmiljø og komplekse organisasjoner
- Gode språkkunnskaper, muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Du er strukturert og kan prioritere
- Du har høy arbeidskapasitet
- Du er serviceinnstilt, positiv og inkluderende
- Du er endringsvillig
- Du har god formidlingsevne
- Du er løsningsorientert og initiativrik
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø
- God opplæring og kursing i interne arbeidsverktøy
- Fleksitid
- Lønnstrinn 38 - 43, pr i dag kr 627 700 - 686 100 avhengig av kompetanse for stillingen
- Mobiltelefon
- Nyoppussede lokaler og et godt kantinetilbud
- Sentral beliggenhet på Helsfyr i Oslo og god offentlig kommunikasjon til Oslo sentrum
- Medlemskap i Oslo pensjonsforsikring og mulighet for gunstige låne- og forsikringsordninger
Om arbeidsgiveren
Utviklings- og
kompetanseetaten (UKE) er Oslo kommunes interne tjenesteleverandør. Vi ivaretar
konsernovergripende utviklings-, forvaltnings- og driftsoppgaver, som skal
understøtte virksomhetenes behov for effektiv digitalisering og gode digitale
arbeidsverktøy for de ansatte. Våre 585 ansatte leverer et bredt spekter av
frivillige og obligatoriske fellestjenester til kommunens 50 virksomheter innen
blant annet IT, anskaffelser, prosjektledelse, organisasjonsutvikling,
lederstøtte, rekruttering, lønn, regnskap, økonomi og kommunikasjon.
Vi gir kommunens
virksomheter tilgang til smarte, samordnede og universelt utformede
arbeidsverktøy, slik at innbyggere og næringsliv får et mest mulig effektivt og
godt møte med kommunen.
Arbeidsplassene i
Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens
befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss
uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller
etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene
dersom du har behov for det.
Søkere som ønsker
sin søknad unntatt fra offentlighet, bes opplyse om dette og grunngi dette
særskilt. I henhold til offentleglova § 25 kan vi være forpliktet til å
offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt
offentlighet.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grensesvingen 6, 0663 Oslo
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: IT drift og vedlikehold / IT-support, Koordinering, Teknisk service
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
2.linje brukerstøtte, IKT-tjenester, Support, IKT
- FINN-kode 364289776
- Sist endret
Lignende annonser
![Oslo kommune logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/2024/7/vertical-0/31/7/363/442/467_f3bce80e-758c-470b-ab40-dadfc7b76f4f.jpg)
![Lillestrøm kommune logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/2024/6/vertical-0/17/2/357/647/152_7dcf38e3-3bd2-40a1-8d5b-cf8c3acbd6ed.jpg)
![Oslo kommune logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/2024/7/vertical-0/30/2/363/247/002_4b292f1c-e9f6-4baf-a61f-04599c037202.jpg)
Rådgiver / Seniorrådgiver IT-sikkerhet
Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ)
![Sykehuspartner HF logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/logo/result/1992337/iad_3545385533131747945sykehuspartner_gjennomsiktig_logo.png)
![Bane NOR SF logo](https://images.finncdn.no/dynamic/480w/logo/result/2110898869/iad_8054105769996995201banenor_logo_rgb_m__rkbla__.png)
Bli med og utnytt styrkene i M365-plattformen. Bli del av vårt M365-team
Bane NOR SF
Rådgiver/seniorrådgiver innen samhandling
Departementenes sikkerhets- og serviceorganisasjon (DSS)