Etterretningsansvarlig
Oslo kommune
- Frist 12.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Etterretningsansvarlig
Vi søker etter en selvstendig person med analytiske evner og interesse for uteliv til en nyopprettet stilling.
Vi har behov for å utvikle vårt tipsmottak og søker en person med interesse for kontroll og kontrollaktiviteter. Til stillingen vil det ligge ansvar for å innhente etterretningsinformasjon, bearbeide denne og iverksette passende tiltak og kontrollaktiviteter basert på tips, kunnskap og innhentet informasjon.
Videre vil det også tilligge stillingen å utvikle samarbeidet med andre kontrollinstanser samt å være med å utvikle arbeidet med målstyring av Næringsetatens kontrollaktiviteter. Stillingen vil være av delvis operativ art.
Stillingen plasseres i Avdeling for alkohol og tobakk og rapporterer til avdelingsdirektør.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle vårt tips-mottak
- Innhent etterretningsinformasjon
- Bearbeide etterretningsinformasjon
- Målstyre kontroller
- Samarbeid med andre offentlige kontrollinstanser
- Forefallende arbeid
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, min. bachelorgrad
- Erfaring med håndtering av tips og etterretningsinformasjon
- God økonomisk forståelse
- Erfaring med regnskap er en fordel
- Interesse for utelivet i Oslo
Personlige egenskaper
- Selvstendig
- Analytisk
- Gode relasjons- og samarbeidsevner
- Utviklingsorientert og initiativrik
- Serviceinnstilt
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes som spesialkonsulent i lønnstrinn 44 - 52 (kr 697 400– kr 810 500 pr år) i Oslo kommunes lønnsregulativ, avhengig av kvalifikasjoner og kompetanse
- Godt arbeidsmiljø og engasjerende arbeidsoppgaver
- Fleksitidsordning
- Mulighet for hjemmekontor 1-2 dager pr. uke
- IA-bedrift
- Gode tjenestepensjons- og forsikringsordninger i Oslo pensjonsforsikring. Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. det trekkes ikke 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd
- Tilgang til treningsrom og stor takterrasse
- Lokalisering midt i Oslo sentrum
Om arbeidsgiveren
Restaurant- og utelivet i Oslo er en næring som er svært viktig for byen. Oslo har restauranter og barer i verdensklasse. For å opprettholde et profesjonelt nivå må serverings- og skjenkestedene oppfylle kravene som settes i lovverket. Oslo kommune ønsker å bidra til at utelivsnæringen driver seriøst. Dette gjør vi gjennom dialog og veiledning med bevillingshavere.
Næringsetaten har ansvaret for søknadsbehandling og kontroll av serverings-, salgs- og skjenkebevillinger. Vi tilbyr etablerer- og kunnskapsprøver og Salutt-kurs. Vi har også ansvar for å kontrollere steder som selger tobakk. Næringsetaten har bred kontakt med utelivsnæringen og samarbeider med politiet, skattemyndighetene og andre offentlige kontrollorganer.
Vi har rundt 50 heltidsansatte medarbeidere og cirka 25 deltidsansatte skjenkekontrollører.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Næringsetaten oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan bli ført opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil det i tilfelle bli gitt varsel om.
For mer informasjon om Næringsetaten besøk vår nettside, Facebook, X og LinkedIn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Tollbugata 27, 0157 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Annet
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Etterretning, Etterretningsinformasjon, Næringsetaten, Skjenkekontroll, Tips
- FINN-kode 364363643
- Sist endret