Førstekonsulent
NAV
- Frist 20.08.2024
- Ansettelsesform Vikariat
Har du lyst til å jobbe som saksbehandler innen offentlig forvaltning?
NAV Arbeid og ytelser Karmøy har ansvar for saksbehandling og utbetaling av ytelser innenfor fagfeltene sykepenger, arbeidsavklaringspenger, tilleggsstønader, uføretrygd og forsikring for selvstendig næringsdrivende, frilansere og små bedrifter.
Vi har som mål å være en moderne og attraktiv arbeidsplass som legger vekt på å oppnå gode resultater til det beste for våre brukere, og utviklingsmuligheter for den enkelte medarbeider. Vi er opptatt av et godt arbeidsmiljø og med fokus på tillitsbasert ledelse og medarbeiderskap. Hverdagen hos oss i NAV Arbeid og ytelser Karmøy er hybrid, med mulighet for å jobbe hjemmefra etter avtale. Kontoret har i overkant av 160 medarbeidere og er organisert i 5 fagavdelinger, fordelt på tre lokasjoner i Karmøy, Sandnes og Sauda. Fleksibilitet mellom fagområdene må påregnes.
Pga fødselspermisjoner, så søker vi nå etter 3 saksbehandlere i midlertidige stillinger som førstekonsulent ved vår lokasjon Karmøy. Lokasjon Karmøy har to avdelinger som samarbeider tett og har ansvar for sykepenger. Som saksbehandler hos oss vil hovedoppgaven være saksproduksjon etter gjeldende rutiner og regelverk, og det håndteres et høyt antall saker.
Tiltredelse snarlig og ut 31.08.2025.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og utbetaling av arbeids- og velferdsytelser i henhold til gjeldende regelverk.
- Bidra til kvalitet og oppnåelse av enhetens mål.
- Andre oppgaver kan bli pålagt ved behov.
Kvalifikasjoner
- Fullført 3-årig relevant utdanning tilsvarende Bachelor innen juridiske fag. Alternativt kan Bachelor i økonomiske eller samfunnsvitenskapelige fag vurderes. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet.
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig
- God kompetanse på IKT-verktøy generelt
Saksbehandlererfaring er ønskelig
Personlige egenskaper
- Rask og effektiv med god kvalitet i saksbehandlingen
- Resultatorientert
- Omstillingsdyktig
- Gode samarbeidsevner og tar ansvar for egen læring og utvikling
- Bidrar aktivt til et godt arbeidsmiljø
De personlige egenskapene som er skissert ovenfor, vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Faglig utvikling i en organisasjon i omstilling
- Trivelig arbeidsmiljø med aktive og engasjerte kollegaer
- Fleksitidsordning
- Mulighet for hybrid arbeidshverdag
- Inntil 1 time trening i arbeidstiden per uke
- Stillingskode 1408 førstekonsulent i lønnstrinn 53-60, kr 524 700 – 584 500 per år.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Om arbeidsgiveren
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Norevegen 1, 5542 Karmsund
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Økonomi og regnskap, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
meta.heading
- FINN-kode 364380828
- Sist endret