CX Platform Implementation Specialist
Schibsted Media
- Frist snarest
- Ansettelsesform Fast
CX Platform Implementation Specialist
Er du god på å drive prosesser som ligger i grensesnittet mellom utvikling av abonnement- og Marketing Automation plattformer, og utnyttelsen av disse? Er du glad i å løse komplekse problemer og utfordringer i bindeleddet mellom tekniske systemer og forretning?
Customer Base Management (CBM) er på jakt etter en prosjektleder/teknisk CX ekspert som kan ta hånd om ulike komplekse problemstillinger knyttet til implementasjon av MarTech funksjonalitet, struktur og prosessforbedringer internt i CBM og ut mot avdelinger og team vi samarbeider tett med.
Schibsted Media er den ledende digitale mediedivisjonen i Skandinavia. Publikasjonene våre er kjent for sin eksepsjonelle journalistikk, redaksjonelle uavhengighet og sterke digitale vekst. Våre merkevarer, som VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og E24 holder folk orientert og oppdatert om viktige saker i samfunnet. I tillegg har vi flere digitale nisjeprodukter som Podme, Dine Penger, Vektklubb og Fri Flyt. Totalt har våre merkevarer over 700 millioner månedlige besøk og 1,3 millioner abonnenter.
Brukerinntekter og abonnement er et av de viktigste strategiske satsingsområdene for Schibsted. Vi ser betydelig vekst på området, og vi har satt oss høye mål. Vi søker deg som kan hjelpe til med å nå disse målene gjennom å aktivt drive gjennom leveranser i form av tekniske løsninger og funksjonaliteter som løfter kommersielle resultater. For å få til dette på en god måte må du evne å ha flere baller i luften på en gang. Du må kunne se helhetsbildet, men likevel være “hands on”, ha god teknisk forståelse og kunne dykke dypt ned i ulike problemstillinger knyttet til abonnements-plattformen vår som består av ulike systemer (Braze, Salesforce, Zuora, m/fler).
Som person er du med andre ord en problemløser av natur, og du identifiserer og gjennomfører aktiviteter på eget initiativ. Du liker å få servert både små og større utfordringer, og har både forståelse og evne til å finne årsaker og løse disse. Du er god til å forklare omfattende og kompliserte problemstillinger, ser verdien av å skape smidige løsninger og ser muligheter knyttet til skalering. Du tar eierskap til egne leveranser og har klare tanker om hvordan struktur og gode prosesser kan implementeres. Ikke minst er du en god relasjonsbygger i organisasjonen og kan samarbeide på tvers av alle våre ulike merkevarer og funksjoner.
Stillingen som Platform Implementation Specialist er en del av avdelingen Customer Base Management i Subscription Norway i Schibsted Media. Customer Base Management er et kryssfunksjonelt team som jobber med abonnementsbasen for alle merkevarene i Schibsted Media i Norge. Teamet skal skape de beste opplevelsene for kundene og sikre en sunn vekst i kundebasen.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver:
- Bidra til å sikre riktig og smart utnyttelse av funksjonaliteter og muligheter med vår systemportefølje
- Bistå i å beskrive behov og forretningsmessig påvirkning i forbindelse med implementering av ny funksjonalitet knyttet til Marketing Automation og abonnement.
- Være en “hands on” problemløser for tekniske nøkkelutfordringer knyttet til kundebaseoptimering, systemutnyttelse, QA-prosesser og E2E-implementering
- Delta i nøkkelprosjekter på tvers av Product & Consumer, hvor ditt hovedfokus vil være koblet til kundens livssyklus og opplevelse
- Bidra til å sikre helhetsforståelse i CBM innenfor marketing automation og resten av systemplattformen for abonnement
- Koordinerer og/eller delta i prosjekter som sikrer funksjonalitet til å levere helhetlige kundereiser. Dette kan være for en merkevare eller/og på tvers av merkevarer.
- Aktivt delta i prioriteringsprosesser for å sikre riktig utforming av kravspesifikasjoner for løsninger knyttet til forretningslogikk og kundekommunikasjon
Vi ser etter deg som:
- Er en utpreget problemløser og evner å se helhetsbilde, men samtidig gå i dybden
- Har noen års erfaring med digitale kundereiser, med brukerbehov og målrettet kommunikasjon, utnyttelse av mar-tech verktøy og datadrevet kommunikasjon
- Har ledet større prosjekter og arbeidsprosesser på tvers av fagdisipliner og i bindeleddet mellom teknisk plattformsutvikling og forretningsområder
- Evner å se mulighetene knyttet til skalering av løsninger på tvers av produkter og ulik forretningslogikk
- Erfaring med abonnementsprodukter og forståelse for abonnementsøkonomi er en fordel
- Er nysgjerrig på hvilke underliggende drivere vi kan jobbe med for å styrke kommersiell utvikling innenfor abonnement
Personlige egenskaper - vi søker deg som:
- Har høy gjennomføringskraft, har erfaring med og liker å lede komplekse prosjekter og arbeidsprosesser på tvers av fagdisipliner
- Har høy digital kompetanse og veldig god teknologi-, data- og systemforståelse innenfor Marketing Automation og abonnementssystemer
- Er god på å kommunisere teknisk kompleksitet til forretningssiden og forretningsmål til den tekniske siden
- Evner å se muligheter i en kompleks hverdag - Detaljfokusert, løsningsorientert og liker å være “hands on” for å finne beste veien til mål
- Er analytisk, strukturert, nøyaktig og metodisk - klarer å holde i mange parallelle arbeidsstrømmer.
- God strategisk og forretningsmessig forståelse, og ser organisasjonens muligheter og utfordringer
- Sørger for gjennomføring av initiativer på egenhånd og involverer andre når nødvendig
- Er en sterk samarbeidsspiller - vi jobber på tvers av mange avdelinger og funksjoner
Vi kan tilby:
- Å bli en del av en avdeling med høy faglig kompetanse og godt miljø
- En spennende og variert hverdag med muligheten til å jobbe med noen av bransjens sterkeste merkevarer
- Å bli en del av en meget engasjert avdeling som brenner for å bygge de beste abonnementsopplevelsene for abonnentene våre
- God mulighet for faglig utvikling
- Høy fleksibilitet i arbeidshverdagen
- Konkurransedyktige betingelser
Schibsted Media, Subscription Norge tilbyr en utfordrende og spennende stilling hos Nordens ledende mediekonsern, konkurransedyktige vilkår, inkludert gode pensjons- og forsikringsordninger, samt gode karrieremuligheter innenfor Schibsted-konsernet. Tiltredelse etter avtale.
Arbeidssted: Oslo, Stavanger eller Bergen
Stillingstittel: Platform Implementation Specialist
Spørsmål om stillingen kan rettes til:
Henriette Hval Børke, Project Manager, Customer Base Management, tlf. 415 45 495 eller e-post: henriette.hval.borke[AT]schibsted.com
Eller,
Martine Vatle, Talent Acquisition Partner, martine.vatle[AT]schibsted.com
Om arbeidsgiveren
Schibsted Media er den ledende digitale mediedivisjonen i Skandinavia. Publikasjonene våre er kjent for sin eksepsjonelle journalistikk, redaksjonelle uavhengighet og sterke digitale vekst. Våre merkevarer, som VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og E24 holder folk orientert og oppdatert om viktige saker i samfunnet. I tillegg har vi flere digitale nisjeprodukter som Podme, Dine Penger, Vektklubb og Fri Flyt. Totalt har våre merkevarer over 700 millioner månedlige besøk og 1,3 millioner abonnenter.
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norway, 0180 Oslo
- Bransje: Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Prosjektledelse
Nøkkelord
cx, crm, marketing automation, kundereise
- FINN-kode 364396341
- Sist endret