HR- og kvalitetsrådgiver
Blå Kors Øst
- Frist 28.08.2024
- Ansettelsesform Fast
HR- og kvalitetsrådgiver
Beskrivelse
Vi søker en utviklingsorientert og selvstendig HR- og kvalitetsrådgiver til en 100 % fast stilling.
Vi søker en dyktig medarbeider med kompetanse på kvalitetssikringssystemer, HR og organisasjonsutvikling. Du må være systematisk og ha kompetanse på, og motivasjon for, å jobbe med kvalitetsarbeid i en helseinstitusjon. Videre må du ha kompetanse på og interesse for å jobbe med opplæring, samarbeid og lederstøtte. Som HR- og kvalitetsrådgiver er du med på å kvalitetssikre og tilrettelegge for best mulig drift for virksomheten BKØ og våre underliggende klinikker. Den som ansettes må regne med å delta i møter og reise til klinikkene på Slemdal og på Innlandet jevnlig.
Stillingen er plassert organisatorisk i direktørens stab med direktør som nærmeste leder.
Arbeidsoppgaver
-Koordinere arbeidet med pasientsikkerhet, samhandling og kvalitetsforbedring gjennom å sikre at prosesser og systemer møter gjeldende kvalitetsstandarder
-Hovedansvar for å utarbeide og ajourholde kvalitets- og avvikssystemet EQS
- Gi opplæring og veiledning i systemet til ansatte ved alle underliggende klinikker
- Hente ut statistikk på forespørsel (sykefravær, kjønnsbalanse, avvik etc)
- Bistå med utarbeidelse av styringsdokumenter, rapporter og prosedyrer i samarbeid med ledergruppen
- Være HMS/IA og beredskapsansvarlig
- Være personvernkontakt, ha ansvar for kvalitetssikring av virksomhetens personvernrutiner
- Ivareta løpende administrative oppgaver for virksomheten
- Ha øvrige oppgaver relatert til HR- og kvalitet
Kvalifikasjoner
· Bachelorgrad i helseledelse og helseøkonomi eller tilsvarende
· Erfaring fra administrativ stilling innen helsesektoren
· Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig
· Svært god digital kompetanse og forståelse for systemer
· Gode samarbeidsevner
· Evne til selvledelse
· Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
· Store lyse kontorlokaler i Oslo sentrum, 10 minutter fra Jernbanetorget
· Mulighet for hjemmekontor/hybrid arbeidsplass
· Stor påvirkning på egen arbeidshverdag og utforming av stillingen videre
· Arbeid i en veletablert ideell organisasjon med samarbeid på tvers med andre HR- og kvalitetsrådgivere i Divisjon behandling i Norge.
· Lønn etter avtale
Generell informasjon
Arbeidssted: Hammersborg torg 3, Oslo
· Søknadsfrist: 2.september
I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling, oppfølging etter behandling og inkludering. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet. Blå Kors er en ideell aktør og eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 2000 engasjerte frivillige og 1700 aktive medlemmer når vi langt ut. Vi er opptatt av å videreutvikle samfunnsoppdraget vårt på stadig nye måter. Vår organisasjon ønsker også å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, funksjonshemming og flerkulturell bakgrunn. Les gjerne mer om oss på www.blakors.no
Om arbeidsgiveren
Blå Kors er landets største ideelle aktør innenfor tverrfaglig spesialisert rusbehandling (TSB) med virksomheter innen alle de fire helseregionene. Blå Kors Øst AS (Oslo og Innlandet) består av døgnklinikkene på Innlandet og Oslo vest samt poliklinikken i Oslo sentrum. Vi har driftsavtale med Helse Sør-Øst RHF og tilbyr spesialistbehandling til voksne med ulike avhengighetslidelser.
- Sektor: Privat
- Sted: Hammersborg torg 3, 0179 Oslo
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Helsepersonell / Helsesekretær, HMS, Kontor og administrasjon
Nøkkelord
kvalitetssikring, HR, administrasjon
- FINN-kode 364580996
- Sist endret