Bildegalleri
Toyota MR2
SW20
1991
239 411 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på BD31567Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Tiden har kommet der jeg dessverre må selge prosjektbilen. Jeg er borte på jobb storparten av uken og med 2 andre prosjekt så strekker ikke tiden til. Denne ble originalt innkjøpt som delebil for den andre MR2en min, men etter å ha kjørt den en stund så valgte jeg heller å fikse den opp.
Siden planen var å hellakkere denne i original rødfarge ble det startet på med noen av delene. Vippelykt dekslene og bensintank lokket er derfor nylakkert. Like etter jeg kjøpte den ble den avregistrert da EU kontrollen gikk ut. Bilen hadde flere modifikasjoner som ikke var godkjent i vognkort, så derfor ble den parkert i 2 år frem til forrige måned. Det var en veldig kort liste som måtte til for å få den gjennom EU, der de fleste var på grunn av bremser som har satt seg siden den ikke har kjørt noe særlig. Bilen har vært lagret inne i garasje de årene, og ikke vært vinterkjørt i mitt eie.
Etter den ble EU-godkjent har jeg tatt den på flere småturer rundt om i bygda uten at det har dukket opp noen problemer, og den har startet fint hver gang. Noe knirking av understellet foran da det sannsynligvis er noen dårlige foringer. Opplevde når jeg kjøpte bilen at det virket som den gikk i nødmodus under lange kjøreturer, men startet rett opp igjen. Mistenker at det er en sensor relatert til varme uten at jeg kan si det med sikkerhet. Har ikke opplevd det samme etter jeg begynte å kjøre den igjen i år, så vet ikke hva det var. Motor virker knirkefritt ellers og lekker ikke olje.
Helt unik kameleon lakk (ikke wrap!) som hadde vært senterpunktet av alle bilshow på starten av 2000-tallet. Lakken er veldig fin flere steder, spesielt om sollyset treffer riktig. Andre steder må lakkeres opp på nytt om du ønsker alt i samme farge. JBL høytalere bak både fører og passasjer setene samt nye høytalere i dørsidene gir bedre lydkvalitet enn originalt. T-top taket lekker svært lite vann kontra mine andre MR2er. Kan virke som det meste kommer fra vinduene, som sannsynligvis kan fikses ved å justere glasset riktig inntil pakningene
Bilen er veteran og derfor fritatt for omregistreringsavgift. Her er det da mulighet til å montere veteranskilt lovlig for å få et tidsriktig utseende. Det er også mye billigere forsikring på veteranbiler.
Diverse ting gjort i mitt eie:
-Nylakkert original eksos fra manifold og bak.
-Helt ny parkeringsbrems wire på passasjerside.
-Nye zenki baklykter da de gamle var helt sotet. Custom nettingsplate mellom lyktene.
-Byttet ut noen ettermarkeds led grøftelys med originale Toyotoa grøftelys som ikke alle biler har.
-Byttet vippelykt motor på førerside, da denne ikke funker før.
-Dynamo byttet februar i 2023.
-Ledningsnettet for radioen har blitt rettet opp, og er byttet til en nyere spiller som har bluetooth og muligheter for DAB.
-Lysene i dashbordet funket ikke, så derfor er det montert et nytt ledningsnett for interiøret.
-Bilen har vert bulket på passasjersiden av tidligere eier, så her har jeg byttet ut framskjerm og dør med hele panel. Rust på begge dørene. Låsesylindrene ble flyttet over, så alt er fortsatt på en og samme nøkkel.
-Montert originale vinyl stoler. Stolene har røket noen steder på tråden, men skummet inni er fortsatt like helt. Så her er det mulig å trekke om og få gode resultater.
Positivt:
-Kanal på passasjerside ble nylig rustsveiset.
-Nettopp gått gjennom EU for 2 nye år.
-Ratt og hub er godkjent i vognkort.
-Godkjent med lite skilt foran og US bak.
Negativt:
-Dekk foran burde byttes.
-Bremseklosser foran er dårlige. Disse skulle egentlig byttes, men mottok feil klosser.
-2 større rusthull på hver side av bagasjerommet samt rustflekker flere steder på karosseriet.
-Bakrute og bakre sidevinduer er noe dårlig sotet.
Bilen selges som et prosjekt for de som elsker å skru. Den er langt ifra perfekt og selges uten garanti. Gjerne spør om det lures på noe, så skal jeg prøve å svare så godt jeg kan.
Bytte mot 3SGTE, Beams motor eller turbo/japan chassis kan vurderes
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Ikke oppgitt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Toyota
- Modell
- MR2
- Modellår
- 1991
- Karosseri
- Annet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 156 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 239 411 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 000 kg
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 1 220 kg
- Seter
- 2
- Dører
- 2
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Delvis lakkert i kameleon
- Interiørfarge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Sist EU-godkjent
- 14.08.2024
- Neste frist for EU-kontroll
- 24.08.2026
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- BD31567
- Chassis nr. (VIN)
- JT163SW2000031981
- 1. gang registrert
- 10.07.2002
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- AUX-inngang
- Bluetooth
- CD-spiller
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Klimaanlegg
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Radio DAB+
- Radio FM
- Servostyring
- Seter i delskinn
- Soltak/glasstak
- Sommerhjul
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja.
Er det gjort større reparasjoner?
Ja.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.