INNKJØPERE
NORCE
- Frist 18.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Til to nyopprettede stillinger søker vi
INNKJØPERE
Om stillingen og arbeidsoppgaver
NORCE etablerer nå en ny funksjon som vil inneha stillingstittel Innkjøper, i avdeling for Innkjøp og kontrakt. Vi søker etter to nye kollegaer som vil bidra til å etablere en profesjonell innkjøpsfunksjon i selskapet og tar aktivt del i utformingen av denne funksjonen. En av stillingene vil tillegges et utvidet ansvar som fagansvarlig for Innkjøpsteamet.
Vi søker etter kollegaer som vil være med å utvikle funksjonen gjennom et brukerorientert perspektiv, som ser behov for og tar initiativ til kontinuerlig forbedring og forenklinger.
Stillingen vil bli tillagt oppgaver knyttet til innkjøp med verdi under 100.000 fra behovet oppstår til faktura er betalt. For innkjøper vil primæroppgaver være dialog med behovshavere, forespørsel / innhenting av tilbud, produksjon av innkjøpsordrer og gjennomføring av bestillinger, varemottak og oppfølging av leveranser frem til betaling. Stillingen innebærer å ivareta at bestillinger foretas og følges opp på en profesjonell måte, herunder å avdekke og håndtere eventuelle avvik, håndtere reklamasjoner mot leverandør, samt vurdere leverandører iht. krav i åpenhetsloven.
Ved anskaffelser som er større enn 100.000 kan innkjøper også bli involvert i gjennomføring av konkurranser, i samarbeid med anskaffelsesrådgiverne i avdelingen. Stillingen vil være et bindeledd mellom behovshavere i organisasjonen og våre leverandører gjennom blant annet avtaleoppfølging. Innkjøper vil bidra til oppfølging av avtaler gjennom dialog med våre leverandører.
Som innkjøper hos oss, vil du inngå i en avdeling hvor det også er et team med 5 anskaffelsesrådgivere som har ansvar for gjennomføring av anskaffelser og kontraktsinngåelser. Anskaffelsesteamet er en del av avdeling for Innkjøp og kontrakt.
Generell støtte og rådgiving på innkjøpsprosessen ut i organisasjonen vil være sentrale oppgaver.
Unit4 ERP (UBW) vil være ditt primære arbeidsverktøy.
For stillingen som fagansvarlig vil det tillegges utvidet ansvar for å:
- Sette mål for teamet og tilrettelegge for at disse nås
- Koordinere og prioritere teamets oppgaver
- Være bindeledd mellom teamet, avdelingsleder og organisasjonen for øvrig
- Legge til rette for utvikling og effektivisering av prosesser i tjenesten, samt modulen for Innkjøp i ERP-systemet.
- Sørge for at oppgaver utøves i henhold til gjeldende lover og regler innenfor fagområdet
- Bidra til at interne rutiner følges og utvikles
Stillingene som innkjøper vil kunne ha kontorsted i Krisitansand, Tromsø, Bergen, Stavanger eller Oslo.
Kvalifikasjonskrav
For begge stillingen ser vi etter deg som:
- Er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner - støtter opp under vår kjerneaktivitet (forskning og formidling)
- Er god til å kommunisere og trives med tverrfaglig samarbeid. Du bør ha god flytende muntlig og skriftlig fremstillingsevne på både norsk og engelsk.
- Motiveres av å bidra til gode resultater gjennom å sikre at vi oppnår gode leveranser i henhold til organisasjonens behov.
- Liker å ta initiativ og jobber selvstendig
- Bidrar til å oppnå avdelingens mål innenfor våre retningslinjer og gjeldende lovverk gjennom å være strukturert og kvalitetsbevisst (høy grad av integritet).
- Har utdanning på minimum bachelornivå, gjerne med innkjøpsfaglige fordypningsområder.
- Har relevant erfaring fra innkjøps-/bestillerområdet. Særskilt relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Har god forståelse for, og kunnskap om IKT-verktøy, og erfaring med bruk av ERP-systemer.
For stilling som fagansvarlig er det i tillegg ønskelig med:
- Erfaring fra å utvikle administrative funksjoner
- Evnen til å tenke helhetlig for å identifisere områder for effektivisering og forbedring av innkjøpsprosessen
- Erfaring fra å lede team / prosjekt
- Personlig egnethet vil vektlegges.
Begge stillingene rapporterer personalmessig til leder for avdeling Innkjøp og kontrakt.
Vi tilbyr
- Et stimulerende, tverrfaglig miljø med gode utviklingsmuligheter
- Godt samarbeidsmiljø og gode kollegaer
- Lønn etter avtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
Slik søker du
Stillingen søkes elektronisk via Jobbnorge.no. Søknaden må inneholde følgende:
- Søknadsbrev
- CV
- Vitnemål og attester
- Navn og kontaktinformasjon til referanser
Søknadsfrist: 18. august 2024
Kandidater forventes å åpent tilby all relevant informasjon om seg selv under rekrutteringsprosessen. Videre kan man forvente at bakgrunnssjekk kan bli utført på alle endelige kandidater, og kandidater vil kunne bli kontrollert mot relevante lister for å sikre overholdelse av aktuelle regler for eksportkontroll og sanksjoner. Kandidater vil bli bedt om å gi informasjon om tilknytning til høyrisikoland for en sikkerhetsvurdering.
Spørsmål om stillingen
Spørsmål om stillingen kan rettes til leder for Innkjøp og kontrakt, Agnieszka Anna Zachariassen, tlf 92 45 53 52, agza@norceresearch.no
Spørsmål om rekrutteringsprosessen kan rettes til HR v/Bente Heggdal Martinsen, tlf 56 10 70 23, bema@norceresearch.no
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Nygårdsgaten 112, 5008 Bergen
- Bransje: Forskning, utdanning og vitenskap
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling
- FINN-kode 365033149
- Sist endret