Prosjektleder utbygging
Senja kommune
- Frist 11.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Kan du tenke deg å jobbe med byggfaglige prosjekter i en kommune som er i rivende utvikling?
Senja kommune søker prosjektledere til planlegging og utførelse av nye og pågående utbyggings- og renoveringstiltak knyttet til kommunens bygg og infrastruktur.
Bli bedre kjent med Senja kommune og stillingene her: https://senja-kommune.hyr.no/
Stillingene er lagt til prosjektavdelingen som er organisert i stab til kommunalsjef for samfunnsutvikling. Bærekraftig ressursutnyttelse på alle nivå er et av fem fokusområder i kommuneplanens samfunnsdel og er en overordnet målsetting ved planlegging og utførelse av nye byggeprosjekter.
Er du nylig ferdig med din utdannelse eller har du noen års erfaring? Uansett bør du vurdere denne stillingen. Vi gir god opplæring og veiledning, og hvis du er en erfaren prosjektleder kan du få en fremtredende rolle i prosjektavdelingen.
Hva kan vi tilby deg?
- En utfordrende og spennende jobb i et trivelig fag- og arbeidsmiljø, der utvikling og samarbeid er godt kulturelt befestet.
- Fleksibel arbeidstid innen gitte rammer, og med mulighet for sporadisk hjemmekontor ved behov.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Lønn etter tariff og kvalifikasjoner.
- Sommertid kl. 0800-1500 og vintertid kl. 0800-1545. Sommertid er i perioden 15.mai til og med 14.september.
- Vi er seks kollegaer som ønsker deg på plass i Senja kommune så snart det er mulig for deg
Arbeidsoppgaver
Vårt ønske er å ansette 2 prosjektledere. Selv om du ikke kjenner deg igjen i alle punktene så oppfordrer vi deg til å søke.
- Prosjekt- og byggeledelse, herunder budsjett- og økonomioppfølging.
- Anskaffelser og kontrahering av leverandører og samarbeidspartnere.
- Lede og koordinere prosjekter på tvers av fagområder.
- Oppfølging, endringshåndtering og dokumentasjon knyttet til leveranser.
- Risikovurdering og rutineutvikling, samt lærings- og erfaringskartlegging.
- Pådriver for faglig forbedring av kommunens prosjektarbeid.
- Grunn- og rettighetsforhandlinger.
Utdanning og erfaring
- Relevant teknisk utdanning fra høgskole og/eller universitet på bachelornivå.
- Relevant erfaring kan kompensere for formelle utdanningskrav.
- Erfaring fra prosjektledelse.
- Kunnskap om offentlige anskaffelser, standarder og regelverk er ønskelig.
- Erfaring med digitale arbeidsverktøy.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
- Førerkort klasse B.
Personlige egenskaper vi legger spesielt vekt på
- Du trives godt i team og er en bidragsyter i samarbeidet med ulike aktører og faggrupper.
- Du er utviklingsorientert, strategisk og skjønner at utvikling medfører endring.
- Du leverer i forhold til mål, kostnadsstyring, tidsfrister og gjennomføring.
- Du tar initiativ og ser muligheter og løsninger.
- Du kommunisere godt muntlig og skriftlig.
- Du trives når ting skjer.
Litt om Senja og Midt-Troms:
Midt-Tromsregionen består av kommunene Senja, Sørreisa, Målselv, Bardu, Dyrøy og Salangen. Regionen er kjent for sin mangfoldige natur med spektakulære fjelltopper og et frodig innenlandsklima. Det er fullt mulig å bo i en kommune og pendle til en annen. Senja kommune har ca. 15 000 innbyggere fordelt på øya Senja og fastlandssiden, med Finnsnes som regionsenter. Finnsnes ligger strategisk til mellom byene Tromsø og Harstad. Vi kan være behjelpelig med å finne bolig, eventuelt jobb til partner, barnehage/skoleplass, og gi deg en introduksjon til hvilke fritids og kulturmuligheter som regionen vår har å by på.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Rådhusveien 8, 9300 Finnsnes
- Bransje: Bygg og anlegg, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Kontor og administrasjon, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
ingeniør, prosjekt, teknisk, byggeledelse, anskaffelse
(1/6)
- FINN-kode 365444555
- Sist endret