Brand Manager / Senior Brand Manager YT
TINE Gruppa
- Frist 01.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Brand/Senior Brand Manager for YT®
Har du lyst til å jobbe med noen av landets sterkeste merkevarer? Vi søker nå en Brand/Senior Brand Manager for YT® som skal bidra til å realisere våre videre ambisiøse vekstmål. Har du erfaring fra å jobbe strategisk med merkevarer, er utpreget analytisk, resultatorientert og samtidig en stor interesse for ernæring og en aktiv livsstil, da kan dette være stillingen for deg!
YT® er en serie av mat og drikker tilpasset deg som trener og har en aktiv livsstil. Serien er utviklet i samarbeid med ernæringsavdelingen på Olympiatoppen og selges på tvers av salgskanaler. YT® har hatt en formidabel salgsvekst de siste årene.
Som Brand/Senior Brand Manager i TINE har du ansvar for å skape lønnsom vekst for kategorien og merkevareporteføljen du forvalter. For å lykkes i stillingen må du evne å jobbe strukturert og analytisk med innsikt, utvikle og forvalte merkevarer, identifisere innovasjons- og effektiviseringsmuligheter, og ikke minst sikre både gjennomføring, implementering og godt samarbeid i hele verdikjeden.
Arbeidsoppgaver
Som Brand/Senior Brand Manager vil du blant annet jobbe med:
- Utvikle og forvalte merkevare- og vekststrategi på tvers av alle salgskanaler
- Briefing og oppfølging av design- og kommunikasjonsoppgaver
- Identifisere og analysere trender, forbruker- og kundeinnsikt som fundament for vekst
- Identifisere og sikre gjennomføring av innovasjonsplaner og effektiviseringstiltak
- Sikre gjennomføringskraft i tett dialog og samarbeid på tvers av verdikjeden
- Bidra til å bygge et sterkt omdømme for TINE og sterk posisjon innen bærekraft, ernæring og matfaglig kompetanse via tiltak innenfor egen kategori og merkeportefølje
Rollen rapporterer til Marketing Manager.
Kvalifikasjoner
Ønskede kvalifikasjoner og erfaringer
- Relevant høyere utdannelse på masternivå, eksempelvis fra markedsføring, business, ledelse eller innovasjon
- 3+ års erfaring fra merkevareledelse med gode kommersielle resultater
- Solid kompetanse om markedsføring og forbrukerkommunikasjon
- Sterke metodiske ferdigheter i innsikts-, analyse- og strategiarbeid
- Interesse for ernæring, trening og en aktiv livsstil
Personlige egenskaper
Vi håper også du har disse personlige egenskapene
- Analytisk og glad i tall
- Motiveres av komplekse problemstillinger
- Gode samarbeidsevner og dyktig på å trekke på ressurser rundt deg
- Initiativrik med stor kapasitet
- Kommuniserer godt muntlig og skriftlig (arbeidsspråket i TINE er norsk)
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling.Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer.
Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med kombinasjon av hjemmekontor og oppmøte på kontoret på Kalbakken, en 10 minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige og nyoppussede lokaler med treningsrom og god kantine.
Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.
Om arbeidsgiveren
TINE Gruppa er en av Norges største næringsmiddelbedrifter og leverandør av kjente merkevarer som Jarlsberg, Norvegia, Biola, YT og TINE Yoghurt. TINE eies av litt over 9000 melkebønder i samvirke, og vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Fjordland, Wernersson Ost i Sverige, Norseland i USA og Storbritannia, samt TINE Irland. TINE Gruppa har ca. 5300 ansatte og en omsetning på nærmere 25 milliarder kroner.
- Sektor: Privat
- Sted: Bedriftsveien 7, 0950 Oslo
- Bransje: Butikk og varehandel, Markedsføring og annonsering, Matvareproduksjon og -industri
- Stillingsfunksjon: Markedsfører
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
merkevare, markedsføring, innovasjon, markedsstrategi, vekststrategi
meta.heading
- FINN-kode 366286200
- Sist endret