Sarpsborg kommune satser hardt på digitalisering, blant annet gjennom å opprette et eget kommuneområde for dette. God informasjonsforvaltning er avgjørende for å lykkes i dette arbeidet og som rådgiver vil du derfor spille en viktig rolle i arbeidet med å innføre framtidens løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Daglige driftsoppgaver innenfor informasjonsforvaltning og arkivarbeid, som journalføring, kvalitetskontroll og dokumenthåndtering
- Deltakelse og eventuelt ledelse av utviklingsprosjekter i både eget og andres kommuneområder
- Gi veiledning i god informasjonsforvaltning og bruk av våre systemer (primært Public 360) til resten av organisasjonen
- Bidra til god dokumenthåndtering og arkivforståelse i kommunen
Kvalifikasjoner
Vi ser etter deg som:
- Har god skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Har god IKT-kompetanse og systemforståelse
- Har erfaring med prosjektarbeid
Følgende er en fordel, men opplæring vil bli gitt:
- Kunnskap om elektronisk journal- og arkivsystem
- Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling
- Kunnskap om lov- og regelverk innen arkiv og kjennskap til de viktigste elementene innenfor informasjonsforvaltning
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
- Engasjert, resultatorientert og evne til å gjennomføre utviklingsprosesser
- Selvstendig, serviceinnstilt og strukturert
- Takle tidspress og høyt arbeidstempo
- Personlig egnethet tillegges betydelig vekt
Vi tilbyr
- Lønn etter kompetanse og kvalifikasjoner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Tverrfaglig miljø og nettverk
- En spennende jobb med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et positivt og faglig godt arbeidsmiljø med teamarbeid og selvstendig ansvar
- En organisasjon som legger til rette for at du skal lykkes, med gode opplærings- og utviklingsmuligheter