
Anskaffelsesrådgiver
Troms politidistrikt
- Frist 20.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Anskaffelsesrådgiver
Har du erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser? Har du i tillegg god kjennskap til gjeldende regelverk? Som politidistriktets kontaktledd mot Politiets fellestjenester (PFT) på anskaffelsesområdet vil du på egenhånd eller i samarbeid med PFT få ansvar for å gjennomføre offentlige anskaffelser.
Vi søker etter deg som tar ansvar, er god til å samarbeide og som skaper gode relasjoner til dine kollegaer og samarbeidspartnere. Stillingen omfatter et relativt bredt oppgavespenn – fra anskaffelsesprosesser og strategisk arbeid til bestilling og forvaltning av politiets materiell. Det betyr at du må like en variert arbeidshverdag og evne å håndtere uforutsette oppgaver. I tillegg må du være glad i folk og ha evne til å koordinere og prioritere i hverdagen.
Politiet skal innføre nye IKT-systemer for fagområdet, og du vil være en viktig medspiller i dette arbeidet.
Seksjonen har også ansvar for økonomistyring, bygg og eiendom og kjøretøyforvaltning. På flere områder er det tett samarbeid med PFT. Stab for virksomhetsstyring har en sentral rolle for å understøtte Troms politidistrikt sine mål om å ha høy tillit i befolkningen og at innbyggerne opplever å bo i en trygg del av landet. Vi gleder oss til å motta din søknad!
Vitnemål og dokumentasjon på kurs og operative godkjenninger legges ved den elektroniske søknaden. Søknader vil ikke bli vurdert dersom dokumentasjon mangler. Det må også legges ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse for eventuell utenlandsk utdanning. (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet)
Arbeidsoppgaver
- Systemansvar for distriktets materiellforvaltning
- Koordinere, implementere og gjennomføre avrop på etatens rammeavtaler. En viktig del av dette vil være å følge opp avtalene og bidra til at de blir etterlevd
- Være politidistriktets ressurs i etatens arbeid med å utvikle IKT-systemer for fagområdet anskaffelser i politiet
- Oppgaver knyttet til å utarbeide beslutningsgrunnlag for investeringer i politidistriktet (investeringsplan)
Du kan få andre oppgaver avhengig av din kapasitet og kompetanse.
Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjoner
For å bli vurdert for rådgiver MÅ du ha:
- Bachelorgrad innen økonomi, innkjøp, administrasjon, logistikk, jus eller lignende fagområder. 90 studiepoeng kombinert med lang og relevant erfaring kan vurderes å erstatte krav til Bachelorgrad
- Arbeidserfaring fra innkjøp/anskaffelsesprosesser
- Førerkort klasse B
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode IKT-kunnskaper
For å bli vurdert for seniorrådgiver MÅ du ha:
- Mastergrad. Bachelorgrad kombinert med lang og relevant erfaring kan erstatte krav til Mastergrad
- Nylig erfaring fra offentlige anskaffelser
- Førerkort klasse B
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode IKT-kunnskaper
Ønskelige kompetanse
- Kjennskap til lov og regelverk om offentlige anskaffelser
- Erfaring fra materiell-/utstyrsadministrasjon
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Dette betyr at ved å søke stillingen, samtykker du til at vi kan foreta en skikkethetsvurdering av deg. Du må levere uttømmende og utvidet politiattest før tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Du har evne til arbeide selvstendig, bidrar til framdrift og leverer resultater til rett tid
- Du er strukturert og nøyaktig
- Du evner å tenke helhet, og jakter alltid forbedringer
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som
- Rådgiver i stillingskode 1434 med brutto årslønn fra 600 000 kroner
- Seniorrådgiver i stillingskode 1364 med brutto årslønn fra 650 000 kroner
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser. Vi nevner blant annet fleksibel arbeidstid, mulighet for trening i arbeidstiden, betjent kantine og sykkelparkering.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.
Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.
Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Stakkevollvegen 11, 9010 Tromsø
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, Innkjøp/forhandling, Kontorarbeid
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 366827848
- Sist endret