Fagleder avdeling omsorg
Asker kommune
- Frist 24.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Fagleder avdeling omsorg
Da vår tidligere fagleder har overtatt som avdelingsleder er det nå en ledig stilling som fagleder i avdeling omsorg. Der vil du være en av to fagleder som har det daglige faglige ansvaret for hvert sitt team med kontaktpersoner.
Asker barneverntjeneste er en ny og stor virksomhet i utvikling. Sentrale verdier for oss er: raus, nær, modig og skapende. Et av våre mål er å øke sosial- og økonomisk bærekraft for vår virksomhet blant annet ved løpende utviklingsprosjekter. Vi jobber helhetlig ut ifra en Lean-forståelse for å nå våre mål. Vi tar alltid utgangpunkt i barn, unge og foreldres opplevelser i utviklingen av våre tjenester og vårt kontinuerlige forbedringsarbeid.
Vi møter våre brukere med en helhetsforståelse, både individuelt og i samskapning med andre tjenester. Vi jobber for å gi rask og treffsikker hjelp av høy kvalitet.
Vi er lokalisert både i Asker sentrum og i Midtbygda. Asker barneverntjeneste er organisert i følgende seks avdelinger: mottak/innstas, undersøkelse, tiltak barn, tiltak ungdom, omsorg, administrasjon/økonomi og Stab - våre ansatte har bred erfaring og høy kompetanse:
Vi er opptatt av god oppfølging av våre fosterhjem, foreldre og barna vi jobber for.
Bli med på laget !
Arbeidsoppgaver
- Ledelse og styring nært med nærmeste leder- Være en verdi- og kulturbærer
- Daglig oppfølging og drift av eget team
- Saksveiledning
- Kvalitetssikring og internkontroll
- Opplæring av nyansatte
- Samskapning med offentlige og private samarbeidspartnere.
- Bidra i utviklings-, endrings- og implementeringsarbeid
Kvalifikasjoner
- 3-årig sosialfaglig utdanning som barnevernspedagog eller sosionom. Annen relevant utdanning kan vurderes.- Ønskelig med relevant videreutdanning, ev. mastergrad.
- Veilederutdanning/-godkjenning, og erfaring fra gitt veiledning vil bli vektlagt
- Erfaring fra 1.linje innenfor barnevern og da spesielt arbeid med fosterhjemssaker.
- Meget god kjennskap til barnevernloven og forvaltningsloven.
- Meget god barnevernfaglig forståelse og kunnskap om barnevernets samfunnsoppdrag.
- Ledererfaring vil bli vektlagt
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
- Nødvendig med førerkort klasse B.
- Personlig egnethet vektlegges tungt.
Personlige egenskaper
- Meget god forståelse av egen og andres rolle, samt linjestyring- Reflektert, både i faglige dilemmaer og rundt lederrollen.
- Strukturert, målrettet, handlekraftig og resultatorientert.
- Fleksibel og endringsvillig.
- Nytenkende og utviklingsorientert.
- Selvstendig og god til å samarbeide.
- Evne til å legge til rette for andres mestring, forståelse og gjennomføring via faglig veiledning
- Beherske og trives med et høyt arbeidstempo og tidvis store arbeidsmengder.
- Det er krav om godkjent politiattest for den som ansettes i stillingen
Vi tilbyr
- En stor og spennende barneverntjeneste med høyt fokus på faglig og kompetansestyrt endring og utvikling.- Dedikerte og engasjerte kollegaer som trives godt sammen.
- Fleksibel arbeidstid.
- Direkteplassert lønn i henhold til kommunens lønns- og stillingsregulativ.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Om arbeidsgiveren
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000
innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Katrineåsveien, 3440 Røyken
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Barnevernspedagog, Omsorg og sosialt arbeid, Sosionom
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Fagleder, Barnevern, Fosterhjem, Omsorg, Veiledning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367239003
- Sist endret