Logistikk- og prosjektcontroller
Forsvarsdepartementet
- Frist 31.08.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å forme og videreutvikle en virksomhet med et kritisk samfunnsoppdrag?
Logistikk- og prosjektcontroller
Om stillingen
Vil du jobbe i et innovativt miljø med stort fokus på sikkerhet og et viktig samfunnsoppdrag? Begynn hos oss i Forsvarsdepartementets IKT-enhet. Vi har ansvaret for utvikling, drift og forvaltning av nasjonale sikkerhetsgraderte informasjonssystemer. Våre tjenester leveres til tjenestemottakere i offentlig og privat sektor - både i og utenfor Norge. Våre leveranser er et satsingsområde i tiden som kommer og vi trenger flere eksperter på laget. Du vil få mer enn 100 hyggelige og dedikerte kollegaer med varierende og unik kompetanse innenfor teknologi, sikkerhet og forvaltning. IKT-enheten har moderne kontorlokaler på Havnelageret, fem minutter fra Oslo S.
Regjeringen har besluttet å opprette en ny etat underlagt Forsvarsdepartementet. Den nyopprettede etaten har ansvaret for å tilby nasjonale fellesløsninger for lav- og høygradert informasjonsforvaltning for offentlige og private virksomheter underlagt sikkerhetsloven gjennom hele krisespennet. Etableringen av den nye etaten skal sikre at vi kan imøtekomme det nasjonale behovet for graderte fellesløsninger tilknyttet digital kommunikasjon, informasjonsbehandling, og informasjonsforvaltning. Vi har i dag ansvar for flere tusen brukere, og det er stort behov for våre tjenester. Ansatte i FD IKT skal virksomhetsoverdras til den nye etaten 01.01.25. Stillingen som Logistikk- og prosjektcontroller vil derfor plasseres midlertidig organisatorisk i Forsvarsdepartementet, og bli overført til den nye etaten som en del av virksomhetsoverdragelsen.
Forsvarsdepartementets IKT-enhet vokser og har behov for en egen Logistikk- og prosjektcontroller for å ivareta økonomisiden i logistikkprosessene og i prosjektene våre. Stillingen er nyopprettet, og du vil være med på den spennende etableringen av funksjonen i etaten. Du vil være ansvarlig for å etablere, utvikle og kvalitetssikre prosesser og rutiner knyttet til økonomisiden i logistikkprosessene. Vi leverer tjenester til tjenestemottakere over hele verden, og investerer for flere hundre millioner årlig. Som Logistikk- og prosjektcontroller vil du være en nøkkelrolle i å følge opp prosjekter og budsjettarbeid. Vi har fokus på å effektivisere og automatisere oppgaver og ser derfor etter en fremoverlent person som kan bidra til denne utviklingen. Stillingen som Logistikk- og prosjektcontroller vil være preget av høyt tempo og spennende arbeidsoppgaver som utfordrer deg.
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for å ivareta økonomioppfølging og -styring knyttet til logistikkprosessene
- Utføre daglige driftsoppgaver for å ivareta økonomisiden i logistikkprosessene som drives av avdelingen Plan og Strategi
- Følge opp budsjettarbeid i prosjektene som gjennomføres på tvers av avdelingene i etaten
- Bidra med kompetanse til logistikkvirksomheten og til prosjektgjennomføring i økonomiske spørsmål
- Ansvarlig for at risikostyring og internkontroll er tilfredsstillende innenfor logistikkområdet
- Ansvarlig for ende-til-ende prosesser innenfor innkjøp og salg, herunder bestilling og fakturering samt ordrebehandling og oppfølging av leveranser
- Sammen med avdelingen Plan og Strategi etablere rutiner og prosedyrer for forvaltningsmessig kontroll og distribusjon av materiell og utstyr, herunder etablering, drift og vedlikehold av materiellregnskap
- Bidra til at krav og retningslinjer knyttet til logistikkprosessene i styringssystemet etterleves
- Ivareta knytningen og konsistens i data mellom regnskaps- og logistikksystemet
- Fagansvar for SRS 12 Beholdninger av varer og driftsmateriell
- Utarbeide og vedlikeholde økonomiske rapporter og analyser relatert til logistikkprosesser og prosjekter
- Delta i utvikling og vedlikehold av IT-systemer for logistikk og økonomistyring
Kvalifikasjoner og egenskaper
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdanning på fortrinnsvis masternivå innen relevant fagområde som eksempelvis økonomi og administrasjon eller logistikk og supply chain management. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God kunnskap og erfaring med økonomi og fakturering
- Inngående kjennskap til prosjektøkonomi og oppfølging mot budsjett
- Må kunne beherske godt skriftlig og muntlig engelsk og norsk
- Minst to års relevant arbeidserfaring for rådgiver og minst fem års relevant arbeidserfaring for seniorrådgiver
Det er ønskelig med:
- Kunnskap om og erfaring med bestillings- og logistikkløsninger
- Erfaring med Service Now
- Erfaring fra sikkerhetsmiljøer som eksempelvis justis- eller forsvarssektoren
Personlige egenskaper
Vi søker etter positive og faglig dyktige medarbeidere som kan arbeide både selvstendig og i team. Videre ønsker vi at du er faglig nysgjerrig og liker å holde deg oppdatert, samtidig som det er naturlig for deg å dele kunnskap med de rundt deg.
I tillegg søker vi etter deg som:
- Ser eget fagområde opp mot seksjonens helhetlige ansvar
- Arbeider selvstendig og tar ansvar for fremdrift i dine oppgaver
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, samt evne til å bygge tverrfaglige team
- Er løsningsorientert og fleksibel
- Mestrer et høyt aktivitetsnivå og flere parallelle oppgaver
- Har personlige egenskaper som kjennetegnes av høy integritet og etisk bevissthet
- Har evne til å motivere og skape et godt arbeidsmiljø i tillegg til å være strukturert, effektiv og tilpasningsdyktig
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt. Da den nye etaten vil ha nasjonale oppgaver av stor viktighet er det også viktig at du evner å stå på i perioder med høy arbeidsbelastning.
Vi tilbyr
- Tilsetting som rådgiver/seniorrådgiver (stillingskode 1436/1364) med lønn kr. 604 900 - 845 900. Fra lønnen trekkes 2 % til Statens Pensjonskasse
- Et godt arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer og spennende faglige utfordringer
- Fleksibel arbeidstid og sommertid
- Muligheter for trening i arbeidstiden, med tilgang til treningsanlegg
- Gode muligheter for faglig oppdatering og kursing
- Mulighet for å jobbe noe hjemmefra
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger
Annen informasjon
Forsvarsdepartementet ønsker at arbeidsstyrken avspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres til og autoriseres for HEMMELIG/NATO SECRET. En sikkerhetsklarering er en tillitserklæring som forteller at den som har blitt klarert, vurderes som tilstrekkelig pålitelig, lojal og med nok sunn dømmekraft til å kunne håndtere sikkerhetsgradert informasjon på en god måte. Mer informasjon om vilkår for sikkerhetsklarering finner du på Nasjonal Sikkerhetsmyndighet. (https://nsm.no/)
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved å kontakte fung. seksjonssjef stab Per Olav Erstad, mobil 991 08 963.
Søknad og oppdatert CV med relevante attester og vitnemål sendes elektronisk via lenke nederst på denne siden.
For mer informasjon om Forsvarsdepartementet klikk her (https://www.regjeringen.no/no/dep/fd/id380/)
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Langkaia, 0150 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Controller, Prosjektledelse, SCM og logistikk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367240807
- Sist endret