Produktdirektør
Ruter
- Frist 5.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Produktdirektør
Teknologi som setter folk i bevegelse
TET Digital er et nyopprettet teknologiselskap, eid av Ruter, med ambisjon om å utvikle ledende digitale løsninger for bærekraftig samferdsel og kollektivtransport. Med et fundament bygget av Ruter, har TET solid erfaring med å utvikle anerkjente digitale løsninger, som for eksempel Ruter-appen. Som eier av TET Digital ønsker Ruter å etablere en strategisk allianse mellom offentlig eide kollektiv- og mobilitetsselskaper i Norge, for å kunne utnytte offentlige midler på best mulig måte.
Våre tjenester skal endre måten vi forflytter oss på og skape en bedre fremtid. TET er i dag cirka 280 personer, innleide og ansatte, fordelt på nesten 40 produktteam. Vi vil veldig gjerne ha deg med på laget. Jobber du hos oss, bidrar du til samfunnsoppdraget om en smartere og bærekraftig morgendag.
TET ser nå etter Produktdirektør. Divisjonen har ansvaret for produktene vi utvikler, og eier prosessen fra ide til lansering og videre forvaltning. Du blir ansvarlig for at produktstrategien er i samsvar med eiernes behov, at ønskede effekter oppnås samt produktenes økonomi. Avdelingen har ansvar for produktledelse, brukeropplevelse, design og brukerinnsikt. Du blir ansvarlig for å bygge et sterkt og synlig fagmiljø.
Stillingen rapporterer til daglig leder, og inngår i ledergruppen. Du vil jobbe tett med teknologidirektør og direktør for data & innsikt samt leder virksomhetsutvikling. Det forventes at du bidrar med inngående kjennskap til digital produktutvikling, markeds- og forretningsforståelse samt er interessert i å jobbe i krysningen mellom forretning og teknologi. Stillingen innebærer personalansvar.
Vi ser etter en innovativ, løsningsorientert og effektiv leder som har en evne til å samle mennesker rundt felles mål og visjoner.
Arbeidsoppgaver
- Utvikle, kommunisere og implementere produktstrategier som støtter selskapets mål og visjon
- Eie produktutviklingsprosessen, fra ide til design, utvikling og lansering til videre forvaltning
- Sikre at produkter og løsninger blir levert til riktig tid og kost, at de tas i bruk og leverer effekt
- Overvåke markedstrender for å identifisere nye muligheter og trusler
- Analysere tilbakemeldinger fra eiere, kunder og brukere for kontinuerlig å forbedre produktene
- Lede og inspirere produktteamene, og sikre en kultur for innovasjon og samarbeid
Personlige egenskaper
Du tenker alltid på kundene først, og brenner for gode brukeropplevelser og ny teknologi. Du sikrer at vi tar beslutninger basert på data og utfordrer oss til å ta i bruk nye måter å jobbe på, slik at vi stadig blir bedre – sammen.
Du er god til å se helheten i komplekse utfordringer, og mestrer oppgaven med å opptre både som rådgiver, pådriver og bidragsyter når du ivaretar partnernes perspektiv inn i utviklingen av våre produkter og tjenester.
Du er strukturert, innovativ og løsningsorientert.
Kompetanse
- Relevant høgskole- eller universitetsutdannelse, gjerne en kombinasjon av teknologisk og merkantil
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for krav til utdanning
- Minimum 7 års erfaring innen produktutvikling, med minst 2 års erfaring i en lederrolle
- Erfaring innen mobilitetssektoren anses som en fordel, men ikke et krav
- Solid forståelse av digitale produkter og teknologier og erfaring med smidige utviklingsmetoder
- Sterke analytiske ferdigheter og evne til å ta datadrevne beslutninger
- Evne til å tenke strategisk og handle operativt
- Erfaring med å lede og utvikle høyt presterende team
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk.
Hvorfor skal du jobbe hos oss?
I Tet Digital blir du en del av et sterkt og engasjert fagmiljø med et viktig samfunnsoppdrag som holder til sentralt i Oslo sentrum sammen med Ruter. Vi ser for oss at du både kan jobbe litt her og litt hjemmefra – slik det passer deg. I tillegg får du gratis Ruter-billett for deg og familien, abonnement hos Oslo Bysykkel, betalt mobilabonnement og internett hjemme, treningsstøtte, gode pensjons- og forsikringsordninger m.m. Subsidiert kantine som tilbyr deilige måltider til en rimelig pris har vi også – slik at du kan nyte sunn og god mat hver dag! Lønn og betingelser etter avtale.
Nysgjerrig på å høre mer? Send oss en utfyllende CV og en kort tekst om hvorfor du har lyst til å jobbe hos oss, så tar vi en prat!
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er ca. 400 ansatte, har en omsetning drøyt 11 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - programvare, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Produktledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Produkt, Produktutvikling, Direktør, Ledelse, Produktledelse
meta.heading
- FINN-kode 367298510
- Sist endret