Rådgiver HR teknologi og data
Ruter
- Frist 08.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe med HR-teknologi og data i Ruter?
Vi i Ruter er til for å gjøre hverdagen enklere for folk, og for å bringe folk nærmere hverandre. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre fordelene ved å reise sammen enda flere. Vår ambisjon er å få folk til å reise sammen så ofte de kan, og alene bare når de må.
I Mennesker & Organisasjon jobber vi kontinuerlig med å bli mer digitale og datadrevet, da dette er en viktig forutsetning for å kunne levere på vårt oppdrag. Vi skal tilby masterdata av høy kvalitet, gode styringsdata/innsikt for ledergruppen og mellomledere, samt moderne teknologi som støtter alle våre operasjonelle og strategiske HR-prosesser.
HR tech og analyse er et satsningsområde, og vi styrker nå laget med en HR-rådgiver innenfor HR-tech og data. Rollen, som er nyopprettet, vil være en del av HR-teamet og samarbeide tett med ansvarlig for digital HR og analyse.
For å lykkes i rollen bør du ha en genuin interesse for samspillet mellom mennesker og teknologiske løsninger. I tillegg bør du ønske å jobbe med dataanalyse og ha evne til å kommunisere godt med ulike fagområder. Det er en fordel om du har erfaring med tall, data og rapportering og/eller HR prosesser og administrasjon, men engasjement for fagområdet vil veie tungt.
Sammen skal vi skape Norges beste arbeidsplass, har du lyst til å bli med på reisen?
Du vil blant annet få jobbe med
- Deltagelse i anskaffelse og implementering av HR systemer og andre relevante forbedringsprosjekter
- Bidra med kvalitetskontroll av HR-data gjennom god dataflyt i våre prosesser og systemer
- Være superbruker i våre ulike HR-systemer og jobbe med kontinuerlig forbedring av disse
- Rapportere, tilrettelegge og tilgjengeliggjøre HR-data
- Veilede og støtte i bruk av HR systemer og HR data
- Leverandørkontakt og samarbeid om utvikling av løsninger
Vi tror du har
- Høyere utdanning innen HR, IT, administrasjon, økonomi eller lignende
- Interesse for, og erfaring fra arbeid med HR-teknologi, data, analyse og tekniske løsninger
- Gode kommunikasjon- og fasiliteringsevner
- Et analytisk og nysgjerrig mindset, som liker å finne løsninger på problemer
- Initiativ og gjennomføringsevne - du følger dine oppgaver fra start til slutt
Vi tilbyr
- En spennende stilling i et satsningsområde for Ruter – et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget.
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen.
- Sentrale lokaler på Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor.
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler.
I samsvar med offentlighetsloven §25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp i søkerlister. Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i våre rekrutteringer.
Du trenger ikke skrive søknadsbrev til denne stillingen, vi ber deg heller svare på noen korte spørsmål når du søker.
Om arbeidsgiveren
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge. Vi er ca. 340 ansatte i Ruter og ca 100 ansatte i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning nesten 13 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Dronningens gt. 40, 0154 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
teknologi, HR, analyse, data
(1/3)
meta.heading
- FINN-kode 367299943
- Sist endret