Ledig stilling som økonomidirektør
Kartverket
- Frist 16.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du en trygg og tydelig leder som trives med utfordringer?
Ledig stilling som økonomidirektør
Om stillingen
Kartverket er en statlig virksomhet underlagt Kommunal- og distriktsdepartementet. Vi avlegger regnskapet etter de statlige regnskapssandardene (SRS) og kontantprinsippet.
Vi søker nå en økonomidirektør som vil være med å utvikle en virksomhet i endring og bidra med å lede strategiske og operative økonomiske prosesser som støtter opp om vårt samfunnsoppdrag. I rollen som økonomidirektør skal du lede avdeling økonomistyring og være en viktig bidragsyter til å sørge for en helhetlig økonomistyring i Kartverket. Du vil være en del av ledergruppen i virksomhetsstyring.
For å lykkes i rollen er det viktig at du har gode lederegenskaper, at du kommuniserer godt på alle plan, du har en god forståelse for økonomistyring både operativt og strategisk og at du vektlegger utvikling av dine medarbeidere for å oppnå effektiv drift. Som leder er du trygg, motiverende og utviklingsorientert.
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for økonomi- og regnskapsmedarbeidere i både Hønefoss og Stavanger
- Overordnet ansvar for rapportering på økonomiområdet, herunder til Riksrevisjon og Kommunal- og distriktsdepartementet
- Overordnet ansvar for helhetlig økonomistyring i Kartverket gjennom koordinering av økonomiressurser og bidra til godt samarbeid mellom divisjonene
Kvalifikasjonskrav
- Høyere utdannelse innen økonomi, regnskap og revisjon på masternivå
- Utenlandsk utdanning må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir)
- Minimum 5 års ledererfaring fra økonomiområdet
- Erfaring med å etablere gode samarbeidsrelasjoner og formidle kunnskap i ulike miljøer gjennom involvering og god prosessforståelse
- Evne til å formidle komplekse økonomiske sammenhenger på en enkel måte
- Faglig sterk med evne til å arbeide både strategisk og operativt
- God forståelse for samspill mellom politikk, fag og økonomi
- Meget god formuleringsevne muntlig og skriftlig på norsk
Det er også en fordel hvis du har:
- Erfaring med å tolke økonomiregelverket i staten, og andre lover og regler i offentlig sektor
- Erfaring med å tolke og bruk av SRS i statlig sektor
- Erfaring med å jobbe mot offentlig forvaltning, særlig statlig sektor
Personlig egenskaper:
- Evne til å lede og motivere medarbeidere
- Evne til å skape gode arenaer for kommunikasjon
- Evne til å tenke helhetlig samtidig som du er en tydelig leder med høy integritet
- Evne til å tenke nytt og være løsningsorientert
- Evne til å gjennomføre
- Evne til å bygge relasjoner
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Kartverket blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt.
Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter i en kultur som oppfordrer til faglig påfyll
- Gode velferdsordninger som bedriftsidrettslag, treningsrom og en time trening per uke i arbeidstiden
- Fleksitid og sommertid
- Fleksibelt arbeidsted inntil to dager i uken
- Lønn som avdelingsdirektør, kode 1060
- God pensjonsordning og muligheter for boliglån i Statens pensjonskasse
Om søknaden din
Fyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Positiv særbehandling
Kartverket er opptatt av mangfold og ønsker å være en inkluderende arbeidsplass som gjenspeiler befolkningen. Vi har behov for medarbeidere med ulike bakgrunner, erfaringer, kompetanser og perspektiver for å løse vårt samfunnsoppdrag. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Dersom det er kvalifiserte kandidater med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi kalle inn minst én søker fra hver av disse gruppene til intervju. For at du skal bli vurdert som søker i disse gruppene (bli positivt særbehandlet), må du oppfylle visse krav. Du kan lese mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentlig - Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes.
Om du trenger teknisk hjelp til søknaden, ta kontakt med support hos Grade Jobbnorge
- support@jobbnorge.no
- 75542220
Om arbeidsgiveren
Våre ambisjoner på vegne av Norge er store. Vi er over 800 stolte kartverksansatte som hver dag står opp og bidrar til Norge skal bli ledende i bruken av geografisk informasjon. I 2024 ble vi tildelt den prestisjefylte "Bedre Stat"-prisen for vårt arbeid med å digitalisere samhandling ved eiendomshandel.
Vår jobb er å gjøre det enkelt å samle, bearbeide og dele stedfestet informasjon.Våre data spiller en nøkkelrolle i fremtidens bærekraftige samfunn og for å finne svare på fremtidens klimautfordringer. Vi er statens fagorgan for kart, geodata og eiendomsinformasjon. Vår oppgave er å bygge og vedlikeholde nasjonal geografisk infrastruktur for sjø og land, og samarbeide med kommuner, statlige organer og private aktører.
Vi har 13 kontorsteder fra sør til nord, samt et jordobservatorium på 79 grader nord. Kartverket ble etablert i 1773 og er den eldste tekniske etaten i Norge.
Vi trenger stadig flere på laget. Kanskje du blir en av oss?
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kartverksveien 21, 3511 Hønefoss
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Økonomi og regnskap
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367803445
- Sist endret