Avdelingsleder IT Oppgjør
KLP Teknologi
- Frist 16.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du bli med å videreutvikle KLPs nye teknologiplattform for pensjonsoppgjør?
Som følge av et dedikert og målrettet arbeid siden 2018 har KLP etablert en markedsledende og framtidsrettet teknologiplattform for pensjonsoppgjør. Men arbeidet med å tilby de beste produktene og tjenestene for våre kunder fortsetter. Vi skal sikre KLP sin ledende posisjon i markedet, gjennom ytterligere digitalisering av kjernevirksomheten og etablering av de beste produktene og tjenestene for våre kunder.
KLP ønsker å ha en profesjonell og kunderettet utviklingsorganisasjon innenfor teknologidivisjonen. Avdelingen IT Oppgjør er under Seksjon IT Liv og Pensjon, som jobber i grensesnittet mellom forretning og IT. Det er et sterkt fagmiljø knyttet til utvikling og forvaltning av KLPs kjerneløsninger for pensjon. Hør Gry Pettersvold fortelle om stillingen, avdelingen og hvem hun ser etter her: Ledig stilling KLP - Leder IT oppgjør i IT Liv og pensjon on Vimeo
Som en del av konsernets strategi og seksjonens ønske om prosessorientering står vi i de nærmeste årene foran mange spennende utfordringer innenfor videreutvikling av forretningsprosesser og IT-løsninger. Vi søker etter en avdelingsleder på oppgjørsområdet som har erfaring med ledelse av både utviklere og analytikere.Som avdelingsleder for IT Oppgjør vil du få en unik mulighet til å bygge avdelingen og påvirke løsninger.
Du må evne å sette deg inn i komplekse problemstillinger, og ha en analytisk tilnærming til løsning av disse. Det er nødvendig å tilegne seg god forståelse for hele verdikjeden knyttet til oppgjør og tilhørende forretningsprosesser. For den rette kandidaten kan tilby utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
Dine viktigste arbeidsoppgaver vil være:
- Etablere og utvikle avdelingen og leveranseområdet oppgjør i henhold til budsjett og planer.
- Rekruttere, utvikle og beholde kompetente medarbeidere og sikre effektiv kompetanseutvikling
- Etablere og utvikle produktteam for effektiv systemutvikling
- Bidra til å utvikle et positivt og godt arbeidsmiljø
- Ha oversikt over IT-løsningsbehov og foreslå gode innovative løsninger
- Sikre at seksjon IT Liv og Pensjon totalt leverer optimalt, gjennom samarbeid og aktiv støtte til andre enheter og avdelinger
Som person er du:
- Opptatt av mennesker og liker å lede andre gjennom samarbeid
- Rask til å sette deg inn i nye problemstillinger og finne løsninger sammen med andre
- Analytisk og har et strategisk fokus
- Ønsker og evner å forstå hvordan produkter, prosesser og løsninger henger sammen
- Positivt innstilt, fleksibel og samarbeidsorientert
- Ansvarsfull og har et personlig "driv"
- Villig til å stå på i perioder der det er nødvendig
Kompetanse og erfaring vi tenker at du har:
- Høyere utdannelse på masternivå
- Dokumentert ledererfaring
- Forståelse og interesse for IT-verktøy og systemutvikling
- Kjennskap til pensjonsområdet og gjerne oppgjørsprosesser
- Erfaring med etablering og utvikling av produktteam som jobber smidig
- Erfaring med leveranseansvar for større utviklingsområder eller prosjekter
Vi tilbyr:
Hos oss vil du få spennende utfordringer i et stort finanskonsern i stadig utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø med kompetente og motiverte medarbeidere, og vi har gode pensjons- og velferdsordninger. Som ansatt i KLP vil du få tilgang til fine treningslokaler og KLPs feriehytter. Vi har også sommertid og mulighet for hjemmekontor. KLP-huset ligger sentralt i Bjørvika rett ved Oslo S.
Virker denne stillingen interessant for deg? Tenker du at dette hadde vært spennende, men at du ikke har alle kvalifikasjoner som etterspørres personlig egnethet og interesse vektlegges og kan kompensere for faglige kvalifikasjoner. Registrer din søknad og last opp CV og relevante attester innen 16. September, 2024.
Har du spørsmål til stillingene, ta gjerne kontakt med Gry Pettersvold seksjonsleder IT Liv og Pensjon på telefon 97082944 eller mail for mer utfyllende informasjon.
KLP samarbeider med Semac som gjennomfører bakgrunnssjekk av den som tilsettes. Formålet er å verifisere CV, annen søknadsdokumentasjon og sikre lik- og objektiv behandling. Dersom stillingen krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsetter fremlagt politiattest.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Dronning Eufemias gate 10, 0191 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT
- Stillingsfunksjon: Annet, Ledelse
Nøkkelord
Leder, Oppgjør, Pensjon, Teknologi
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367835288
- Sist endret