Applikasjonsforvalter
Gjensidige
- Frist 16.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Kunne du tenke deg å profesjonalisere forvaltningen av våre kjernesystemer?
Gjensidige Pensjonsforsikring er heleid datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA. Vi leverer innskuddsbaserte pensjonsløsninger til bedrifter og pensjon og sparing til bedriftens ansatte og andre privatkunder. Vi er opptatt av gode kundeopplevelser og jobber kontinuerlig med å utvikle effektive og moderne tjenester for våre kunder.
I Gjensidige Pensjonsforsikring engasjerer vi oss i kundene våre, og i bærekraftige løsninger. Fremtiden avhenger av at vi forvalter verdiene våre riktig, og vi trenger alltid flinke folk til denne viktige oppgaven. Vil du være med?
Gjensidige Pensjonsforsikring er i en spennende fase med overgang til nye systemer og moderne verktøy. Dette gir oss gode muligheter til forbedring og utvikling av prosesser og forretningsmodeller.
Vi jobber med innføring av nytt kjernesystem, utvikling av analyseplattformer, digitalisering av produkter og tjenester, samt IT-sikkerhet og beredskap. Målet er å bygge en stadig større og sterkere organisasjon med de mest engasjerte teknologimedarbeiderne i bransjen!
Hos oss får du nå muligheten til å være med på å forme forvaltningen av våre nye kjernesystemer! Vi er på jakt etter en ekstra lagspiller som kan sørge for at våre IT-systemer, både nye og eksisterende, forvaltes på best mulig måte - i dag og i fremtiden. Er dette deg?
Gode grunner til å jobbe i Gjensidige Pensjonsforsikring
I Gjensidige har vi jobbet med å sikre liv, helse og verdier i over 200 år. En av grunnene til at vi har lyktes i så lang tid, er at vi hele tiden jobber med å utvikle oss i takt med - og helst i forkant av - de stadige endringene i pensjons- og forsikringsbransjen, og samfunnet ellers.
Som en del av avdelingen Kjernesystemer under IT i Gjensidige Pensjonsforsikring, vil du bli en del av et team på seks kollegaer. Vi har ansvaret for at våre produkter og forretningsregler implementeres smidig i våre IT-systemer. I tillegg er vi ansvarlige for fagstøtte til andre enheter, feilretting og oppfølging av leverandører.
Felles for oss alle er at vi opplever arbeidet som spennende og meningsfylt, og vi bidrar til at Gjensidige Pensjonsforsikring forblir en attraktiv pensjonsleverandør i markedet.
Din hverdag som applikasjonsforvalter
Som applikasjonsforvalter vil du være ansvarlig for den daglige oppfølgingen av våre forretningskritiske kjernesystemer. Ved oppdagelse av feil eller avvik, skal disse rapporteres til leverandøren og følges opp nøye.
Du vil jobbe sammen med et team av erfarne og dyktige kolleger som vil bistå i feilsøking og analyser. Stillingen krever også at du deltar i diskusjoner og kommuniserer med leverandører globalt.
I denne stillingen vil du jobbe med følgende:
- Ansvar for daglig drift og forvaltning av kjernesystemene: Sikre at systemene fungerer optimalt og håndtere eventuelle avvik.
- Etablering og oppfølging av prosesser og rutiner: Utvikle og vedlikeholde effektive prosesser og rutiner for drift og forvaltning av kjernesystemer.
- Leverandøroppfølging: Administrere leverandørrelasjoner, inkludert håndtering av leveranser og feilsituasjoner.
- Bindeledd mellom kjernesystemene og utviklingsteamene: Fungere som en bro mellom kjernesystemene og Gjensidiges interne utviklingsteam for å sikre god kommunikasjon og samarbeid.
Vi er opptatt av at du skal få sette ditt eget preg på rollen. Det tror vi skjer gjennom nysgjerrighet og læringslyst, og så skal vi tilrettelegge for at du får en god start. Du skal glede deg til å gå på jobb hver eneste dag hos oss!
Hvordan er det egentlig å jobbe i vår avdeling?
Vår dyktige kollega, Anita Finstad, gir deg et lite innblikk:
"Jeg har jobbet i Gjensidige Pensjonsforsikring (GPF) i fire år, og har ikke angret en dag! Teamet mitt består av en fremoverlent, faglig sterk og sosial gjeng som er opptatt av å alltid levere de beste løsningene for kundene våre. Vi har en hektisk hverdag med mange interessante oppgaver og varierte dager. I løpet av en uke har jeg snakket med mennesker fra mange forskjellige fagfelt og flere forskjellige verdensdeler. Jeg trives veldig godt i GPF, og nøler ikke med å anbefale andre å søke seg til oss."
Om deg som søker
Vi er åpne for kombinasjoner av erfaring og bakgrunn som både kan supplere og utfordre det sterke miljøet vi allerede har hos oss. Det er riktignok en fordel om du har erfaring fra leverandørstyring og/eller har jobbet med systemforvaltning i tidligere roller.
Som applikasjonsforvalter vil store deler av leverandøroppfølgingen foregå på engelsk. Det forutsetter at du er komfortabel med å både snakke og skrive engelsk i det daglige. Med din evne til å strukturere og prioritere arbeidsoppgaver er du vant til å håndtere en kundeorientert hverdag med kvalitet og effektivitet.
Du er nysgjerrig på hvordan vi kan forbedre våre arbeidsprosesser, enten det er gjennom små justeringer eller ved å utforske helt nye tilnærminger.
Videre kjenner du deg igjen i følgende:
- Du liker å dele kunnskap og erfaringer med dine kollegaer, og være med på å dra fagfeltet vårt fremover.
- Du evner å sette deg raskt inn i nye problemstillinger.
- Har stort egendriv og gode samarbeidsevner.
Hos oss får du
Vi garanterer en arbeidsgiver som bryr seg om sine ansatte og legger til rette for god personlig og faglig utvikling. Vi sørger for at du kan utvikle deg innenfor rollen du allerede har, men også bygge din karriere ved å bevege deg på tvers av organisasjonen.
For å yte best mulig når det virkelig gjelder, trenger du å koble av mellom slagene. Derfor er vi opptatt av at du skal ha rom for å være deg, og til å dyrke det som er betydningsfullt i ditt liv - hva enn det måtte være.
Vi holder til i flotte kontorlokaler sentralt i Oslo sentrum. Her finner du treningsmuligheter i eget treningsstudio og gymsal, i tillegg til bedriftsidrettslag med for eksempel klatregruppe, turgruppe og fotball, kulturaktiviteter og andre sosiale grupper.
Vi gir deg også muligheten til å jobbe delvis fra hjemmekontor etter avtale. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom gode samhandlings- og arbeidsverktøy.
Du vil også få flere goder, som blant annet spesielt god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring, personalrabatter, firmahytter i inn- og utland, aksjespareordning.
I Gjensidige ønsker vi å gjenspeile bredden av mangfoldet i samfunnet. Oppgavene er varierte, ofte langsiktige og ikke minst samfunnsviktige. Det fineste vi har er felleskapet, og den du er, er viktig for oss. Hos oss får alle like stor plass, og mangfoldet vårt beriker både oss selv og kundene våre. Gjennom å være deg selv, og få muligheten til å utvikle ditt fulle potensial, kan du utnytte evnene dine langt bedre.
Se fremover. Skap verdier. Bli en av oss.
Har du spørsmål til stillingen, ta kontakt med:
Vidar Tonning, (+47)93417700, vidar.tonning@gjensidige.no
Søknadsfrist: 16.09.2024
Om arbeidsgiveren
Gjensidige er et ledende nordisk forsikringsselskap som er et av de største selskapene på Oslo Børs med om lag 3800 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum.
- Sektor: Privat
- Sted: Schweigaards gate 14, 0185 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support, Koordinering
Nøkkelord
IT, Kjernesystem, Forvaltning, Utvikling, System
(1/5)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367859500
- Sist endret