Leder bad
Oslo kommune
- Frist 11.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Er du lederen som holder alt i gang fra bassengkanten?
Bymiljøetaten har to ledige stillinger som leder for bad i Idrettsavdelingen: én stilling ved Holmlia og Bøler bad, og én stilling ved Manglerud bad i seksjon Idrett øst. Idrettsavdelingen har ansvar for drift og forvaltning av kommunens idrettsanlegg, inkludert idrettshaller, is-anlegg, fotballbaner og svømmeanlegg.
Vi søker DEG med gode samarbeidsevner, handlekraft og evne til å oppnå resultater til det beste for brukerne av byens idrettsanlegg.
Badefasilitetene på Holmlia består av et 25 meters basseng, samt et plaskebasseng for de minste barna. Badet ble rehabilitert i 2021. Det er 6 faste ansatte + tilkallingsvikarer som er knyttet til Holmlia. Badet befinner seg inne i fjellet på Holmlia hvor det også er en flerbrukshall. På Bøler har vi et 25 meters basseng som holder 32 grader gjennom hele sesongen. Badet ble rehabilitert i 2022. Det er 6 faste ansatte + tilkallingsvikarer. Manglerud bad sto ferdig høsten 2022. Badet er en del av et aktivitetshus som også består av Oslo kulturskole og Manglerud ungdomshus. Badet har 3 bassenger - hovedbassenget på 25 meter, opplæringsbasseng og familiebasseng. I tillegg er det sklie, stupetårn på 1, 3 og 5 meter, samt boblebad. Det er 21 faste ansatte + tilkallingsvikarer tilknyttet Manglerud bad.
Som leder for bad følger man opp den daglige driften og sikrer at brukerne får et godt badetilbud.
Alle badene benyttes av skole, idrett, publikum og andre leietaker.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til ferdighetstest i vann. For å komme videre i prosessen må denne testen være bestått.
Vennligst angi i søknaden hvilket arbeidssted du søker på, eller om du søker på begge stillingene.
Arbeidsoppgaver
- Personalledelse og personalansvar/fagansvar
- Sikre et godt badetilbud til brukerne
- Utarbeide turnuser og bemanningsplaner
- Administrative oppgaver/rapporteringer i kommunens systemer for lønn, økonomi , personal, internkontroll med mer
- Sikre daglig drift innenfor de rammebetingelsene som til en hver tid er gjeldende for anlegget
- Følge opp daglige arbeidsoppgaver tilhørende anlegget som sikkerhet, renhold, service, kundebehandling og billettsalg
- Arbeidsoppgaver vil være sesongavhengig og innenfor avdelingens til enhver til gjeldende behov
- Stillingen inngår i et team med de andre driftslederne på de kommunale badene
- Aktuelle kandidater må være innstilt på å utføre tjeneste/oppgaver ved andre bad/idrettsanlegg ved behov
Det er viktig å videreføre et godt badetilbud, samt å sikre et velfungerende samarbeid med de øvrige brukerne av anleggene.
Kvalifikasjoner
- Ledererfaring fra tilsvarende virksomheter
- Fagbrev i idrettsanleggsfaget. Relevant erfaring kan kompensere for manglende fagutdanning.
- Fullført videregående skole
- Gode svømmeferdigheter og god kjennskap til førstehjelp/HLR
- Fordel med erfaring med bruk av GAT eller tilsvarende verktøy for bemanningsplanlegging
- God muntlig og skriftlig fremstilling på norsk
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt og pålitelig
- Inspirerende og inkluderende
- Gode samarbeidsevner og fungerer godt i team
- Effektiv kommunikasjon er nøkkelen til suksess
- Strukturert, initiativrik og god gjennomføringsevne
- Liker å jobbe selvstendig
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Trygg arbeidsplass med et godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer.
- Arbeidstid, 37,5 timer pr. uke, og er på dagtid
- Lønnstrinn 38-42 (kr 627 700 -kr.673 500 per år). Lønnsplassering etter erfaring og kvalifikasjoner.
- 2 ekstra dager fri i året for oppfølging av barn til og med fylte 12 år
- Gode pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslos pensjonsforsikring.
- Som ansatt i Oslo kommune betaler arbeidsgiver i tillegg hele pensjonspremien din etter nettolønnsordningen, dvs. at det ikke trekkes 2 % av din brutto lønn til pensjonsinnskudd.
Relevante vitnemål og attester skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig ber vi om at disse blir tatt med til et eventuelt intervju.
Om arbeidsgiveren
Bymiljøetaten er en etat med cirka 900 medarbeidere som har ansvaret for forvaltning, drift, vedlikehold og utvikling av kommunale byrom i Oslo. I byrommene inngår fellesarealer som veier, gater, torg, møteplasser, parker og friområder, kommunale idretts- og friluftsanlegg og kommunaleide områder i Marka og indre Oslofjord.
Bymiljøetaten skal sørge for innbydende byrom med godt renhold og avfallshåndtering, beplantning i parker, belysning, vedlikehold av gater, veier, turveier og broer. Etaten er en tilrettelegger og motivator for idrett, rekreasjon, naturopplevelse, folkehelse og kulturelle opplevelser.
Bymiljøetaten ønsker mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Karvesvingen 3, 0579 Oslo
- Bransje: Annet, Idrett og trening
- Stillingsfunksjon: Annet, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Personalledelse-utarbeide turnus og bemanningsplaner, Følge opp sikkerhet, renhold, kundebehandling, Gjerne fagbrev i idrettsanleggsfaget, Gode svømmeferdigheter
meta.heading
- FINN-kode 367971323
- Sist endret