Rådgiver rådmannens stab
Lindesnes kommune
- Frist 07.10.2024
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver rådmannens stab
Det er nå ledig en fast 100 % stilling som rådgiver i rådmannens stab. Som rådgiver vil du få ansvar for eierskapsoppfølging av våre ulike selskap. Du vil også få jobbe med ulike næringssaker, utredningsarbeid og overordnet planlegging.
Gjennom vårt utviklingsprosjekt Sammen i Utvikling (SiU) skal vi gjennomføre en stor omstilling og utvikling av driften for å få en bærekraftig økonomi. Du må trives med å jobbe operativt, strategisk og på tvers i kommunen. Du må ha gode samarbeidsevner for å jobbe i en kommune i omstilling og gode evner til kritisk og analytisk tenking.
Stillingen er organisatorisk plassert i rådmannens stab. De andre i faggruppen du vil bli en del av jobber blant annet med er SLT-koordinering, folkehelse, 0-visjonen, frivillighet, beredskap og overordnet plan.
Arbeidsoppgaver
- Eierskapsarbeid som består i oppfølging, saksutredning og kontakt mellom kommunen og våre selskap, foretak eller samarbeid
- Overordnet planlegging
- Utredninger og prosjekter innenfor ulike tema
- Saksbehandling, rådgivning og behandling av søknader innenfor næring
- Utrede ulike juridiske problemstillinger
- Generell saksbehandling
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav:
- Fortrinnsvis juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap eller master i økonomi- og administrative fag. Lang relevant erfaring kan kompensere for utdanning på masternivå.
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode digitale ferdigheter
Ønskelige kvalifikasjoner:
- Relevant erfaring med rådgivning, saksbehandling og/eller annet utredningsarbeid
Personlige egenskaper
- Analytiske ferdigheter og evnen til å tenke langsiktig
- Kan håndtere juridiske problemstillinger
- God på samhandling og kommunikasjon på tvers av fagområder.
- Initiativrik med evne til å arbeide selvstendig
- God gjennomføringsevne og løsningsorientert
- Håndtere oppgaver med korte frister
- God forståelse av forholdet mellom politikk og administrasjon
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Varierte og utfordrende oppgaver i en kommune i utvikling
- Et trivelig og hektisk miljø med kompetente kollegaer
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksitidsordning
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning
Om arbeidsgiveren
Har du lyst til å jobbe på Norges sydspiss? Lindesnes er landets sydligste kommune med om lag 23.500 innbyggere og 2100 ansatte. Kommunen er en av de største på Agder.
Mandal er kommunens by, og vi har de seneste årene hatt en formidabel by- og stedsutvikling, med et godt handelstilbud og et næringsliv i vekst. Det er en attraktiv kommune å bo i, med gode bo- og oppvekstmiljøer, og gode muligheter for jobb og utdanning. Kommunen har et rikt kulturliv, levende by og bygder, flotte naturområder fra hav til hei, og vi har et mangfoldig aktivitetstilbud for innbyggere i alle aldre.
Lindesnes kommune har tro på at mangfold på arbeidsplassen gjør oss bedre sammen, og vi vil derfor oppfordre kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av kjønn, alder, kulturell bakgrunn, funksjonsnedsettelse eller hull i CV-en.
Lindesnes er et godt sted å bo og leve. Bli med på laget vårt!
- Sektor: Offentlig
- Sted: Ytre Sandgate 25a, 4514 Mandal
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Saksbehandler, Samfunnsviter
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
eierskap, kommuneplan, planlegging, saksbehandler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 367978967
- Sist endret