Customer Insights Manager
Schibsted Media
- Frist snarest
- Ansettelsesform Fast
Customer Insights Manager
Vi søker en motivert og analytisk Customer Insights Manager. Som Customer Insights Manager jobber du med å innhente innsikt om annonsekundene våre, analysere kvalitative og kvantitative data og omgjøre dette til anbefalinger for å forbedre kundeopplevelsen, forhindre churn og sikre lojalitet blant våre annonsekunder. Rollen sitter i teamet Customer Success som tilhører funksjonen Customer Success & Digital Activation i Schibsted Marketing Services. I Customer Success & Digital Activation har vi som mål å vokse og bevare annonseinntekter i SMB segmentet og skape en førsteklasses kundeopplevelse. Du vil i all hovedsak jobbe mot SMB segmentet, men også ha ansvar for oppsett og gjennomføring av kundeundersøkelser for alle våre annonsekunder.
For å ha suksess i rollen kreves det en grunnleggende forståelse for kundeatferd, dataanalyse, kunde- og markedsundersøkelser, samt en stor interesse for å lære og utvikle seg.
Ansvarsområder
- Samle inn og analysere kundedata fra ulike kilder som spørreundersøkelser, kundetilbakemeldinger, og andre relevante datakilder.
- Utvikle rapporter og innsikter som kan brukes til å forbedre kundeopplevelsen, forhindre churn og sikre lojalitet.
- Bidra til utviklingen av kundesegmenter og anbefalte aktiviteter mot disse, basert på innsikt og data.
- Samarbeide med markedsførings- og resten av Customer Success teamet for å identifisere nye muligheter for kundelojalitet og engasjement.
- Aktivt bidra med anbefaling og utforming av aktiviteter og prosesser for å redusere churn-risiko i kundesegmenter med høy risiko og verdi, samt overvåke implementering av aktiviteter, prosess og tiltak.
- Jobbe tett med salgs-, markedsførings- og produktteam for å sikre en helhetlig kundeopplevelse på tvers av avdelinger.
Vi tror du har:
- Relevant utdanning innen markedsføring, forretningsanalyse, økonomi eller beslektet felt.
- 1-2 års erfaring i en lignende rolle eller gjennom praksisplass, deltidsarbeid eller prosjekter.
- Grunnleggende kunnskap om dataanalyseverktøy som Excel, PowerBI, Tableau eller lignende.
- Sterke analytiske ferdigheter og evne til å trekke ut verdifull innsikt fra data.
Personlige egenskaper:
- Kunde-og løsningsorientert
- Gode samarbeidsevner
- Strukturert
- God skriftlig og muntlig kommunikasjonsevne
Vi tilbyr:
- Kontor midt i hjertet av Oslo
- Hyggelig arbeidsmiljø
- Gode karrieremuligheter
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med Ida Torp Bekken (Head of Customer Success & Digital Activation), ida.bekken[AT]schibsted.com
Hei fra din fremtidige leder!
Mitt navn er Ida Bekken, og jeg er teamleder for Customer Success & Digital Activation. Min ambisjon er å være en coachende leder som er åpen for ideer og innspill, og nysgjerrig på nye perspektiver. I teamet vårt har vi allerede en åpen kultur der vi er opptatt av å inkludere alle når beslutninger skal tas. Jeg setter stor pris på både å bli utfordret og å utfordre andre, og jeg jobber hardt for å skape et miljø der vi er komfortable med å dele våre meninger. Jeg ønsker å være en operativ leder som er engasjert i det daglige arbeidet, og som er opptatt av at vi skal ha det gøy på jobb og få energi av å møte kolleger.
Om arbeidsgiveren
Schibsted Media er den ledende digitale mediedivisjonen i Skandinavia. Publikasjonene våre er kjent for sin eksepsjonelle journalistikk, redaksjonelle uavhengighet og sterke digitale vekst. Våre merkevarer, som VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og E24 holder folk orientert og oppdatert om viktige saker i samfunnet. I tillegg har vi flere digitale nisjeprodukter som Podme, Dine Penger, Vektklubb og Fri Flyt. Totalt har våre merkevarer over 700 millioner månedlige besøk og 1,3 millioner abonnenter.
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norway, 0180 Oslo
- Bransje: Medie- og innholdsproduksjon
- Stillingsfunksjon: Markedsfører, Salg
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368300252
- Sist endret