Seniorrådgiver internkontroll og digitalisering
Statens jernbanetilsyn
- Frist 22.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Seniorrådgiver internkontroll og digitalisering
Er du interessert i internkontroll, risikostyring og digitalisering?
Da må du benytte denne sjansen!
Statens jernbanetilsyn skal styrke seg enda mer innen internkontroll, risikostyring og digitalisering. Nå ser vi etter en erfaren rådgiver som er analytisk, tenker strategisk og har evne til å se helhetlig.
Trives du også med endring og er opptatt av utvikling, er det kanskje nettopp deg vi ser etter.
Stillingen er i avdeling for styring og fellestjenester, nærmere bestemt i teamet for økonomi og virksomhetsstyring.
Som riktig kandidat for oss er du en omgjengelig lagspiller med god gjennomføringsevne. Du ser også etter løsninger og er strukturert når du jobber. I denne rollen vil du få bruke dine analytiske evner og faglige dyktighet til å videreutvikle og vedlikeholde internkontroll og risikostyring. Du vil også ha ansvaret for informasjonssikkerhet og være en viktig bidragsyter i pågående og fremtidige digitaliseringsprosjekter.
Arbeidsoppgaver
Dine viktigste oppgaver vil være:
- operativt ansvar for utvikling, kvalitetssikring og dokumentering av internkontroll og risikostyring
- ajourføring av risikobildet
- dokumentering og oppfølging av relevante prosesser i tilgjengelige verktøy
- ansvar for utvikling, vedlikehold og oppfølging av virksomhetens informasjonssikkerhet
- oppfølging av digitaliseringsstrategien og forpliktelsene i strategien
- koordinering av, og bidragsyter i, digitaliseringsprosjekter
For godt kvalifiserte kandidater kan det også være aktuelt å lede prosjekter og prosesser for intern digitalisering.
Du må regne med å reise til kontoret vårt i Trondheim en gang iblant.
Kvalifikasjoner
For å lykkes i denne stillingen mener vi at du må ha:
- høyere utdanning på minimum bachelornivå innen fag som er relevant for stillingen, eksempelvis IKT eller økonomi
- minimum 5 års relevant erfaring, helst også fra offentlig sektor
- god innsikt i og forståelse for internkontroll og risikostyring
- kunnskap om og erfaring med informasjonssikkerhet og digitaliseringsarbeid, inkludert kompetanse innen ISO27001
- gode kunnskaper i norsk, både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
Vi mener at det er nødvendig at du:
- er flink til å få et godt forhold til kolleger og kunne jobbe godt i tverrfaglige team
- tilnærmer deg problemstillinger analytisk og helhetlig
- er selvgående, strukturert og har evnen til å se løsninger
- kommuniserer tydelig og skaper engasjement
- forstår teknologi og ser nytten av å ta i bruk ny teknologi
Vi vil legge vekt på disse personlige egenskapene når vi vurderer hvor egnet du er for stillingen.
Vi tilbyr
- et utpreget tverrfaglig miljø med høy kompetanse
- et godt arbeidsmiljø med engasjerte og trivelige kollegaer
- årslønn fra 700.000–900.000 kroner, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring
- arbeidsplass i moderne lokaler i Oslo sentrum
- fleksibel arbeidstid, sommertid og mulighet for hjemmekontor
- svært gode velferdsordninger, inkludert økonomiske støtte til kollektivtransport, bredbånd, treningsutgifter og kantine
- pensjonsordning i Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 % lovbestemt innskudd til pensjonskassen)
Dersom du har nedsatt funksjonsevne (det vil si behov for å få tilrettelagt arbeidet), hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordres du til å krysse av for dette i jobbsøkerportalen. Dersom vi får kvalifiserte søkere innen en av disse gruppene, inviterer vi minst én søker fra hver av gruppene til intervju (positiv særbehandling).
Opplysninger om positiv særbehandling kan bli brukt til statistikk i samsvar med kravene i personvernforordningen artikkel 13 og 14 (anonymisert).
Vær oppmerksom på at opplysninger om deg som søker kan gjøres offentlig, selv om du har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten, jamfør offentleglova § 25. Dersom du har behov for å reservere deg fra å stå på en offentlig søkerliste, må du gi beskjed og begrunne det.
Søknad og CV skal fylles inn i Webcruiter og ikke lastes opp som vedlegg. Vitnemål og attester skal legges ved søknaden.
Statens jernbanetilsyn samarbeider med Semac, som er en ekstern leverandør, om bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon ved ansettelsen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: C.J. Hambros plass 2D, 0164 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT - programvare, Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, IT-support, Revisjon og kontroll
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
virksomhetsstyring, internkontroller, kontroller, digitalisering, risikostyring
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368452060
- Sist endret