Controller
Renovasjonsselskapet for Drammensregionen IKS (RfD)
- Frist 22.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Vil du arbeide i et selskap i stor utvikling og med viktig samfunnsoppdrag?
Vår controller har fått ny stilling i RfD og vi søker derfor hennes etterfølger. Dersom du er en engasjert controller som ønsker å ha koordineringsansvaret for budsjettprosessen, prognoser, fakturering, klimaregnskap, benchmark og delta i selskapets prosjekter kan du være den vi søker.
Dine oppgaver vil blant annet være utvikling, automatisering og effektivisering av rutiner og av programmer for avdelingen og selskapet. Du vil jobbe i et selskap som skal bidra til miljøvennlig utnyttelse av ressurser noe som har stor betydning for utvikling i Drammensdistriktet.
Vi søker etter kandidater med:
- Minimum 3 -5 års erfaring som businesscontroller, revisor, regnskapsansvarlig eller tilsvarende.
- Erfaring med bruk og effektivisering av økonomisystemer og verktøy, samt sterke Excel-ferdigheter. Erfaring med BI-systemer er en fordel.
- Erfaring med analyser, lønnsomhetsvurderinger eller kostnadsstyring.
- Evne til å fokusere på helheten og samtidig ha kontroll på detaljene.
- Ønske om å drive kontinuerlig forbedring av rutiner og prosesser.
- God forståelse for hvordan våre programmer fungerer og kan utvikles
- Erfaring fra offentlig sektor og med UBW (Agresso) er en fordel.
RfD er inne i en spennende omstillingsprosess der nye oppgaver skal løses i årene som kommer. Dette gir deg muligheten til å bli en del av et selskap i vekst, hvor du kan være med på å påvirke og drive endringer for fremtiden. Vi ser etter noen som raskt kan sette seg inn i komplekse problemstillinger, foreta sunne og rasjonelle vurderinger samt arbeide metodisk og systematisk. Du må kunne se muligheter og helheten, og samtidig ha øye for detaljene. Vi vil legge vekt på ditt engasjement, din utholdenhet og din evne til å identifisere potensiell risiko og overvåke finansielle konsekvenser av egenaktivitet. Vi forventer at du innehar spesialistkunnskap og ekspertise innenfor økonomiområdet og at du er interessert i kontinuerlig faglig utvikling.
Du må verdsette og jobbe i et selskap i utvikling, hvor alle bidrar for å lykkes i omstillingen. Personlige egenskaper som helhetstenkende, men også detaljorientert, endringsvillig, robust og omgjengelig er egenskaper vi anser som nødvendige for å lykkes i stillingen.
Du vil bli en del av et selskap med et svært godt arbeidsmiljø som har store muligheter til å bidra positivt innenfor klima og miljøarbeid. Du vil få spennende og krevende arbeidsoppgaver med stor grad av frihet under ansvar.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi kan tilby:
- Konkurransedyktig lønn og gode pensjonsvilkår i kommunal pensjonskasse
- Stor innflytelse på egen arbeidshverdag
- Korte beslutningsprosesser
- Mulighet for bruk av hjemmekontor etter avtale
- Tilgang på treningsrom
Bjørg Fjell rekruttering, ved Hilde Vestmo, telefon 917 34 661, bistår RfD i denne rekrutteringen.
Om arbeidsgiveren
RfD bidrar til at eierkommunene når sine miljø- og klimamål.
Vi har to innsamlingsordninger, avfallshenting hjemme og gjenvinningsstasjoner hvor innbyggerne selv leverer avfallet sitt.
RfD tilrettelegger for avfallsminimering, bedre kildesortering og økt ombruk blant innbyggerne i Drammensregionen.
- Nettverk: Facebook
- Sektor: Offentlig
- Sted: Grønland 1, 3045 Drammen
- Bransje: Miljøtjenester, Offentlig administrasjon, Renovasjon og renhold
- Stillingsfunksjon: Analyse, Controller, Prosjektledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
prosjektleder, innkjøp, offentlige anskaffelser, kontraktsoppfølging, innkjøpsrådgiver
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368456748
- Sist endret