Operations Officer
Kommunalbanken
- Frist 21.09.2024
- Ansettelsesform Fast
Operations Officer - finansielle transaksjoner og utlån
Som Operations Officer er du ansvarlig for Business Operations’ løpende oppgaver, som følger av transaksjoner og handler som inngås ifm. lån til kunder, utstedelse av obligasjoner internasjonalt og forvaltning av likviditetsporteføljen. I denne jobben vil du samarbeide tett med de fleste av bankens avdelinger. Du vil jobbe svært bredt og på tvers av utlån, innlån, middle office og treasuryvirksomheten og vil samarbeide tett med IT. I tillegg, vil du kunne få muligheten til å effektivisere transaksjonsprosessene, redusere risiko ifm. gjennomføring av finansilelle transaksjoner og utarbeide rapporter og målinger. Stillingen rapporterer til Head of Business Operations, og vil være en del av et team på åtte personer.
Sentrale arbeidsoppgaver vil være:
- Daglige oppgaver, f.eks. kontroll og oppfølging av låne- og finansielle transaksjoner
- Anti-hvitvaskingsoppgaver
- Kontakt og oppfølging av motparter, utlånskunder, leverandører og internasjonale banker
- Tett samarbeid med de som inngår avtalene/handlene i utlånsavdelingen og kapitalmarkedsavdelingen
- Delta i prosess- og systemforbedringer og i større prosjekter.
For å trives i denne rollen tror vi at du er:
- Engasjert i fagfeltet
- Opptatt av at hele teamet leverer høy kvalitet og er effektive
- Løsningsorientert med gode samarbeidsevner
- Strukturert, nøyaktig og effektiv
- Pådriver for at digitale løsninger blir enda bedre, gjerne med dine egne ferdigheter
- Motivert til å investere i egen og teamets løpende kompetanseutvikling
Ønskede kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå, gjerne innen finans, økonomi eller andre relevante fagkombinasjoner
- Erfaring fra lignende oppgaver er en fordel, nyutdannede kan også søke
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Gode ferdigheter i MS Office-verktøy og bruk av IT systemer generelt, er en fordel.
- Lyst og evne til å lære deg scripting som verktøy for å lage målinger og rapporter som trengs i teamet
Vi tilbyr:
- Mulighet til faglig utvikling
- Påvirkningsmuligheter i arbeidshverdagen og til fremtidige løsninger
- Et godt arbeidsmiljø som du selv aktivt bidrar til
- Dedikert tid og budsjett til individuell faglig utvikling
- Et profesjonelt og trivelig fellesskap
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser, pensjonsordning og forsikringsvilkår
- Sentral beliggenhet på Filipstad Brygge med treningsrom i kjelleren og sykkelparkering
- Hybrid arbeidssted (på kontoret og remote)
- Firmahytte på Skeikampen og ferieleilighet ved Kragerø
- Kantine med sunn og bærekraftig mat
- Sosiale aktiviteter
Spørsmål eller ytterligere informasjon? Ta gjerne kontakt med Egil Strysse (tlf. 920 30 994) eller Ilse Bache (tlf. 900 53 358) for en uformell og konfidensiell prat om rollen.
Søknadsfrist: 15.september 2024
Varighet: Fast stilling
Oppstart: Snarest
KBN foretar, gjennom en ekstern partner, bakgrunnssjekk av prioriterte kandidater for å verifisere riktighet av CV og tilgjengelig kandidatinformasjon.
Om arbeidsgiveren
Nøkkelord
operations, finans, treasury, IT, prosjektledelse
- FINN-kode 368498715
- Sist endret