Key Account Manager
If Forsikring (If Skadeforsikring)
- Frist 22.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Key Account Manager med erfaring fra forsikringsbransjen?
Er du en erfaren selger og porteføljeforvalter innen bedriftsforsikringer? Da kan det være akkurat deg vi ser etter!
Vi har kompetansen, nettverket og samarbeidspartnerne som skal til for å «spille i eliteserien blant forsikringsselskaper». Vi jakter nå nye «spillere» som kan bidra med å skape unike relasjoner til meglere gjennom god rådgiving og service.
Meglerteamet samarbeider tett med forsikringsmeglerhusene for å skape best mulig verdi for våre kunder. Som selskap har vi kompetansen, produktspekter og nettverket som skal til for å være en attraktiv samarbeidspartner til forsikringsmeglere i det norske og nordiske markedet. Vi en avdeling med 18 ansatte og vil i løpet av det neste året ansette fire nye. Vi søker nå nye kollegaer som kan styrke salgsteamet med sterk faglig skadeforsikrings- og/eller personalforsikrings-kompetanse med høy grad av serviceinnstilling og engasjement
Om rollen
Rollen som Key Account Manager har stor ansvarsfrihet, påvirkningsmuligheter og mange spennende utfordringer. Den viktigste oppgaven er å levere effektive salgsprosesser til avtalt tid, med høy kvalitet og god rådgiving. Videre ivareta dialog underveis i salgsprosessen basert på meglers forventninger og samarbeid internt. Du vil også få ansvar for aktiv forvaltning av portefølje og utvikling av samarbeid med dedikerte meglerhus.
Sammen med dyktige kollegaer skal du bidra til at vi oppnår våre slagsresultater, opprettholder høy grad av kundefornyelse, skaper gode relasjoner og videreutvikler samarbeid med meglerhusene.
Dette er en rolle for deg som brenner for god faglig rådgivning, som har lykkes med å oppnå salgsmål, og som ønsker å videreutvikle deg innen bedriftsforsikringer i et selskap med mye kompetanse. Hver dag byr på faglige og personlige utviklingsmuligheter i et miljø med mange dyktige kollegaer. Vi har et godt arbeidsmiljø med kollegaer som bidrar i å støtte deg og dele av sine erfaringer.
Hvem er du?
For å være en god selger og rådgiver til meglere har du mange års erfaring fra salg og porteføljeforvaltning av bedriftsforsikringer til kunder i størrelse fra 50 til 500 ansatte. Du må være strukturert av natur og beholde ro i en hektisk hverdag hvor vi leverer etter tidsfrister. Du trives med å jobbe selvstendig og i team. Som person får du energi av å diskutere faglige og servicerelaterte problemstillinger med kompetente forsikringsmeglere.
Videre ser vi at du er dyktig på kommunikasjon og er en relasjonsbygger av natur. Våre samarbeidspartnere vil forvente at du er imøtekommende, løsningsorientert og har en positiv tilnærming som ivaretar If og meglers behov. Porteføljen er i vekst og du vil være en viktig bidragsyter til vår utvikling.
Arbeidsoppgaver
- Salgsprosesser i forbindelse med anbud/tilbud og vurdering av hvilke anbud vi skal prioritere videre til salgsprosess utgjør en stor del av arbeidshverdagen
- Aktiv forvaltning av skadeforsikringsportefølje og personalforsikringsportefølje.
- Fornyelsesforhandling internt og eksternt, samt fornyelsesprosess med oppdatering av løpende avtaler.
- Være diskusjonspartner om risiko og rådgivning med meglere og vårt UW miljø.
- Proaktiv utgående telefonkontakt for avklaring og diskusjon om forståelse av ønsket oppdrag, og for å møte meglers forventning om samarbeid.
- Bidra med å videreutvikle meglersamarbeid eksternt og internt.
Ønskede kvalifikasjoner og erfaring
Vi ønsker oss kandidater med minimum fem års erfaring i fra tilsvarende rolle i bedriftsmarkedet, fortrinnsvis fra meglerdistribusjon.
Videre ser vi at du;
- Kan vise til oppnådde målsatte salgsresultater.
- Innehar god faglig kunnskap om risikovurdering og rådgivning innen skadeforsikringer til bedriftsmarkedet, og/ eller personalforsikringer.
- Er godt kjent og trygg på å benytte polisesystemer, digitale tjenester og CRM.
- Har gode kommunikasjonsferdigheter muntlig og skriftlig i norsk, er vant med å benytte telefon som arbeidsverktøy for å oppnå resultater og en effektiv arbeidsprosess.
Videre forventer vi at du har høyere utdannelse og fortrinnsvis er FinAut autorisert forsikringsrådgiver på bedrift.
Vi tilbyr
Selv om vi selvfølgelig ser etter noen egenskaper og kompetanser hos deg, forventer vi at du også stiller krav til oss som din fremtidige arbeidsgiver. Dette er noe av det vi tilbyr deg som jobber hos oss:
- Et romslig arbeidsmiljø, hvor alle er velkomne og bruk av feedback medvirker til personlig utvikling
- Et inkluderende og godt arbeidsmiljø
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Nordens største forsikringsselskap
- Et sterkt fagmiljø med høy kompetanse
- En fleksibel arbeidsplass med fokus på helse og trivsel
- Moderne, innbydende og funksjonelle kontorlokaler på Vækerø med bl.a. svært gode muligheter for fysisk trening inkl. en ukentlig treningstime i arbeidstiden
- Meget gode personalforsikringer samt høy pensjonssparing
Tilleggsinformasjon og Rekrutteringsprosessen
For å søke stillingen: Last opp din CV og vitnemål fra høyest fullførte utdanning og videre besvare noen spørsmål. Du kan også laste opp søknadsbrev om du ønsker det.
Søknadsfrist: Søknader vurderes fortløpende, så ikke vent med å søke. Søknadsfristen er satt til 22. september 2024.
For mer informasjon: Ble du nysgjerrig og vil vite mer, ta gjerne kontakt.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
I tillegg til referansesjekk, benytter If Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. I den grad loven tillater det, kan kandidater bli sjekket på internett og i sosiale medier.
Rollen omfattes av Finansforetaksloven, som innebærer krav om fremlagt ordinær politiattest før en eventuell ansettelse.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Drammensveien 264, 0283 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Forhandling, Prosjektledelse, Salg
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368897108
- Sist endret