Porteføljeforvalter
If Forsikring (If Skadeforsikring)
- Frist 22.9.2024
- Ansettelsesform Fast
Erfaren Porteføljeforvalter fra forsikringsbransjen til bedriftskunder?
Har du erfaring med porteføljeforvaltning for forsikringsmeglermarkedet? Da kan det være akkurat deg vi ser etter!
Vi har kompetansen, nettverket og samarbeidspartnerne som skal til for å «spille i eliteserien blant forsikringsselskaper». Vi jakter nå nye «spillere» som skal bidra med å skape unike relasjoner til meglere gjennom god rådgiving og service.
Megleravdelingen i If Comercial samarbeider tett med forsikringsmeglerhusene for å skape best mulig verdi for våre kunder. Som selskap har vi kompetansen, produktspekter og nettverket som skal til for å være en attraktiv samarbeidspartner til forsikringsmeglere i det norske og nordiske markedet. Vi en avdeling med 18 ansatte og vil i løpet av det neste året ansette fire nye. Vi søker nå nye kollegaer som kan styrke teamet med sterk faglig skadeforsikrings-kompetanse, høy grad av serviceinnstilling og engasjement.
Om rollen
Som porteføljeforvalter får du stor ansvarsfrihet, påvirkningsmuligheter og mange spennende utfordringer. En av de viktigste oppgavene er å trygge meglerne gjennom god kvalitet, effektiv service og anbefalinger som ivaretar kunden og If.
Du vil sammen med dyktige kollegaer kontinuerlig bidra til at vårt samarbeid med meglerhusene videreutvikles slik at If sikrer høy grad av kundefornyelse.
I denne rollen vil du få stor variasjon i oppgaver, ansvar og spennende utfordringer. Dette er en rolle for deg som brenner for god faglig rådgivning, service og som ønsker å videreutvikle deg innenfor bedriftsforsikringer i et selskap med mye kompetanse.
Hver dag vil by på faglige og personlige utviklingsmuligheter i et miljø med mange dyktige kollegaer. Vi har et godt arbeidsmiljø med kollegaer som bidra i å støtte deg og dele av sine erfaringer.
Hvem er du?
For å være en trygg forvalter til meglede kunder tror vi at du har flere års erfaring fra forsikringsbransjen med porteføljeforvaltning til bedriftskunder som strekker seg fra 50 til 500 ansatte. Videre:
- Du må trives med å jobbe selvstendig og jobbe godt i team.
- Du får du energi av å diskutere faglige og servicerelaterte problemstillinger med kompetente forsikringsmeglere.
- Du er strukturert av natur som evner å prioritere og trives med å levere i henhold til tidsfrister.
- Du har erfaring med kommunikasjon og er en relasjonsbygger av natur. Våre samarbeidspartnere vil forvente at du er imøtekommende, løsningsorientert og har en positiv tilnærming som ivaretar If og meglers behov.
- Porteføljen er i vekst og du vil være en viktig bidragsyter til vår utvikling.
Arbeidsoppgaver
- Aktiv forvaltning av skadeforsikringsportefølje og personalforsikringsportefølje.
- Fornyelsesforhandling internt og eksternt, samt fornyelsesprosess med oppdatering av løpende avtaler.
- Diskusjonspartner om risiko og rådgivning med meglere og vårt UW miljø.
- Mersalg ved forespørsel om utvidelser til eksisterende kunder i porteføljen og noe nysalg.
- Proaktiv utgående telefonkontakt for avklaring og diskusjon om forståelse av ønsket oppdrag
- Bidra med å videreutvikle effektive serviceleveranser eksternt og internt.
Ønskede kvalifikasjoner og erfaring
Vi ønsker at du har flere års erfaring i fra tilsvarende rolle i bedriftsmarkedet, fortrinnsvis fra forsikringsmegler distribusjon. Gjennom denne erfaringen har du oppnådd god faglig kunnskap om risikovurdering og rådgivning innen skadeforsikringer til bedriftsmarkedet, samt grunnleggende kunnskap om personalforsikringer.
Vi tror du er godt kjent med og trygg på å benytte polisesystemer, digitale tjenester og CRM.
Vi verdsetter gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig, er vant med å benytte telefon som arbeidsverktøy.
Til denne rollen forventer vi også at du har høyere utdannelse og fortrinnsvis er FinAut autorisert forsikringsrådgiver på bedrift.
Vi tilbyr
Selv om vi selvfølgelig ser etter noen egenskaper og kompetanser hos deg, forventer vi at du også stiller krav til oss som din fremtidige arbeidsgiver. Dette er noe av det vi tilbyr deg som jobber hos oss:
- Et romslig arbeidsmiljø, hvor alle er velkomne og bruk av feedback medvirker til personlig utvikling
- Et inkluderende og godt arbeidsmiljø
- Karriere- og utviklingsmuligheter i Nordens største forsikringsselskap
- Et sterkt fagmiljø med høy kompetanse
- En fleksibel arbeidsplass med fokus på helse og trivsel
- Moderne, innbydende og funksjonelle kontorlokaler på Vækerø med bl.a. svært gode muligheter for fysisk trening inkl. en ukentlig treningstime i arbeidstiden
- Meget gode personalforsikringer samt høy pensjonssparing
Tilleggsinformasjon og Rekrutteringsprosessen
For å søke stillingen: Last opp din CV og vitnemål fra høyest fullførte utdanning og videre besvare noen spørsmål. Du kan også laste opp søknadsbrev om du ønsker det.
Søknadsfrist: Søknader vurderes fortløpende, så ikke vent med å søke. Søknadsfristen er satt til 22. september 2024.
For mer informasjon: Ble du nysgjerrig og vil vite mer, ta gjerne kontakt.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
I tillegg til referansesjekk, benytter If Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. I den grad loven tillater det, kan kandidater bli sjekket på internett og i sosiale medier.
Rollen omfattes av Finansforetaksloven, som innebærer krav om fremlagt ordinær politiattest før en eventuell ansettelse.
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Privat
- Antall stillinger: 2
- Sted: Drammensveien 264, 0283 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring
- Stillingsfunksjon: Forhandling, Kundeservice, Produktsalg
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
finans, forsikring, b2b, forvalter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 368908069
- Sist endret